• gissly

5 månader som äter varannan timme

Hej!
    JAg har en prins på 5 månader som blev sjuk för ca 2 veckor sedan i en dum förskylning, först ville han inte äta alls sedan ville han helt plötsligt äta varannan timme dygnet runt, jag tyckte att det var rätt skönt för han hade diarré och behövde säkert vätskan. Nu är han dock helt bra och fortsätter äta så ofta även på natten och jag börjar bli helt sjuk av trött het och känner mig som en mjölkmaskin. Han åt ca 1 ggr per natt innan han blev sjuk...är det någon som har några tips??????
    det spelar ingen roll om jag försöker vänta ut honom på natten och ge nappen efter ca 30 min gallskriker han sitt "matskrik". Det kan läggas till att han inte är så förtjust i mat och ersättning ratar han : (
    När började ni med välling?
    Han väger ca 8 kg och är rund och go så det är inge liten kille.

Läääängtar tills jag får lite råd, jag känner mig helt nollstäld just nu...
    Kram kram

• Svar på tråden 5 månader som äter varannan timme
  • gissly

det trode jag också i början för han kräktes inget som han har gjort tidigare men nu kräks han igen och jag ser att han går upp i vikt igen och jag märker att han är så där knorrig i magen igen som han var de första månaderna när de åt ofta... : (

• gissly

tack för alla era svar! Skall nog prova lite av varje, köpa majsvälling och låte pappa ta honom någon natt när han börjar gråta och se om han somnar om. Tyvärr kan jag inte göra vatten tricket för han tycker inte om vatten (det är en kräsen liten herre :*ler*) håller tummarna för att majsvällingen går ner......jag har försökt att amma lite mindre men då tycker jag nästa att det går ändå fortare till nästa gång han vill äta....

• gissly
    Svar på #9
    sa hon hur länge det skulle hålla på?
  • gissly
    Svar på #10
    vill inte hon heller ha smakisar?
  • gissly

skall också försöka mer med ersättningen..han tar den om jag blandar upp 50% med bröstmjölk men direkt om det bara är ersättning så skriker han :(

• gissly
    Svar på #14
    hur gamal är prinsen?
  • gissly
    Svar på #17
    då är de exact lika gamla, äter han smakisar?
Svar på tråden 5 månader som äter varannan timme