• Maallan

Namnet Sixten

Jag tycker våran son är en "Sixten"
    Inte en tanke på det namnet innan, men det bara slog mig o det är HANS namn.
    Pappan/sambon tycker inte om det, det är inte vamligt, han kommer bli mobbad.

Vad tycker du om namnet?
    Något tips på övertalnings taktik Har 2 mån till o "tjata" :-P

• Svar på tråden Namnet Sixten
  • Southern Belle

Har en 1½-årig Sixten här hemma så jag kan bara säga att det är superfint!

Mobbad? För vad då???

• 1814

Jättefint tycker jag, udda namn internationellt men ändå lätt att uttala och komma igång (hm undrar varför :P)

• Suri

Sixten är inte alls så ovanligt nu. Jag känner två små Sixten. Det är dessutom jättefint. Han kommer garanterat inte att bli mobbad!

Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • Suri
    1814 skrev 2009-03-11 22:57:08 följande:
    Jättefint tycker jag, udda namn internationellt men ändå lätt att uttala och komma igång (hm undrar varför :P)
    En av mina "Sixten" bor i USA, det fungerar där med. De säger bara six+ten
    Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • My05

Såå fint med Sixten. Kanske en liten Signe sen..? {#lang_emotions_laughing}

• Maallan
    Svar på #1
    Ja, det undrade jag oxå.
    Tror nog barn som mobbar kan använda att de har allt från fel skor till namn till kläder..
    Jag tror inte namnet spelar roll i de fallet. Men de trodde han, utan o kunna säga varför..
  • MammasälskadeMinna

jag tycker att namnet är fint men jag tänker bara på en katt som bodde granne med oss när jag var liten men det var ju en söt katt

• Maallan
    Svar på #5
    Njae, blir inga fler. Gjorde ju tok ont. hehe. MEN om ddet mot förmodan skulle komma en stork (vilket knappast kan göra ont ) med en dotter blir det nog Majken.
  • spöke

Jag tycker Sixten är jättefint. Hamnade på plats 60 på förra årets lista, och trenden är klart uppåtgående. Så jag tror inte att din lille Sixten kommer behöva skämmas för sitt namn (inte mer än andra kids iaf).

• MajaB

Jag gillar namnet, vi har en liten Sixten på dagis. Tror inte alls att han skulle bli mobbad för det. Det verkar vara ett namn på uppgång...så det dyker nog upp fler små sixten'ar ska du se!

Svar på tråden Namnet Sixten