• Miss Maya

Hur är det möjligt att vår dotter har skrattgropar?

Jag läste precis att skrattgropar i är dominant. Men varken jag eller min sambo har skrattgropar. Dock har dottern stora sådana i kinderna.

Hur har det gått till?

• Svar på tråden Hur är det möjligt att vår dotter har skrattgropar?
  • Miss Maya

Ingen som kan ge en eventuellt förklaring? Är väldigt nyfiken på hur sådant går till.

• Miss Maya

Åh, jag som gärna ville höra en teori om det hela.

• Tildas mor

Det finns ingen nära släkting som har skrattgropar? Har skrattgropar själv men varken föräldrar eller syskon har det.

• Sencha

Var läste du att det är dominant?

0401 & 0807
  • Elsie76

Min gissning är att det är inte du som är mamman. Tyvärr....

Förlåt jag kunde ej låta bli.

Nån i släkten kanske? Ett drag som brutit igenom ert eget led?

• Garderobshylla

brevbäraren? (kunde inte låta bli)

• Missundastood

spela roll varför, det är ju skit fint med skrattgropar. Min dotter har det på båda kinderna, världens gulligaste

• Sencha
    Elsie76 skrev 2009-03-12 10:35:33 följande:
    Nån i släkten kanske? Ett drag som brutit igenom ert eget led?
    Ja, fast om det är dominant så syns det i varje led.
    0401 & 0807
  • Miss Maya
    Sencha skrev 2009-03-12 10:35:28 följande:
    Var läste du att det är dominant?
    Googlar jag på det, så står det på många ställen att det är ett dominant anlag.

Tildas mor skrev 2009-03-12 10:35:17 följande:
    Det finns ingen nära släkting som har skrattgropar? Har skrattgropar själv men varken föräldrar eller syskon har det.
    Jo, min moster har nog skrattgropar. Men varken mamma eller pappa har skrattgropar, så då borde de heller inte bära på någon gen för skrattgropar, dvs jag kan inte heller bära på den genen. Och ingen i min sambos släkt har skrattgropar.

Och även om min mamma t ex har skrattgropar, men inte pappa och jag inte fick några, borde jag inte kunna bära på anlaget.

Tycker det är intressant.

Upptäckte att hon hade en liten grop i hakan och kunde inte förstå var den kom ifrån heller, då det inte är något som förekommer på vår sida av släkten, men min sambo har visst en liten liten grop i hakan, som knappt syns.
  • Miss Maya
    Garderobshylla skrev 2009-03-12 10:36:02 följande:
    brevbäraren? (kunde inte låta bli)
    Nej, någon brevbärare är det då inte!
    Missundastood skrev 2009-03-12 10:37:34 följande:
    spela roll varför, det är ju skit fint med skrattgropar. Min dotter har det på båda kinderna, världens gulligaste
    Ja, det är fint, men jag undrar bara hur det kan komma sig. Någon av oss, jag eller sambon borde ha skrattgropar för att det ska vara möjligt.
Svar på tråden Hur är det möjligt att vår dotter har skrattgropar?