Inlägg från: ninanen |Visa alla inlägg
  • ninanen

brottom! för dyr katt?

Är det för att kunna få en livförsäkring på henne du vill ljuga om inköpspriset?

• ninanen

Fast livförsäkringen brukar väl vara utan självrisk?

En livförsäkring ska väl motsvara marknadsvärdet och man får aldrig mer än marknadsvärdet hur hög summa man än angett. Jag kan ju dessutom inte se varför man skulle kunna få 5000 kronor för en livförsäkring om det inte finns ett kvitto på att djuret är köpt för den summan...

• ninanen
    Majsan70 skrev 2009-03-11 19:32:03 följande:
    Jag har då aldrig visat kvitto när jag försäkrat mina katter. Vi har angett marknadsvärdet på dem bara. Sen räknas ju värdet ner automatiskt efter ett visst antal år på katten.
    Jag menade mest om djuret skulle dö inte när du tecknar försäkringen...
  • ninanen
    Majsan70 skrev 2009-03-11 22:39:34 följande:
    Ja...du tecknar ju en livförsäkring utifall att katten skulle dö. Och vi har tecknat för värdet på katten. En av våra katter dog i höstas o han var livförsäkrad på uppskattat värde beräknat på vad den rasen normalt sett kostar/kostade då han var född. Och nej inte sjutton vill de ha kvitto på vad katten kostade innan de betalar ut livförsäkringen. Jag kan oxå höja värdet på livförsäkringen utefter de meriter mina katter ev. får, men det har ju redan nån skrivit om längre upp.
    Jo givetvis men inte alla katter dör så tidigt så man kan få pengar för det.

Då vet jag hur det ligger till!
Svar på tråden brottom! för dyr katt?