• Maallan

Namnet Sixten

Jag tycker våran son är en "Sixten"
    Inte en tanke på det namnet innan, men det bara slog mig o det är HANS namn.
    Pappan/sambon tycker inte om det, det är inte vamligt, han kommer bli mobbad.

Vad tycker du om namnet?
    Något tips på övertalnings taktik Har 2 mån till o "tjata" :-P

• Svar på tråden Namnet Sixten
  • Hackemamma

Min syster får en Sixten den 29/6 :D Syns t.o.m på UL bilden att han ÄR en Sixten :D

• Maallan
    Svar på #21
    Ok, ja jag såg inte före efter ett par dagar han är Sixten.
    Skulle nog haft framförhållning
  • Southern Belle
    Maallan skrev 2009-03-12 17:51:24 följande:
    Ok, ja jag såg inte före efter ett par dagar han är Sixten. Skulle nog haft framförhållning
    Framförhållning är bra! Jag visste redan för 7 år sen att vår 1½-åring skulle heta Sixten! Hans 7-årige storebror heter Herman och jag tyckte att Sixten skulle klinga bra ihop med hans namn. När lillebror sedan var på väg hade jag haft gott om tid att bearbeta maken!

Hoppas maken tar sitt förnuft till fånga och inser vilket coolt, häftigt, fint och busigt namn Sixten är!
  • merlinmia

Sixten är ett grymt fint namn!

• Käskargej

Min äldsta son heter Sixten. Vi hade bestämt oss för Leon eller Lukas men när jag såg honom så var det en Sixten!
    Mannen var inte alls med på det först. Men efter den jobbiga förlossningen var det liksom inte läge för honom att bråka. Han gav med sig.
    Jag kan bara säga att visst finns det personer som undrar hur man kan vara så dum att man döper ett barn till Sixten. Men de flesta har bara varit positiva. Ingen har retat honom utan snarare tycker de flesta att det är ett superhäftigt namn! Vår Sixten är en supermysig kille som alla gillar och namnet gör det bara ännu bättre!

• Hackemamma

Tänk vad karlar ska vara motsträviga... Syrrans kille satte sig också emot namnet Sixten till en början, men han fick till slut ge med sig ;D

• Sannis83

Fullkomligen älskar namnet Sixten!!!
    Heja dig och lilla "Sixten"!!!

• Maallan
    Svar på #28
    Visst är det fint.
    Tack, behöver en hejar klack.
    Känner mig fortfarande en aningen motarbetad här hemma.
  • CiMi

Min son heter Sixten som andra namn efter min pappa och farfar. Det är ett så häftigt namn ;o) Klart lillkillen ska heta det

Sixtenär snabb som blixten *hehe*

Svar på tråden Namnet Sixten