Inlägg från: Anonym (A till E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A till E)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Jag har opererat mig på Citadellkliniken för snart ett år sedan.
    Kan verkligen rekomendera denna kliniken då den verkligen var super! Konsultationen var i Malmö men operationen var i Landskrona. Peter Cosmo som var min läkare var verkligen proffsig. Kliniken i Landskrona är som ett hälsohem.Så fint och så trevlig personal. Lite trisst att åka hem dagen efter pga detta
    Jag kände mig riktigt bra dagen efter. Då kliniken låg så fint o jag är fototokig så stack jag ut innan jag blev hämtad för att ta lite kort.Nyopererad o fotar för fullt...Konstiga människa! Det jobbiga var att öppna dörrarna. De var tunga o de kändes lite trots att jag var väl sederad. När jag sen blev hämtad så bar jag ner min övernattningsväska själv. Detta såg Peter o ryckte genast väskan ifrån mig för att hjälpa mig att bära den

Jag har 400 cc gelehallon under muskeln. I början kunde jag bara bära ett mjölkpaket o inte lyfta armarna. Var hemma 3 veckor från jobb o det kändes jättebra. Värsta dagarna var typ dag 3-7.

Nu har jag jättesnygga bröst med snygg klyfta och jag är helnöjd. De känns verkligen som mina egna.

• Anonym (A till E)
    Barnakär skrev 2009-03-22 14:25:56 följande:
    Catya, du sa att du jobbade där? *blinkblink* Den där Citadellkliniken verkar ju grym! Verkar faktiskt mer seriösare och bättre! Har inte kikat så nära på dom eftersom jag trodde att dom bara gick in via bröstvecket men dom går ju i främsta hand in via armhålan som jag vill! Hur "fake" känns ett par sillisar att känna på? Jag skulle antagligen välja att lägga in "bara" 200 - 250 då jag inte tror att större skulle passa min kroppstyp då jag är rätt så lång, vill att det ska se naturligt ut, tycker detsutom inte att stora bröst är snyggt. Är det någon här inne som föresten har gjort en bröstförstoring via armhålan? Hur var smärtan dom närmaste dagarna efter op? Och är det någon som vet hur det fungerar med det allra vanligaste vardagliga sakerna så som deoderant och dusch?
    Jag är opererad genom armhålan. Ville bara ha det där o inte under bröstet. Snittet blev jättefint. Visst var det jobbigt att lyfta armarna i början. Det stramade o drog i sår o senor men man vande sig-hade inte mycket annat val Nu har jag bara lite känselbortfall på någon cm ovanför det ena snittet men inget jag tänker på.

Han sydde med invändiga stygn som absorberas själv. Han bara klippte av knutarna efter en vecka. Då var det fritt fram o använda deo också. Fick tejp på efter op som Peter drog av när han klippte knutarna.
  • Anonym (A till E)
    Barnakär skrev 2009-03-22 16:13:52 följande:
    Jag börjar nu bli mer och mer säker på att jag vill göra det här! På Citadells hemsida kan ni se för- och efterbilder. Jag har som den första tjejen fast lite lite mindre byst men det är inte allt för stor skillnad, likadana i formen också. Hon verkar ha fått riktigt bra resultat, dock skulle jag inte vilja ha så stora så som hon valde att ha, lite mindre ex. 250g. Jag vill göra det här för att jag vill känna mig mer kvinnlig. Jag är nästan 180 cm lång, har storlek 41-42 i skor och är bredaxlad och ja, småbystad. Visst passar jag som småbystad men jag har lågt självförtroende och känner mig inte snygg någonstans. Jag vill känna mig säker i bikini och jag vill kunna köpa snygga klänningar som faktiskt sitter bra upptill! Det enda som får mig att tveka är faktiskt att jag fortfarande vill känna mig naturlig men tyvärr så har jag ju inte den naturliga kropp jag känner att jag vill ha. Jag är även rädd att dom ska kännas så främmande samtidigt som jag vet att jag skulle älska dom! Jag är även lite osäker på andra runt omkring, att folk kommer dömma en. Jag ser riktigt bra ut (ursäkta för att jag låter så självsäker men jag vet att jag ser bra bra ut..) och jag är även rädd för att killar generellt bara skulle försöka blåsa en, att man skulle ses som en blåst bimbo..
    Jag är lika lång som dig och har samma skostorlek Vikt på ca75 kg. Peter uppskattade min egen bröstvävnad till 150 cc.... Precis som dig så var jag inne på 2-300 cc innan konsultationen. Ville inte ha för stora "bimbobröst".Jag fick testa olika implantage i BH på konsultationen. Detta var verkligen jättekul! Här såg man hur man skulle se ut sen. Vi kom fram till att 400 skulle vara bra till mig. Jag tyckte det kändes enormt just då men som sagt så är jag jättenöjd med resultatet idag. Peter vet vad han pratar om och jag har fullt förtroende för honom.
  • Anonym (A till E)
    Barnakär skrev 2009-03-23 09:44:27 följande:
    Ja men nu måste jag ju bara opereras där! Skulle man inte kunna få se före- och efterbilder "A till E" ? Jag skulle verkligen uppskatta det då det här är en sak som ger resultat resten av livet. Jag är redan smal men vill träna mig mer slimmad så för stora är verkligen inte ett alternativ. "På väg till op." Jag ser att du är anonym du med men om du har lust att dela med dig med för- och efterbilder så är du också jättevarmt välkommen! Citadellkliniken verkar verkligen som ett superalternativ! Ni är jättevälkomna att maila mig på [email protected], gärna för- och efterbild och en "sammanställning" på vad ni la i och hur allt gick och kändes och så. Ja, "på väg till op." får väll ta och maila senare!
    Jag ska försöka skicka bilder till dig. Har dock inga aktuella bilder. Man tar mest bilder i början Har tänkt ta nya bilder på min ettårs dag men den är i slutet på april....
    Så smal som du är har jag aldrig varit. Jo,kanske en vecka efter en kur med cambridge men inte mer Jag är annars rätt bred i mig själv. har 83 cm under brösten har jag gör mig.
  • Anonym (A till E)
    Barnakär skrev 2009-03-23 09:50:22 följande:
    Ja just det ja, någon som vet hur dom behandlar kapsellbildning? Om jag skulle få det efter en operation hos dom, hur står dom till det? Och sen, dom skriver väll ut smärtstillande? Jag är superrädd att jag ska vakna och kräkas över hela golvet, skulle vara så jävla pinsamt. Åh vad jag längtar! Går på laser för permanent hårborttagning också så nu börjar man ju faktiskt känna sig lite kvinnligare iallafall och nu, är det bara brösten som saknas! Om jag får extrajobbet jag har sökt om, som jag sägs få svar om nu i veckan, så kommer jag antagligen ta ett lån och göra detta innan sommaren om det inte är allt för lång väntetid och så. Synd att vi inte kunde göra det tillsammans "på väg till op.", hade varit kul att dela erfarenheten på så sätt
    Kapselbildning är väldigt ovanligt nu för tiden tydligen.Kommer faktiskt inte ihåg hur han skulle kompensera detta{#lang_emotions_embarassed}. Var själv orolig över sövningen. Hade aldrig blivit sövd innan men det gick bara så bra. Narkosskötaren såg mycket trevlig ut också Han hade masken lite lätt ovanför min min i näsa o i nästa sekund hörde jag någon ropa mitt namn att allt var klart o gått jättebra. Kommer ihåg att jag-groggy som jag var var tvungen att lyfta på täcket för att titta...{#lang_emotions_laughing}. Jag blev nog lite "skadad" här- det är en sådan häftig känsla att bli sövd att jag gärna skulle vilja göra om det!{#lang_emotions_laughing}
    Du får med dig Panodil o Tramadol hem från Citykliniken.
  • Anonym (A till E)
    Anonym (nya bröst på fre) skrev 2009-03-23 09:54:48 följande:
    Hej! Va skönt att läsa att ni har klarat er relativt bra precis efter operationen. Jag ska göra min på fre, och är grymt nervös över hur det ska kännas när jag vaknar upp och hur bilfärden hem ska gå (har en timmes väg ungefär). Min kollega har skrämt upp mig och beskrivit det som det värsta hon gjort nånsin och sitta i en skumpande bil i en timme efteråt. Här verkar ni ju både ha åkt buss o varit ute o fotat efteråt
    Ärligt talat- jag är glad att jag fick sova en natt på kliniken. Inte för att jag hade speciellt ont med alla mediciner jag hade i kroppen men skönt att de höll koll på mig så att det inte blev några komplikationer. Jag hade tydligen varit en "mönsterpatient" som krävde väldigt lite smärtstillande
    Att köra bil....Tja, jag satte mig bakom ratten efter en vecka men jag fick snällt gå ur den snabbt igen. Att växla  till 1:an o 2:an, att trycka in nyckeln i tändningslåset när man startar är sådant man tar för givet i normalfall men INTE när man är nyopererad...
  • Anonym (A till E)
    Barnakär skrev 2009-03-23 10:53:11 följande:
    "På väg mot op." Nej, jag är fortfarande på planeringsstadiet, pengarna som är största problemet just nu, får se nu i veckan om jag fått extrajobbet vilket jag hoppas, då kanske man kan ta ett lån och inviga dom nya brösten i bikini i sommar! Någon som vet när man får börja använda t.ex. bikini och vanlig bh efter en operation hos Citadellkliniken? Förstoring via armhålan? Jag håller med! Jag känner att jag hellre får mindre byst än väntat än större byst.
    Man får använda en special "tortyr BH" och ett bröstband den första tiden för att forma brösten. Dessa används dygnet runt i ca 4 veckor tror jag det var...Minnet sviktar såhär långt efter....{#lang_emotions_embarassed}. I början ser brösten alltid stora ut men sen försvinner svullnaden och sen vänjer man sig också vid storleken.
  • Anonym (A till E)

Hallå tjejer!
    Läge sedan jag tittade in till er.
    Förlåt att jag inte skickat de bilder som jag lovat men jag tog bilder innan i veckan-dels hade jag gått upp ett antal kg i vikt sedan sist jag tog kort o dels hade jag jättefula märken efter BH:n{#lang_emotions_undecided}. Får se om jag tar nya kring den 22 april då mina bröst firar sin 1-års dag{#lang_emotions_laughing}.

Många skriver om storleken...Låt oss säga 400 cc som jag har. Det ser inte så stort ut på mig (ville absolut inte ha stora bröst)  då jag är rätt lång o grov.. Om en tjej på 150 cm o vikt på 50 kg hade haft 400 CC hade det sett ENORMT ut (enligt mig).
    Alltså är det jättesvårt att jämföra med andra om de andra inte ser lika ut i kroppen som en själv. Jag har 83 cm under brösten vilket är rätt brett... Om man är smalare ser det inte alls samma ut som på mig... Sen beror det ju mycket på hur mycket egen bröstvävnad man har.
    Tja, ni fårstår nog vad jag försöker säga....

En kul sak som hände idag då jag var ute o köpte BH. Var på CHANGE. Kan verkligen rekomendera denna affär. Nu hade de 50% på alla BH:ar om man var medlem också{#lang_emotions_wink}. Fick hjälp av en supertrevlig tjej som verkligen kunde sitt jobb. Jag har hela tiden trott att jag har E. När jag var klar där o efter ett antal provningar kom jag ut med en F o en H BH!!! De satt som gjutet! Nä, jag tycker fortfarande inte att jag har stora bröst. Det är skillnad på "äkta" bröst o silikonbröst. Sillisar hänger ju inte som äkta ofta gör i den storleken{#lang_emotions_smile}

• Anonym (A till E)
    Anonym (snart) skrev 2009-05-07 08:43:56 följande:
    Det är svullet och stenhårt. Men jag är superglad och nöjd. Åkte till conturkliniken, bad dem dra 44.000 på visakortet och checkade in. Leif Perbeck var vänlig nog att lägga in 440 cc anatomiska, och gjorde det väldigt snyggt om jag får säga det själv Fast när jag skulle checka ut hade jag så ont att jag ville bli sövd igen! Överlevde hemresan, och lyckades somna ganska omgående. Vaknade senare på kvällen och mådde oförskämt bra. Tog bild med mobilen och mms:ade några nyfikna kompisar Är hög på smärtstillande, och får tänka på att ta det lugnt så att jag inte får bakslag för att jag inte varit tillräkligt försiktig med rörelser och så. Hur har det varit för er andra som op:at er?? Jag trodde man blev bandagerad och intryckt i en "tortyrbh"? Men jag har bara tejpen och kompress på snittet. Det var jag inte beredd på. Kan kanske vara därför det inte gör så ont jag trodde det skulle. Bröstmuskeln får vara lös och ledig liksom Har alltså implantaten under muskeln. Det är först om en vecka, på återbesöket jag ska ta på mig en sportbh.
    Jag hade tortyrBH och bröstband. Det beror nog på vilken klinik man operaras på vad man får efteråt. Jag var på  Citadellkliniken.

Detdär med att man gör mer än vad man borde känner jag igen-tyvärr så straffar det sig i efterhand
  • Anonym (A till E)
    Anonym (mars) skrev 2009-05-09 16:09:43 följande:
    Anonym (snart) skrev 2009-05-08 20:56:30 följande: Ja, iaf så kan jag säga att jag gick tillbaka till jobbet efter 2 veckors sjukskrivning...och jag lyfter hela tiden i mitt jobb och kände väl att det stramade lite i bröstmusklerna och så... ( man ska ju inte anstränga bröstmuskeln dom första 6 veckorna...men men ) ...jag gjorde mina stretch-övningar regelbundet och tyckte inte att det obehagligt eller kändes som att det skulle ha nån inverkan. Kroppen säger nog till ifall något är knas. Nu 2 månader efter OP har dom hängt till sig och ser superfina och naturliga ut Man får helt enkelt lyssna till magkänslan och känna vad kroppen orkar...
    Jag menar bara att det gjorde mer ont om jag ansträngt mig under tiden jag var smärtstillad av tabletter och sen när dessa släppte.

Om det var det ni menade ?

Ja, jag hade då inte klarat av att gå tillbaka till jobbet efter 2 veckor. behövde mina 3 veckor för att jag skulle känna mig ok. Arbetar innom vården, iofs rätt lätt jobb (på vårdcentral) men ibland händer det att man får ta i o då vill jag inte äventyra mina nya bröst. Att köra bil hade jag precis lärt mig igen efter typ 2 veckor...

Sen beror det kanske också på om det är under muskeln eller ej, var snittet ligger, mängden osv...
  • Anonym (A till E)
    Anonym (tess) skrev 2009-05-02 09:00:51 följande:
    Hej!! En fråga till er som op er... Hade ni självupplösande stygn? Hur lång tid tog det innan dom "försvann" ?
    Japp, självupplösande stygn. Den yttersta knuten klipptes bara av efter en vecka. Sen försvann tråden succesivt. Kommer ihåg att jag orade mig mycket för att såret var så buckligt men det försvann efter ett tag.
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"