BimBims Mamma skrev 2009-03-13 06:27:50 följande:
Visst har katter ett värde. men inte sådana sjuka summor!Finns ju katter till förbannelse. ta hand om de utan hem istä
llet.Vi har 2 vita bondkatter som vi fått
gratis.De är båda utekatter o bra råttjägare.Inte behöver de specialkattmat som kostar multum
heller.De får euroshopper mat, matrester och äter möss o få
glar.De är fina i pälsen och i bra hull.Väldigt kärvänliga och sociala även att de är utekatter.Har vänner som har dyra raskatter som inte är hälften så trevliga som våra katter.Så bara för att en katt är dyr och får dyr mat behöver det inte betyda att katten är bra för det.Skulle aldrig i mitt liv köpa en katt för 10000:- iaf. Är ju sinnessjukt.Men det är väl upp till var o en vad man vill lägga pengar på iof. Jag skulle då aldrig göra det.Fast det kan ju va en ide Hört att helvita katter är eftertraktade oavsett ras.Skulle kanske ta o föda upp massa katter efter mina eftersom de bara verkar få helvita ungar o sen sälja dem för en 1000 kr/st. Kan ju va en bra affär. Finns ju folk som betalar vad som för en katt *ja det var ironi om ni inte förstod det*
Ja gör det! För man blir ju så RIK på att föda upp katter! *ironi* om du inte förstod det.
Precis som med vilket djur som helst så kanske man eftersöker ett visst utseende eller temperament även med en katt? Och som jag skrev innan så vet jag att mina katter har friska föräldradjur som är testade med intyg på att de är friska. Det borgar för att mina katter oxå blir friska o krya.
Men summa summarum är det vi vill få fram att om alla betalade för sina katter så skulle det finnas mycket mindre hemlösa katter eftersom folk i allmänhet tenderar att vara mer rädda om det de betalt för!
Förlåt TS för att vi blev OT nu!