Inlägg från: Rapunzella |Visa alla inlägg
  • Rapunzella

brottom! för dyr katt?

Jag fattar inte riktigt -varför vill man försäkra för ett högre belopp än vad man köpt henne för?

I tråden anges ju att priset låter rätt rimligt, ge och ta kanske en tusenlapp. Om man kommer och anger så mycket mer så lär ju Försäkringsbolaget reagera och begära in kvitto. Om de kommer på att man försöker fuska har man ingen försäkring alls sen = inte kul.

Och om det är livförsäkringen, vad ska man göra sen då? Ta död på katten, eller?

• Rapunzella
    Lilou skrev 2009-03-12 20:22:22 följande:
    STATUS?????? Herregud. Varsta tankbara svaret nagonsin! Eftersom de finns sa manga som behover hjalp...josses...asch, strunt samma. Lonlost diskutera med manniskor som soker STATUS istallet for att....yaaaah, WHATEVVA. Tack for mig.
    Det handlar inte om människors status, utan om KATTENS status. Att ta betalt för katterna gör så småningom att katter inte är ett djur som man bara kan kasta ut om man inte vill ha det längre. Se till exempel på hundarna - oftast kostar hundar ganska mycket pengar, och vi ser inte heller en massa lösspringande hundar på gatorna.
  • Rapunzella

BimBims Mamma skrev 2009-03-13 06:27:50 följande:

Visst har katter ett värde. men inte sådana sjuka summor! Finns ju katter till förbannelse. ta hand om de utan hem istället. Vi har 2 vita bondkatter som vi fått gratis. De är båda utekatter o bra råttjägare. Inte behöver de specialkattmat som kostar multum heller. De får euroshopper mat, matrester och äter möss o fåglar. De är fina i pälsen och i bra hull. Väldigt kärvänliga och sociala även att de är utekatter. Har vänner som har dyra raskatter som inte är hälften så trevliga som våra katter. Så bara för att en katt är dyr och får dyr mat behöver det inte betyda att katten är bra för det. Skulle aldrig i mitt liv köpa en katt för 10000:- iaf. Är ju sinnessjukt. Men det är väl upp till var o en vad man vill lägga pengar på iof. Jag skulle då aldrig göra det. Fast det kan ju va en ide Hört att helvita katter är eftertraktade oavsett ras. Skulle kanske ta o föda upp massa katter efter mina eftersom de bara verkar få helvita ungar o sen sälja dem för en 1000 kr/st. Kan ju va en bra affär. Finns ju folk som betalar vad som för en katt *ja det var ironi om ni inte förstod det*
    Vita katter är ofta döva. Har du kollat så att dina inte är det, för då bör de kanske inte vara ute?

I övrigt så har vi helt olika syn på katter. För mig är katten en familjemedlem på samma sätt som många tycker om hundar. Jag vaccinerar och försäkrar dem, har dem öron och chipsmärkta, klipper klor och går till veterinären om de är sjuka.

Sen är just rasfrågan inte viktig för mig, jag har bondkatter som jag älskar över allt annat. Dock gäller samma sak för dem - för att höja kattens status så har jag betalat 900kr/st för dem när jag har köpt dem genom två olika kattorganisationer.
Svar på tråden brottom! för dyr katt?