Inlägg från: Anonym (75C-D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (75C-D)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Calvin Klein har en otroligt snygg basic BH som ger ett super bra lyft och fin klyfta utan bygel. Den är verkligen jätteskön och som gjord för silikonbröst. Tror dock inte den funkar så bra om man har jättestora...

• Anonym (75C-D)
    mitchi skrev 2009-03-18 15:22:28 följande:
    det kostar mera. föer det e tydligen jobiggare och mera a´vancerat att byta än att bara lägga in.
    Varför skulle det vara det? utrymmet är ju liksom redan fixat...
  • Anonym (75C-D)

Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 15:35:03 följande:

Man ska nog vara väldigt skeptisk mot såna före och efterbilder. Dels för att de väljer ut de absolut bästa resultaten givetvis. Hur dina bröst kommer se ut efteråt beror helt och hållet på skicklighet hos kirurg (såklart), men också vilket implantat du väljer och sen största influensfaktorn - hur dina bröst faktiskt är skapta i grunden.
    Titta på victoriaklinikens.com före och efterbilder. De är väldigt sanna och visar verkligen resultatet. Hur dina bröst ser ut innan operationen styr hur de kommer att se ut efteråt. Likadana fast större om man bara lägger in och inte gör lyft eller så. Jag måste säga att Charles på Victoriakliniken är extremt skicklig!
  • Anonym (75C-D)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-18 22:50:52 följande:

Som jag tidigare skrev så blev jag rekomenderad 475cc av sköterskan för att få D-kupa. Jag tog 460cc och det blev E-F-kupa...hmm. Synd att jag inte har kvar adressen till en community som min vän startade när vi op. Där delar man av sig av bilder etc. dock försvann sidan då jag bytte data. Jag = 165 lång, 60kg, 460cc och Bh stl 75F eller 80DD(E) (blir förstor runt), Bh stl innan 80B eller 75C Min vän1 = 168 lång, kring 57kg, 375cc och Bh stl 70F, Bh stl innan 75B eller 70C Min vän2 = 173 lång, kring 60kg, 300cc och Bh stl 75DD(E), Bh stl innan 75A Min vän3 = 157 lång, kring 50kg, 300cc och Bh stl 70DD(E), Bh stl innan A Här fick ni kanske lite hjälp och tips :) Jag tror att det ofta blir lite större än vad man tror :D Har ni frågor så passa på och ställ dem :)
    Det där stämmer nog inte generellt utan är individuellt.

Jag är 182 cm lång, väger 66 kg och hade 75A innan operationen.
    Jag la in 395 gr anatomiska geléhallon och har nu 75C.

Jag kan dock fortfarande tycka att de är lite stora men då var jag helt platt innan så det tar ju ett tag att vänja sig. Alla jag frågat tycker att de är väldigt proportionerliga ut på mig.
  • Anonym (75C-D)

Anonym (A till E) skrev 2009-03-22 21:21:55 följande:

Jag är lika lång som dig och har samma skostorlek Vikt på ca75 kg. Peter uppskattade min egen bröstvävnad till 150 cc.... Precis som dig så var jag inne på 2-300 cc innan konsultationen. Ville inte ha för stora "bimbobröst".Jag fick testa olika implantage i BH på konsultationen. Detta var verkligen jättekul! Här såg man hur man skulle se ut sen. Vi kom fram till att 400 skulle vara bra till mig. Jag tyckte det kändes enormt just då men som sagt så är jag jättenöjd med resultatet idag. Peter vet vad han pratar om och jag har fullt förtroende för honom.
    Jag är 182 och väger 68 kg. Jag hade tänkt mig 350 gr men blev övertalad att göra lite större så jag hamnade på 395 gr. Nu i efterhand så tycker jag att jag skulle stannat på 350 och ska definitivt ta mindre om jag gör om operationen.
    Jag tycker helt enkelt att det blev för stort men jag har tunn benstomme och är ganska mannekängaktig i kroppen, då passar inte stora bröst.
    Jag hade a-kupa innan och nu en c-kupa och ibland d, en liten c hade passat mig bättre.

De flesta säger hellre lite för stort än lite för litet men för mig hade tvärtom känts bättre...
  • Anonym (75C-D)

Anonym (nya bröst på fre) skrev 2009-03-23 09:54:48 följande:

Hej! Va skönt att läsa att ni har klarat er relativt bra precis efter operationen. Jag ska göra min på fre, och är grymt nervös över hur det ska kännas när jag vaknar upp och hur bilfärden hem ska gå (har en timmes väg ungefär). Min kollega har skrämt upp mig och beskrivit det som det värsta hon gjort nånsin och sitta i en skumpande bil i en timme efteråt. Här verkar ni ju både ha åkt buss o varit ute o fotat efteråt
    Min kirurg på Victoriakliniken berättade för mig att hans kunder från tex Tyskaland åker på sightseeingtour i Stockholm dagen efter operationen.
    Jag hade inte alls speciellt ont och var tillbaka på jobbet två dagar efter operationen...
  • Anonym (75C-D)
    Barnakär skrev 2009-03-23 12:12:23 följande:
    Aaaah. Nyss när jag stod framför spegeln och sminkade mig kom jag överens med mig själv att jag ändå ska vänta över sommaren, jag vill verkligen känna mig 100% säker på att det är det här jag vill göra. Jag vill ha större men jag vill ju vara naturlig. Jag har ju ändå litegrann, jag är inte helt plattbröstad och jag har ju faktiskt fina former på dom. Jag vill gå ner lite i vikt, träna mig lite smalare och så så jag får se hur dom ser ut efter det, hur mycket dom kommer att krympa men vi får se. Jag tror ändå att jag väntar ett tag iallafall. Men jag är fortfarande intresserad av för- och efterbiler!
    Kolla på Victoriakliniken.com de har väldigt bra före och efter bilder på små storlekar
  • Anonym (75C-D)

1/3 Söta Nasse Konsultation kosmetisk kirurgi

10/6 MammasÄlsklingar ska göra : Bröst lyft ,sätta in silikon bakom muskeln Ca 350-400 har nuC kupa,Full buk op och fettsugning på Strandkliniken i sthlm
    171 lång väger mellan 63-65 kilo

3,5år sedan, Anonym (KKAB) har gjort: Bröstförstoring, 460cc (B(C) till F) 165cm 60kg. Skrev in mig på listan jag också då ni kanske har frågor :)

Anonym(NÖJD)
    väger ca 62 kg
    Är 164 cm lång
    Gjorde gelehallon 350 cc & 390 cc bakom muskeln.
    Gjordes i Örebro 4/3

Catya, 31/1 2007
    174 cm, 68 kg, full bukplastik, lyft och förstoring, 470 cc, runda gelehallon bakom muskel, från ca B till F/G-kupa.

Anonym (75C-D)
    182 cm 68 kg
    Gjorde geléhallon 395 gr delvis bakom muskeln (speciell teknik de har på Viktoriakliniken)
    Opererades för 3 år sedan, tycker fortfarande att de är lite för stora (A-kupa innan)

• Anonym (75C-D)

Det är inte alla som får så ont. Det beror lite på hur kirurgen gör när han separerar bröstmuskeln och lägger in implantatet. Jag hade inte alls speciellt ont mer än första natten efter. Gjorde operation tisdag eftermiddag och åkte hem i bil från Stockholm till Göteborg på onsdag eftermiddag utan problem. På torsdagen var jag hemma och vilade men på fredagen var jag tillbaka på jobbet och gick på julbord på kvällen. Då hade jag inte ont längre mer än typ vanlig träningsvärk i bröstmuskulaturen.
    Jag gjorde min operation hos Charles på Victoriakliniken och han är känd för att man inte har ont efter. Ärren är helt osynliga och han är väldigt skicklig även på att sy.

• Anonym (75C-D)

Anonym (xlnt) skrev 2009-04-02 09:34:15 följande:

Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?
    Jag sov aldrig halvsittandes, sov på sidan direkt - inga problem...
  • Anonym (75C-D)

Söta Nasse skrev 2009-04-03 12:32:22 följande:

Jag har faktiskt bokat in mig på operation redan den 24juni fast då hos strandkliniken. Dem har så lång väntetid så dem borde ju vara bra då dem är så populära. Fick tid för konsultation först 8juni. Sen är min man hemma på 5 veckors semester, så det blir helt perfekt med operation då. Hoppas bara att jag tycker om kliniken sen också.
    Ta inte illa upp nu men får jag bara fråga varför du skriver dem tre gånger när det ska vara de?
    Då är det ju bättre att skriva dom. Detta är ingen kritik bara en stilla undran från en som jobbar med språk. Jag vet att man inte får kommentera stavning men jag skulle så gärna vilja veta hur du tänker om det nu är medvetet att skriva dem?
  • Anonym (75C-D)
    cbr600 skrev 2009-04-07 09:35:04 följande:
    Hej! Gjorde e bröstförstoring  för snart 5 år sen, har aldrig haft ont eller problem, Men någon som har erfarenhet hur det blir när man varit gravid? ser det likadant ut? (gjorde från obefintliga till 75 A/B)
    Det varierar nog hur de blir. Jag opererade också mig för fyra år sedan och har heller aldrig haft problem, nu är jag gravid i v 23. Undrar mycket över amningen, hoppas att de inte blir enorma
  • Anonym (75C-D)

Varför vill man ha implantatet via armhålan? Då är det ju i princip omöjligt att dölja ärret när man har ärmlösa toppar på sommaren...
    I vecket under bysten syns det ju inte alls...

Såg dock en amerikansk dokumentär där de förde in implantaten via navel, då får man inga ärr alls. Går dock bara med koksalt.

• Anonym (75C-D)

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-14 16:00:47 följande:

Anonym (75C-D) skrev 2009-04-14 14:20:02 följande: ärret i armhålan kommer inte synas om det läker som det ska, inom något år så har det bleknat helt och man kan inte se att man gjort en bröstförstoring.
    Man ser ju alltid ett svagt streck även om det läkt perfekt...
  • Anonym (75C-D)

Anonym (geléhallon) skrev 2009-04-14 18:11:53 följande:

om du går in o kikar på bilder på är i armhålan o jämför med under bröstet så är det en ooootrolig skillnad! Jag skulle aldrig välja göra snittet under bröstet när man kan ha det i armhålan. Joo men ett svagt streck har man ju i armhålan i vilket fall :P På mej skulle man kunna anta att jag gjort 3 bröstförstoring(har dock inga bröst) Men 3 svaga streck i armhålan :P Hellre mindre än 1 mm brett streck i armålan än 0,5mm brett eller större under bröstet
    Det beror nog på. Mitt ärr under bysten syns mindre än de bilder jag sett på ärr i armhålan. Mina vänner ser inte ens ärret om jag inte pekar ut det.
    Men det klart, man kan ju låta bli att raka armhålan så syns det inte
  • Anonym (75C-D)

Calvin Klein har en basic-bh som är helt perfekt för silikonbröst. Den formar, lyfter och är bekväm, mjuk och skön samt utan bygel. Perfekt både till vardag och fest. Klyftan blir skitsnygg!!!

• Anonym (75C-D)

Miss Maria skrev 2009-04-22 13:26:00 följande:

Hejsan Ja vill oxå Nån som gjort sina i sthlm? Vad fick ni betala o va det bra på det stället?
    Jag gjorde mina på victoriakliniken.com de är fantastiskt bra och proffsiga med perfekt resultat och osynliga ärr. Här helt nöjd! Det är tre år sedan, vet inte vad det kostar nu...
  • Anonym (75C-D)

Miss Maria skrev 2009-04-22 13:27:45 följande:

Måste få fråga en sak till! Är det lång väntetid på att få operera sig eller?
    Jag var ute i god tid med jag tror inte att det är speciellt lång väntetid...
  • Anonym (75C-D)

Anonym (26) skrev 2009-04-30 19:19:35 följande:

Hej. Jag ska göra en bröstförstoring den 28 maj hos Art Clinic. Jag är osäker hur mycket jag ska lägga in så man inte lägger in för lite. 310cc anatomiska. ska jag lägga in vad tro ni att det räcker om jag är 1,68 och väger 47kg. Jag har fått två barn. Och i dags lägget har jag inga bröst alls.
    Låter lagom tycker jag, hur stor kupa vill du ha?
  • Anonym (75C-D)

Anonym (xlnt) skrev 2009-05-14 22:28:35 följande:

Anonym (8 juni) skrev 2009-05-14 19:19:40 följande: Tror att det kan vara rätt vanligt att man får någon liten känning av det. Jag har lite i klyftan, syns inte så mycket men blir de värre måste jag ju göra nått åt det.. Grejen är att får man lite på undersidan eller utåt på bröstet så gör de ju inget och om du lyckas bli en av oss med lite mer otur så får man helt enkelt ta de då. För mig är det värt det iaf, nu är ju inte jag tjejen som springer med urringning ner till knäna men.. :)
    Du får inte det med geléhallon, det måsta vara löst silikon eller koksalt för att det ska bli så.
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"