Hur ska jag hantera/behandla min arga 4 åring
Vet inte hur jag ska göra , behandla , hantera vår son som blir 4 år nu i maj.
Det är ett himlans pipandes och gnällandes på honom för det mesta som händer eller nåt vi gör, går tex han lilla syster först upp för trappan blir det ett jädrans liv, han skriker, gråter och är helt hysterisk.¨
Han är väldig svår att nå när man försöker prata med honom och förklarar , han liksom stänger av och total ignorerar en och detta är jätte frusterande för mig.
Sen slår , puttar , och ta saker från sin lillasyster som är 18 mån , vi har sagt att varje gång han slår eller puttar henne så tar vi en av hans filmer. Funkade dom två första ggr men nu bryr han sig inte.
När jag hämtar honom från dagis kan han vara hur glad och gullig som helst men sen skiftar det snabbt till trötthet och gnälligt, har ett himlans sjå med att få hem honom.
På allt detta är han väldigt aktiv av sig och behöver springa , klättra osv varje dag vilket blir väldigt svårt för mig att ge honom med en 18 mån och 2 mån hemma.
Nu på sistone har jag även märkt att lillasyster behandlar andra barn på samma sätt som storebror behandlat henne , genom att putta bort dom ... och då går inte hon på dagis än ... puh!