• ullisg79

Rekommenderar Tunisien

Till er som funderar på att tillbringa er semester i Tunisien; Gör det!!!
    Var där i september, i Yasmine Hammamet som är en "turistförort" till Hammamet.
    Bo på All Inclusive hotell, restaurangerna var ingen höjdare.
    Rent o snyggt öevrallt o fina stränder.
    Lång shoppinggata med massor med grejer o väldigt prutvänligt =) Försäljarna var inte otrevliga på något sätt o inte mer påflugna än i t ex Turkiet.
    Jag o min kompis blev inte heller "trakasserade" av männen, inte en enda gång. Förvisso hade vi våra pojkväner med men det hände ju att vi gick själva med.

Om ni åker dit så glöm inte att gå på barnlandet (om ni har barn med er) ligger mitt i centrum, åk häst o vagn på kvällarna o ta en tur med ngn av piratbåtarna (ät ej maten på båten dock).
    Och om ni gillar sprit i era drinkar så kontrollera så bartendern verkligen häller i sprit, de tycks "glömma" bort det emellanåt. Deras inhemska öl, Celtia är iaf tokgod =)
    Åk ngn gång mellan maj-augusti om ni vill ha sol o varmt, det var lite för kallt i september för min smak. Hade två hela kanonfina soldagar, annars frös man i poolen, men havet vart varmt iaf =)

Trevlig resa!!!!

• Svar på tråden Rekommenderar Tunisien
  • ullisg79

crazy cat lady skrev 2009-03-13 11:05:18 följande:

Vi ska dit den 25/3 fast till Port el Kantaoui. Kul att höra positvia åsikter!Men ni som vart där, hur är det med klädsel, skall man ha långärmat och långbyxor eller går det bra med shorts och linne (startade precis en egen tråd :P)?
    Jag hade alltid kort kjol o linne, no problem =)
  • ullisg79
    Cattis31 skrev 2009-03-13 12:42:18 följande:
    ullisg79: vad är barnlandet? Vi ska åka till Hammamet 31 maj-7 juni och då har vi tre barn med oss i åldrarna 11½ år, 6½år och 11månader. Sen ska min bror och hans 9 åriga dotter oxå med.
    Jag kommer inte ihåg vad det hette o det var stängt när vi gick förbi, men det såg fint ut, såg ut som om där va karuseller o så. Det ligger iaf mitt inne i Yasmine, utanför finns stora elefantstatyer, lätt o hitta =)
  • Cattis31
    ullisg79 skrev 2009-03-13 14:26:28 följande:
    Jag kommer inte ihåg vad det hette o det var stängt när vi gick förbi, men det såg fint ut, såg ut som om där va karuseller o så. Det ligger iaf mitt inne i Yasmine, utanför finns stora elefantstatyer, lätt o hitta =)
    Okej tack. Då ska vi kolla upp det för barnen tycker nog att det är kul.
  • miliasmamma

Vad roligt att se att vissa gillar Tunisien, jag funderar på att åka dit själv med dottern 30/9-14/10. Ni som varit där, vad tror ni att som ensam tjej åka dit med sitt barn? Får man vara i fred? Har tänkt åka till Sousse.

Fler som ska dit i höst? :)

• ullisg79
    miliasmamma skrev 2009-03-13 18:08:10 följande:
    Vad roligt att se att vissa gillar Tunisien, jag funderar på att åka dit själv med dottern 30/9-14/10. Ni som varit där, vad tror ni att som ensam tjej åka dit med sitt barn? Får man vara i fred? Har tänkt åka till Sousse.Fler som ska dit i höst? :)
    Som sagt, jag o min väninna fick vara i fred, men jag har en känsla av att det är skillnad på Yasmine jämfört med Hammamet o Sousse. Yasmine är ju uppbyggt för turister och därför krävs det lite mer av tunisierna som jobbar där =)
  • crazy cat lady

Är det ngt särskilt man ska passa på att köpa?
    Vi funderade på vin, kläder, fat och skålar... läste att det fanns mkt fina träsniderier också?

• mrs Elliott

Parfym oljor.Det finns en helt otrolig liten butik i medinan i Sousse där de säljer riktiga oljor av Amber ,musk,vanilj citronmeliss med mera.Jag köpte flera och blandade egen parfym..En del amber ,en del musk och vanilj.Helt underbar!

• crazy cat lady

mrs Elliott - Oh, det låter spännande! Tack för tipset!

• ullisg79

crazy cat lady skrev 2009-03-14 11:41:45 följande:

Är det ngt särskilt man ska passa på att köpa?Vi funderade på vin, kläder, fat och skålar... läste att det fanns mkt fina träsniderier också?
    Jag önskar att jag köpt mer glas, de hade jättesöta små glas som man ska ha till tedrickande o jättefina vinlglas. Köpte fyra vinglas men ett gick sönder på hemresan =(
    Vattenpipa önskar jag oxå att jag skulle köpt, om inte annat så som dekoration.
Svar på tråden Rekommenderar Tunisien