• Cross

AAAHHH!! Svampinfektion. Behöver bra tips!

Jag är i v. 32, har fått UVI och äter nu kåvepenin. Och fick förstås svampinfektion i underlivet som ett brev på posten. AAAHHH vad det kliar.

Nu kör jag hard-core med Canesten, men jag måste få lite bra tips på hur jag kan få ordning på balansen i underlivet. Redan nu så gör jag följande:
    - Smörjer in underlivet med jordnötsolja
    - tvättar aldrig underlivet med tvål
    - stryker mina trosor för att få bort alla bakterier
    - äter probiotika

Mer tips någon??

• Svar på tråden AAAHHH!! Svampinfektion. Behöver bra tips!
  • Cross

Tack för tipsen. Det där med filmjölk har jag provat förut men vill inte kombinera det med canesten, men när kuren är över så ska jag köra hårt på filen.

Mer tips?

• Cross

Ok, om jag undviker socker och dricker citron - vad finns det mer för tips vad det gäller själva kosten? Jag drack ett thé förut som hjälpte, men det får man inte dricka som gravid (minns inte vad det hette, tyvärr).

• Cross

Tack för alla tipsen.

Jag köpte en en-dos variant av Canesten-vaginatorer (eller vad det nu heter) på Apoteket. Det kliar som attan kring blygdläpparna så jag utgår från att svampen är utvärtes och att jag därmed inte ska använda fler vaginatorer....? Eller??

Det där lila som läkaren penslar på har jag fått några gånger tidigare, men inte tyckt att det har hjälpt helt.

Suck, det här är verkligen inte roligt :(

Svar på tråden AAAHHH!! Svampinfektion. Behöver bra tips!