LeWi skrev 2009-03-11 07:04:48 följande:
Det funkar nog kanske att bara simma, särskilt om du går från noll träning till simning ett par, tre gånger i veckan. Du kommer att bygga muskler när du börjar röra på dig. Men, om du vill bli av med fett så måste du tänka på vad du äter med. Träningen bygger muskler och bränner fett men om du dessutom har lite koll på kosten så att du stoppar i dig mindre än vad du spenderar så kommer du se resultat fortare. Styrketräning skadar ju aldrig det heller, finns det gruppträningar på ditt gym så kan du ju testa bodypump eller något liknande - styrketräning i grupp är inte alls lika tråkigt som att traggla med maskinerna i gymmet
Ne, kanske inte. Dem har en massa som ingår i årskortet. Ex spinning osv. Det känns friare och inte lika bestämt när man simmar, annars måste man bestämma vilka maskiner man skall använda, hur länge/mycket, och kunna klara sig igenom det utan att krevera..
Sen som jag nämnde innan, att man kan kanske värma upp med att gå på band eller liknande, och kanske avsluta med att simma ? Eh, jag vet inte. Har aldrig tränat på gym tidigare, så jag är ganska mycket amatör..