Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mesig

5 månader som äter varannan timme

jag matade min son varannan timme i 4 månader och höll på blev galen, gav han ersättning o han drack 220 ml varannan timme... sen så börja ja ge honom mat då vid fyra månader o så välling till natten(majsvälling), vid 5 mån bytte ja välling till havre välling nån form av sova gott välling o han börja sova så nu äter han en gång per natt vid 5-6 på morgonen.
    Fick även som råd då att lura honom med vatten i flaskan men de hjälpte inte så då börja ja lura honom med att ge mindre ersättning för att kolla om han va så himla hungrig så jag drog ner till 150 ml sen till 120 ml o sen t.om till 90 ml o ja kom fram till att de va bara en fix idé 220 och 90 e ganska stor skillnad men han va nöjd o somna om.
    Som ja förstått så ammar du, men testa o amma en kortare stund o sen ännu kortare o testa...
    En släkting till mej bestämde sej med sin dotter att de sku va slut ätet på natten så dom tog kampen i en vecka så vakna hon o grät o ville ha mat men dom gav sej inte så efter en vecka så sov hon som aldrig förr :)
    e ju lite hur man orkar, ger man sej fan på de så funkar de :)
    Hoppas de ordnar sej för i know that feeling ;)

• Mesig

sku även tillägga att de heter ju att dom inte ska behöva äta på natten när dom e 5-6 månader. sku ja va dej så sku ja testa o ge majsvälling till natten, vet att på förpackningarna i sve så står de att doms ka ges först från 6 mån men på samma märke och förpackning här på åland så står majsvällingen från 4 månader... nestles... o havervällingen nestles från 6 månader i sve o här e den från 5 så ja tror inte de gö nån skada om du börjar me nån av dom, majsen e ju bättre för magen om han e känslig o du inte prövat förut men förvänta dej inga resultat me en gång, tog typ 5-7 dgr innan ja märkte resultat me vällingen. att han sov bättre.

Svar på tråden 5 månader som äter varannan timme