Hur tacklar man mäklare?
På torsdag ska jag och mannen och kolla på en bostadsrätt, jippi! Den verkar jättebra på pappret, precis lagom i storlek, rätt läge, hyra osv.
Tyvärr har jag fått lite dålig vibbar gällande mäklaren. Jag har haft telefonkontakt med henne och hon verkar så påstridig (en typsik mäklare alltså). Hon verkade vara väldigt trött på denna bostadsrätten, suckade ljudligt när jag ringde. Den är ju billig så jag antar att hon inte får så mycket provision när hon säljer den, så det kanske beror på det. Till saken hör att jag kan bli lite paralyserad när jag träffar påstridiga människor. Jag fick känslan att jag redan i telefonen bad om ursäkt för att jag störde (jag är så mesig!) och vill verkligen inte göra samma misstag på visningen. Det skulle ju vara lite irriterande om man köper en bostadsrätt man egentligen inte vill ha därför att man tycker mäklaren verkar bli irriterad .
Så nu måste ni hjälpa mig med vad man ska tänka på när man är på visningen (vad ska man titta på, fråga om osv). Hur ärlig ska man vara, om det är något man inte gillar ska man säga det? Hur lång tid kan man ta på sig innan man bestämmer sig (vi verkar vara de enda spekulanterna)? På mäklaren lät det som om hon ville ha svar med en gång, yeah right!
Alla tips mottages tacksamt