• Maallan

Namnet Sixten

Jag tycker våran son är en "Sixten"
    Inte en tanke på det namnet innan, men det bara slog mig o det är HANS namn.
    Pappan/sambon tycker inte om det, det är inte vamligt, han kommer bli mobbad.

Vad tycker du om namnet?
    Något tips på övertalnings taktik Har 2 mån till o "tjata" :-P

• Svar på tråden Namnet Sixten
  • krammia

Min man heter just Sighsten. Men han stavar med gh vilket är den gamla fornnordiska stavningen. Han har alltid kallats sigge och har aldrig blivit mobbad för sitt namn. Snarare att det varit lite tuft hälsar han. :)

• Linjo82

Jag tycker inte Sixten är speciellt ovanligt längre, tycker att man ofta läser i tidningen att små pojkar får det namnet. Jag tycker det är väldigt fint!

• M E M

tala bara om för din sambo klart och tydligt att han SKA heta Sixten för det är ett tufft namn. annars får han komma med ett fasiken så mkt bättre namnförslag.

• Maallan

M E M skrev 2009-03-18 13:53:00 följande:

tala bara om för din sambo klart och tydligt att han SKA heta Sixten för det är ett tufft namn. annars får han komma med ett fasiken så mkt bättre namnförslag.
    Har försökt. Tom sagt att han HETER Sixten men att han kan kalla honom vad han vill.

Han e så grinig min kära sambo. Tur jag e tjurig.
  • zoffan

Mitt ena marsvin heter Sixten det är mina barn som namngett honom.

• Mailan

Sixten är såå fint, min son heter det i mellan namn. Hans pappa heter iofs inte sixten men kallas det av sin pappa. var inne på att han skulle heta det som förstanamn, men han var mer en Liam.

TS stå på dig, det behövs mer små sixten-killar i landet

burn with me, heavens on fire
  • NinniLin

Vi har diskuterat Sixten. Tycker att det är ett riktigt charmigt namn! Det kommer nog att bli allt populärare och inte tror jag att pojken kommer att bli mobbad om han heter Sixten!
    Gusten är ett annat namn som jag tycker är superhärligt. :D

• Mimmi P

Sixten är ju jättefint, jag hade kunnat tänka mig det om det inte var för att vi har ett efternamn som börja på S och jag var inte så sugen på initialerna SS till lillkillen. Mitt tips är att inte försöka övertala honom innan lillen är född utan när ni har fått träffas alla tre.

Vår pojk heter Tore vilket var mitt förslag, mannen ville ha ett annat namn men när han väl var född så höll han med om att mitt namn passar mycket bättre. Alla som träffar honom tycker att namnet passar perfekt och maken har redan vant sig, Tore är 11 dagar gammal idag :).

• elinb

Fint och lagom vanligt. Långt ifårn ovanligt! Hugg det!

• Rottis77

Min söta hund heter Sixten, men vet några barn dom heter det, börjar bli rätt vanligt nu.

• Annaklaran

Jag hade Sixten, Olov och Josef på listan! Josef blev det, men jag vill ha tre barn så namnen står kvar. Sixten är jätte härligt namn, charmigt

• Eevy

Har en Sixten på fyra månader och har inte fått höra annat av omgivningen än att det är ett tufft,coolt och fint namn och för våran lilla kille passar namnet perfekt:)

• Hundvän

Sixten är jättefint! Stå på dig!!
    Vi fick vår andra son för 5 veckor sedan, och jag visste innan han föddes att han skulle få namnet Hjalmar... Lika mycket som min sambo visste att han inte skulle heta Hjalmar.. :) Men jag vann! Drog på med att det är jag som har burit honom i nio månader, mått illa, gått upp i vikt... osv.. dessutom klämt ut honom! Något måste man väl få bestämma efter allt det?? ;) Det gick hem! Nu har vi en Hugo, (som jag oxå visste han skulle heta) och en Hjalmar!

Svar på tråden Namnet Sixten