Riktigt fula namn!
Vad skulle du aldrig nånsin döpa ditt barn till? Vore kul att få en lista med riktigt fuuula namn. Hehe
Vad skulle du aldrig nånsin döpa ditt barn till? Vore kul att få en lista med riktigt fuuula namn. Hehe
Eller Tindra. trist som fan. varannan nyfödd flicka heter ju det. uscha!
Gamla namn som Astrid, Svea,Sigrid,Gösta osv. Och de så kallade "populära" namnen som Tindra, Engla/Ängla osv..Även dubbelnamn tycker jag inte om..Tycker synd om barnet/barnen som har det...Det ska vara namn som passar både liten som vuxen.
Tutim!
Jag träffade en gång en karl som hette Urbal! det lår nästan Urban i fulhet!
Mina farföräldrar hette Hildur och Enar. Det tycker jag är lite småcoolt. Överhuvudtaget gillar jag namnen från den tiden. Astrid, Nora, Alice, Agnes tycker jag är fina. Lustigt nog är det svårare med pojknamn.
Annican001, visst är det så att vissa namn är "förstörda" pga saker i barndomen! Jag kommer alltid, alltid, alltid att hata "Louise", förlåt alla ni som heter det.
maddie, på tal om könsnam: Inget svenskt barn borde på döpas till Jerker! Fråga bara en engelskspåkig person. Jerk = tönt, idiot eller ryck, häftig rörelse, kan få betydelsen runka.
Trinity78:
Man får inte heller döpa barn i Sverige till "Fanny" som betyder vagina eller rumpa. Take your pick.
Greenmonster, ouch, hade glömt det. Stackars barn!
Många flickor i Australien och England heter Pippa. Det tycker vi kanske inte är så fint hehe.
Pippa!? Oj.
Är det smeknamn eller?
Jag HATAR namn som är inne pga av en film-premiär!! Tycker synd om alla barn som fick heta Frodo, Gandalf, Pippin etc.
Sen är jag inte så förtjust i överdrivet amerikanska namn, känns så "wanna-be"
Det som är allra värst är namnen från mina föräldrars generation; Rose-Marie (heter min mamma
), Berit, Lennart, Göran, Bengt etc.
Greenmonster, det är tydligen en smeknamnsform av Philippa men har nu evolverat till ett eget namn, som ex. Kalle.
silhuett, eller namn från skådespelare eller artister som är populära för tillfället. Hur många barn fick inte heta Liam pga Liam Gallagher eller Liam Norberg på 90-talet? Jag har faktiskt en man i min släkt som heter Audie eftersom hans mamma gillade en skådis som hette Audie Murphy på 50-talet. Hur kul är det att heta som en bil??
"Margareta" måste vara ett av de vanligaste namnen i min föräldrageneration, jag har nog haft en "Maggan" på varje arbetsplats jag varit på!
Marianne (det heter min chef)
Hans-Birger (en klasskompis från lågstadiet som jag inte kom överens med)