Inlägg från: Barnakär |Visa alla inlägg
  • Barnakär

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Är det någon som gjort sina bröst hos www.plastikinstitutet.se/ ? Har jättefina för- och efterbilder! Han verkar riktigt duktig. Ska sommarjobba nu i sommar förhoppningsvis (har sökt extrajobb) och tänkte spara ihop till ett par snygga
    Någon som vet hur ett par sillisar blir efter en graviditet som kanske kommer inträffa om ett par år?

• Barnakär

Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 15:35:03 följande:

Man ska nog vara väldigt skeptisk mot såna före och efterbilder. Dels för att de väljer ut de absolut bästa resultaten givetvis. Hur dina bröst kommer se ut efteråt beror helt och hållet på skicklighet hos kirurg (såklart), men också vilket implantat du väljer och sen största influensfaktorn - hur dina bröst faktiskt är skapta i grunden.
    Jo sant. Jag har faktiskt rätt fina nu. Dom är välformade och identiska, riktigt fina men tyvärr för små. Känner mig inte kvinnlig nånstans..
  • Barnakär

19 år med små men välformade bröst, ska jobba som en dåre i sommar, spara och skaffa och inviga ett par sillisar till nyår.

Nu till frågan. Ni som gjort i Stockholm, har ni några för och efter bilder man kan få se? Vilka rekommenderar ni i Stockholm eller dess närhet (ex. Uppsala, Norrtälje osv)? Vad la ni in?

En allmän fråga, någon som vet någon bra sida där man kan få se skillnaderna mellan de olika inläggen?

En sista fråga som jag länge undrat, hur känns det? Känns det som innan eller känner man typ ingenting. Av någon anledning så ser jag framför mig att man inte har någon känsel all i brösten, att man typ bara har känsel i bröstvårtorna och att det känns som att man bara har någonting dött inom sig..?

• Barnakär

Ah, jag tänkte mer generellt. Känns det verkligen som att man har ett främmande föremål innanför brösten, känner man inlägger precis under huden, som att det bara ligger någonting tunt över eller har man faktisk lite kött och känsel? Hehe, hoppas ni förstår!

Ska jobba nu i sommar och spara varenda peng! Vad vad det för någonting om ris jag uppfattade tidigare i tråden?

• Barnakär

Ja för jag har fastnat för www.plastikinstitutet.se/ som har superfina före- och efterbilder och har nu nästintill bestämt mig för en konsultion hos dom trots att dom ligger på pass långt borta från Stockholm. Har också nästintill bestämt mig för att gå via armhålan, ärr är verkligen ingenting för mig och plastikinstitutet har aldrig haft några infektioner och liknande enligt deras hemsida och i priset ingår även en "kapselförsäkring" så att om det blir en kapselbildning (som dom har 1 på 300) så erbjuder dom att ordna det gratis.

Så, 2 dl okokt ris i varje bh motsvarar storlek, motsvarar det även vikt? Och föresten, vart vänder man sig om man vill veta hur många "anmälningar" eller "anmärkningar" kirurgen har?

• Barnakär

Så jag måste maila alternativt ringa, be dom ta fram kopior och sen åla förbi för att hämta upp dom? Ingen som har lust att rabbla upp allt i telefon? Eller ja, vi får hoppas att dom inte har SÅ mycket att berätta om honom!

• Barnakär

Catya, du sa att du jobbade där? *blinkblink*

Den där Citadellkliniken verkar ju grym! Verkar faktiskt mer seriösare och bättre! Har inte kikat så nära på dom eftersom jag trodde att dom bara gick in via bröstvecket men dom går ju i främsta hand in via armhålan som jag vill!

Hur "fake" känns ett par sillisar att känna på? Jag skulle antagligen välja att lägga in "bara" 200 - 250 då jag inte tror att större skulle passa min kroppstyp då jag är rätt så lång, vill att det ska se naturligt ut, tycker detsutom inte att stora bröst är snyggt.

Är det någon här inne som föresten har gjort en bröstförstoring via armhålan? Hur var smärtan dom närmaste dagarna efter op? Och är det någon som vet hur det fungerar med det allra vanligaste vardagliga sakerna så som deoderant och dusch?

• Barnakär

Jag börjar nu bli mer och mer säker på att jag vill göra det här! På Citadells hemsida kan ni se för- och efterbilder. Jag har som den första tjejen fast lite lite mindre byst men det är inte allt för stor skillnad, likadana i formen också. Hon verkar ha fått riktigt bra resultat, dock skulle jag inte vilja ha så stora så som hon valde att ha, lite mindre ex. 250g.

Jag vill göra det här för att jag vill känna mig mer kvinnlig. Jag är nästan 180 cm lång, har storlek 41-42 i skor och är bredaxlad och ja, småbystad. Visst passar jag som småbystad men jag har lågt självförtroende och känner mig inte snygg någonstans. Jag vill känna mig säker i bikini och jag vill kunna köpa snygga klänningar som faktiskt sitter bra upptill!

Det enda som får mig att tveka är faktiskt att jag fortfarande vill känna mig naturlig men tyvärr så har jag ju inte den naturliga kropp jag känner att jag vill ha. Jag är även rädd att dom ska kännas så främmande samtidigt som jag vet att jag skulle älska dom! Jag är även lite osäker på andra runt omkring, att folk kommer dömma en. Jag ser riktigt bra ut (ursäkta för att jag låter så självsäker men jag vet att jag ser bra bra ut..) och jag är även rädd för att killar generellt bara skulle försöka blåsa en, att man skulle ses som en blåst bimbo..

• Barnakär

Ja men nu måste jag ju bara opereras där!
    Skulle man inte kunna få se före- och efterbilder "A till E" ? Jag skulle verkligen uppskatta det då det här är en sak som ger resultat resten av livet. Jag är redan smal men vill träna mig mer slimmad så för stora är verkligen inte ett alternativ.

"På väg till op." Jag ser att du är anonym du med men om du har lust att dela med dig med för- och efterbilder så är du också jättevarmt välkommen! Citadellkliniken verkar verkligen som ett superalternativ!

Ni är jättevälkomna att maila mig på matildaruneskjold@hotmail.com, gärna för- och efterbild och en "sammanställning" på vad ni la i och hur allt gick och kändes och så. Ja, "på väg till op." får väll ta och maila senare!

• Barnakär

Ja just det ja, någon som vet hur dom behandlar kapsellbildning? Om jag skulle få det efter en operation hos dom, hur står dom till det? Och sen, dom skriver väll ut smärtstillande?

Jag är superrädd att jag ska vakna och kräkas över hela golvet, skulle vara så jävla pinsamt.

Åh vad jag längtar! Går på laser för permanent hårborttagning också så nu börjar man ju faktiskt känna sig lite kvinnligare iallafall och nu, är det bara brösten som saknas!

Om jag får extrajobbet jag har sökt om, som jag sägs få svar om nu i veckan, så kommer jag antagligen ta ett lån och göra detta innan sommaren om det inte är allt för lång väntetid och så. Synd att vi inte kunde göra det tillsammans "på väg till op.", hade varit kul att dela erfarenheten på så sätt

• Barnakär

"Nya bröst på fre"
    Jag tycker du ska bli uppskrämd! Föreställ dig det värsta så blir du lättad sen om smärtan faktiskt är mindre än vad du tänkt dig! Och du, lycka till! Vart ska du göra dom någonstans?

• Barnakär

"På väg mot op."
    Nej, jag är fortfarande på planeringsstadiet, pengarna som är största problemet just nu, får se nu i veckan om jag fått extrajobbet vilket jag hoppas, då kanske man kan ta ett lån och inviga dom nya brösten i bikini i sommar! Någon som vet när man får börja använda t.ex. bikini och vanlig bh efter en operation hos Citadellkliniken? Förstoring via armhålan?

Jag håller med! Jag känner att jag hellre får mindre byst än väntat än större byst.

• Barnakär

AlexXx
    Urrs det där lät inte härligt! Varför valde du att lägga inläggen utanpå muskeln?

Om jag skulle ringa idag och säga att jag vill komma på en konsultation så fort som möjligt, när skulle jag få komma? Och efter jag varit på konsultation, hur lång tid får man vänta ungefär tills operationen sker?

• Barnakär

Aaaah. Nyss när jag stod framför spegeln och sminkade mig kom jag överens med mig själv att jag ändå ska vänta över sommaren, jag vill verkligen känna mig 100% säker på att det är det här jag vill göra. Jag vill ha större men jag vill ju vara naturlig. Jag har ju ändå litegrann, jag är inte helt plattbröstad och jag har ju faktiskt fina former på dom. Jag vill gå ner lite i vikt, träna mig lite smalare och så så jag får se hur dom ser ut efter det, hur mycket dom kommer att krympa men vi får se. Jag tror ändå att jag väntar ett tag iallafall. Men jag är fortfarande intresserad av för- och efterbiler!

Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"