• jguz

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Jag op mig för snart 3 år sedan (10 juni) på Plastikakademin hos Professor Gunnar Kratz...

Jag la in 450 cc moderate plus profil... cohesive 2...  under muskeln :)

Är kanonnöjd med val av kirurg och resultat :)

Har ni frågor om honom eller kliniken hjälper jag er gärna :)

• jguz
    Anonym (xlnt) skrev 2009-03-18 22:04:35 följande:
    Jenny Güzel skrev 2009-03-18 14:16:12 följande: Hejhej :) vad kul att du har 450 cc, jag blev rekommenderad det på min konsultation men det låter ju GIGANTISKT :D Vad hade du för storlek innan? Vikt och längd? Framförallt hur blev dina bröst? Jag vill ju inte ha nått häng och har fått för mig att desto mer cc, desto större risk för häng, är jag ute och cyklar då? Ursäkta mina tusen frågor men de är ju bara 5 dagar kvar så skräck-känslan verkar vara här för att stanna ;)
    Jag hade en rätt så tom 75b-kupa innan..

Nu har jag 75 F eller 80 D-E (beror på tillverkare...)

Men de ser inte så stora ut på mig... Jag e 168 cm lång och vikten pendlar mellan 64-68...

Jag har haft mina i tre år och än så länge hänger de inte något :) Jag har lagt mina under muskeln och då är det mindre risk för häng än om man lägger över musklen.

Har du en mail adress kan jag maila dig lite bilder på mina boobs :)

Kramar Jenny
  • jguz
    Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 22:11:17 följande:
    Svar till # 121Försök att, hur svårt det än är, titta på din kropps proportioner, inte på brösten när du är på konsultation och provar och känner.Jag har 300 och jag fick en D. Nu efter tre barn har jag C.Och ja, 450 är gigantiskt på även de mest insjunkna tillplattade bröst.Har din kroppsstorlek i övrigt mindre än storlek 40 så kommer det se extremt onaturligt och hårda ut.Jag vill också trycka på att även jag, som "bara" tog 300,känner att de är tunga ibland och som sagt det var ju ett tag sedan..Bristningsrisken (bristningar/strior) kan åxå vara större vid graviditeter , ju större implantat man väljer. (även om det inte är enda anledningen) Något att tänka på.Lycka till!
    Jag la in 450 och tyker inte att de e gigantiska...
    Inte hårda heller... kompisar har fått klämma och alla blir lika förvånade över hur naturliga de känns (har geléhallon, cohesive 2)

Jag e 168 lång och väger mellan 64-68 kg...
    Har storlek 38/40 i kläder...

Jag velade länge mellan att lägga in 400 eller 450.. och jag e glad att jag tog 450, känner nu att jag gärna hade tagit 500 om jag skulle göra om op... hehe...

Men vi alla e ju olika
  • jguz
    Anonym (Äntligen!!!) skrev 2009-03-18 22:26:01 följande:
    Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 22:17:11 följande: Du tror inte att inläggan var av annan kvalitet för 10 år sedan? Det var nämligen precis det kirurgen sa om det här med att behöva byta - dagens inlägg har livstids hållbarhet, det hade de inte förr. Men han kanske bara var oseriös och ljög, han vill väl inte ha tillbaka samma "kunder".
    Så sa min kirurg med och jag tror INTE att han e oseriös, han e professor i plastikkirurgi....
    Själva implantaten har jag livstidsgaranti på... om de skulle gå sönder eller liknande... I tio år får jag även halva operationen gratis om de skulle spricka.

MEN... många vill göra om sina ändå efter några år.. men det beror inte på att det e nått fel på implantaten...
  • jguz
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-03-19 09:48:55 följande:
    Gelehallon inläggen har inte funnits i en livstid så man kan omöjligt veta om man behöver byta ut dem eller man kan ha dem hela livet.. finns ju ingen garanti på att dem håller i 70 år, alltså är ju vi försökskaniner till det, men förhoppningsvis slipper man byta ut dem.. tekniken går ju ändå bara framåt.är
    Precis...men vissa märken ger en livstids garanti på att de ska hålla livet ut...  så spara garanti pappret ni får på era boobs ;)
  • jguz
    TereseA skrev 2009-03-19 19:50:36 följande:
    hur mycket lade du in?..jag ä oxå 168cm o vägr 65kg..har 75a nu..
    Jag la in 450 cc, moderate plus profil, cohesive 2, bakom bröstmuskeln...

:)
  • jguz
    Anonym (xlnt) skrev 2009-03-19 22:09:04 följande:
    Jenny Güzel skrev 2009-03-19 19:47:37 följande: Jag hade verkligen velat se bilder :) Du har ingen sida på nätet som dom redan ligger på?Känner mig lugnare efter dina inlägg här i tråden iaf :D
    Nee... har inte dem på nätet nånstans.. hade dem i en mapp här på familjeliv men tog bort dem :)

maila mig om du vill ha bilder: jen@guzel.se

Kram kram
  • jguz
    Anonym (HM) skrev 2009-03-20 10:54:37 följande:
    Jenny Güzel skrev 2009-03-19 23:02:34 följande: Kan jag få se om jag mailar dig?? Så kul att jämföra!
    Ja maila så skickar jag  :)

Kram kram
  • jguz
    rasmusomiranda skrev 2009-03-21 09:25:10 följande:
    måste bara frågakan man amma då man lagt in implantathaft mina ca 5 år nuoch är gravid ligger under muskeln,, tacksam för svar..innan jag blev gravid ville ja ej amma men nu har jag ändrat mig..klart ja ska  amma
    Jag tror inte att du får några problem...
    Har en kompis som fick barn efter sin operation och hon har ammat helt utan problem :)
    Men så r det kanske olika från person till person hur det blir...

Enligt min kirurg så kan det bli svårt att amma om man har lyft och tagit bort vävnad... men annars ska det i de flesta fall inte vara några problem
  • jguz
    Barnakär skrev 2009-03-21 21:16:11 följande:
    19 år med små men välformade bröst, ska jobba som en dåre i sommar, spara och skaffa och inviga ett par sillisar till nyår.Nu till frågan. Ni som gjort i Stockholm, har ni några för och efter bilder man kan få se? Vilka rekommenderar ni i Stockholm eller dess närhet (ex. Uppsala, Norrtälje osv)? Vad la ni in?En allmän fråga, någon som vet någon bra sida där man kan få se skillnaderna mellan de olika inläggen?En sista fråga som jag länge undrat, hur känns det? Känns det som innan eller känner man typ ingenting. Av någon anledning så ser jag framför mig att man inte har någon känsel all i brösten, att man typ bara har känsel i bröstvårtorna och att det känns som att man bara har någonting dött inom sig..?
    Jag gjorde mina i Linköping...

Det gick kalasbra att åka dit och hem...

Jag åkte själv för min man var hemma med barnen och kompisen som skulle följa med blev sjuk:( men det stoppade inte mig...heheh....

2 timmar efter operationen lämnade jag rummet och tog mig till buss och sedan vidare till tågstationen och hem till stockholm :) Nemas problemas.. visst hade jag lite ont men inte så jag grinade.

Jag gjorde min op för tre år sedan och jag har nästan samma känsel som innan... bara lite ovanför snittet som jag har bortdomnad känsla... = ingen känsel alls..
    Men det e inte nått som stör mig, har samma känsel som innan i bröstvårtorna ;)

Kram kram
  • jguz
    Barnakär skrev 2009-03-22 00:03:00 följande:
    Ah, jag tänkte mer generellt. Känns det verkligen som att man har ett främmande föremål innanför brösten, känner man inlägger precis under huden, som att det bara ligger någonting tunt över eller har man faktisk lite kött och känsel? Hehe, hoppas ni förstår! Ska jobba nu i sommar och spara varenda peng! Vad vad det för någonting om ris jag uppfattade tidigare i tråden?
    Ahaaa get it ;)

Jag var som du lite orolig för att jag skulle känna implantaten och tycka att det är obehagligt och vilja ta bort dem...

Men jag känner inte dem alls... inte ens i början.. de känns som en del av mig...Känner inte alls att jag har nått främmande i kroppen över huvud taget :)

Inte ens när jag klämmer på brösten så känner jag att det e nått främmande... Inte när jag trycker dem åt olika håll heller... :)

Jag har mina under muskeln... kan hända att om man lägger dem ovanför muskeln att det känns mer?? Jag vet inte...
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"