brottom! för dyr katt?
Tycker inte att du betalat för mycket!
Personligen ogillar jag uttryck som "för dyrt" när det kommer till djur, om du förstår. Om man ska sätta ett minimipris på katt så är det 1500, och en kattunge till det priset ska komma med full vetvård. Och vara omsorgsfullt uppfödd och socialicerad naturligtvis. Oavsett ras, hårlängd eller teckning. Gillar du din katt, och är nöjd med hennes temperament, personlighet och hur hon ser ut, så har du ju gjort en jättebra affär:)
Jag räknar med att lägga 20.000 för nästa katt, då jag funderar på import. Och jag räknar inte med att gå back, för även om det är en "hobby"(ett annat uttryck som känns helt fel att använda!) så hade jag lagt ner om jag bara gått back hela tiden. Den förtjänst jag gör kan jag sedan lägga på till exempel fler fadderbarn, alltså är det inte en felprioritering att lägga ner de pengarna på en katt. Men för mig har det alltid varit naturligt att syssla med avel, medan det finns andra som inte vill, utan bara njuta av en enskild individ. Jag kan ju reta mig på att människor gör felprioriteringar hela tiden(titta bara på vad folk lägger i sina korgar i affären;)) men det är ju deras pengar... Att lägga 10.000 i inköp på en katt(ett friskt och vackert djur) känns inte som "en sjuk" summa. Och tycker man att det är dyrt, så avstår man väl från att köpa? Det är ett fritt land.