Inlägg från: Anonym (nya bröst på fre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nya bröst på fre)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Hej!

Va skönt att läsa att ni har klarat er relativt bra precis efter operationen. Jag ska göra min på fre, och är grymt nervös över hur det ska kännas när jag vaknar upp och hur bilfärden hem ska gå (har en timmes väg ungefär). Min kollega har skrämt upp mig och beskrivit det som det värsta hon gjort nånsin och sitta i en skumpande bil i en timme efteråt. Här verkar ni ju både ha åkt buss o varit ute o fotat efteråt

Skriver in mig på listan... snart fredag nu!!!

XLNT: Vad härligt! Hur känns det nu efteråt?! Vill veta ALLT... nästan iaf!

Ska göra

27/3 (nya bröst på fre)
    Eriksbergskliniken, bröstförstoring (+ ev. lyft) runda silicon under muskeln, ca 350-400cc (beslutsångest!!!). 171 cm och 67kg, fyller knappt ut en A-kupa nu.

1/3 Söta Nasse
    Konsultation kosmetisk kirurgi, 159cm 52kg, nu inte ens a-kupa, sen c-kupa

Anonym(på väg mot op.)
    167cm 57kg, Bröstförstoring med gelehallon hög profil, bakom muskel, storlek fortfarande osäker, men det lutar mot 480gr
    15 April på citadellkliniken i Landskrona

10/6 MammasÄlsklingar ska göra :
    Bröst lyft ,sätta in silikon bakom muskeln Ca 350-400 har nuC kupa,Full buk op och fettsugning på Strandkliniken i sthlm
    171 lång väger mellan 63-65 kilo

Har gjort

Anonym(NÖJD):
    164cm 62kg Gjorde gelehallon 350 cc & 390 cc bakom muskeln.
    Gjordes i Örebro 4/3

Catya, 31/1 2007
    174 cm, 68 kg, full bukplastik, lyft och förstoring, 470 cc, runda gelehallon bakom muskel, från ca B till F/G-kupa.

Anonym (75C-D)
    182 cm 68 kg
    Gjorde geléhallon 395 gr delvis bakom muskeln (speciell teknik de har på Viktoriakliniken)
    Opererades för 3 år sedan, tycker fortfarande att de är lite för stora (A-kupa innan)

3,5år sedan, Anonym (KKAB) : Bröstförstoring, 460cc (B(C) till F) 165cm 60kg.

mitchi
    170cm 77kg
    pip inplantat, geléhallon vä 430cc, hö 510cc bakom muskeln
    förr B- kupa, nu D-kupa
    4/2-09 KKAB stefan modin

ÅÅåå... Jag har sån vansinnig beslutsångest!!! Pratade med min läkare idag om storlek. Har varit inne på 350 länge men är rädd att det ska bli för lite så hade i stort sett bestämt mig för 400 nu. Men när jag pratade med honom idag sa han att han hade inlägg på 350 och att nästa steg var 425.... ´Vet inte hur jag ska göra nu.. tänkt om 425 blir alldeles för stort?!? Men min läkare sa att hans erfarenhet är att om man står o väger mellan två storlekar ska man ta den större... då verkar flest bli nöjda...

Ni som har gjort, blev ni nöjda med ert val av storlek??
    Jag vill inte ha några JÄTTEbröst, men samtidigt vill jag ju att det ska synas lite med

Sorry, mitt "pladder", men jag var tvungen o skriva av mig lite...

Hej tjejer! Då va det gjort, imorse fick jag mina nya bröst placerade! Det blev 425cc, bestämde mig slutligen när jag låg på operationsbordet...
    De känns ju att man lever nu om man säger så, men det är ju helt klart värt smärtan och man överlever den!!!

Tack alla! De känns superbra att det är gjort, har ju inte riktigt sett dom än under bandage o sport bh, men storleken känns bra som det verkar nu.
    Ni kan få se bilder lite längre fram ja.. (Gjorde på Eriksbergskliniken)

Jag var otroligt nervös inför själva narkosen, (har aldrig blivit sövd tidigare), men det var ju absolut inget att oroa sig för, var bara skönt ju! Efteråt däremot, mådde jag lite illa och va rätt snurrig, så då var det skönt att bara ligga och slumra ett tag. Efter ca 3 timmar åkte vi hem igen... hade en timmes bilfärd ungefär och jag halvsov hela vägen, liggandes bakåtlutad i sätet

Jag tycker att det var MYCKET värre att föda barn!! De gjorde ju skitont ju!!

Visst har man en smärta i brösten, men man får räkna med att halv ligga/sitta upppallrad med kuddar i början så känns det ok. Idag har jag mindre värk i dom, kan sitta upp i soffan nu och det känns bra. Jag tar ju en del smärtstillande som jag har fått och det hjälper bra. Under hela första dygnet fick jag morfintabletter och nu har jag några som heter Ramadol.
    Det som gör ont är när man ska resa sig upp från liggande läge, (min sambo får ta tag bakom ryggen o "putta" mig upp ), sen är det ovant att inte kunna röra armarna som man är van vid.. bara att ta ner tandborsten uppifrån badrumsskåpet var ju ett problem, men man hittar sina knep!

Ni kommer klara det galant tjejer! Fråga på om ni undrar över något! Och jag lovar er, det är värt de och ni kommer inte att ångra er!!!

Försvann alla?!?!

Söta Nasse: Hoppas din konsultation går bra idag!

MammasÄlsklingar och Anonym (på väg mot op.): Förstår att ni längtar, när man väl har bestämt sig vill man ju så gärna få det gjort!

Anonym (nyop.) Ang tortyr Bh... Jag har en vanlig sport bh, som jag ska ha på mig ett antal månader nu. Sen har jag ett spännband över tuttarna (eftersom mina inlägg ligger bakom musklen) som ska motverka att bröstmusklen trycker upp inläggen. Det ska jag ha i tre veckor.

Mitchi: Jag har oxå fattat det så, att rent generellt så ska man inte behöva byta ut inplantaten om det inte händer något speciellt med dom vill säga...

Nu efter 5 dagar känns det riktigt bra faktiskt, klarar ju det mesta själv och det gör nästan inte ont alls längre.. Känns mer som en "träningsvärk" och en liten obehagskänsla ibland. Imorrn ska jag ÄNTLIGEN duscha heeeeela mig! Då ska jag byta ut tejpen som sitter över ärren.. får se hur de ser ut där under nu..

Hur länge sov ni på rygg ni som har opererats? Jag tycker det är så svårt att sova på rygg.. men men.. va gör man inte för att vara fin!?!

mitchi skrev 2009-03-31 16:18:31 följande:
    trotyr bh hade inte jag min va ganska behaglig och jag hade inte något band som tröck ner stösten heller. utan bara en tun tajt topp som ett stöd. fick inte du restrektioner att du skulle masera?jag fick absolut inte ta bort tejpen. utan det skulle ssk göra vis stygnborttagning.vad fick du för inplantat? släta eller ruggiga? för som släta ska inte sitta fast vad jag vet. utan ska vara rörliga.var va det du gjorde det?har du inte kunnat duscha hela dig eller fick du inte?jag fick göra det dagen efter op om jag ville men gjorde det när jag kom hem.
    Det verkar vara väldigt olika vad dom olika kirurgerna rekommenderar efter operationen..
    Nä, han sa inget om att jag skulle massera (gjorde på Eriksbergskliniken).
    Mina stygn är sådana som "går bort av sig själv".. Min tejp skulle sitta tills den ramlade bort av sig själv och då skulle jag tejpa på med ny och hålla på så ett par månader för bästa resultat.
    Ok, jag skulle vänta 5 dagar innan jag duschade hela kroppen tyckte han. Gjorde det idag, herregud va skööönt!
    TereseA skrev 2009-04-02 08:38:42 följande:
    hur känns det nu? ..ont el bara öm?
    Är nu en vecka sedan min operation och jag har inte så värst ont. Sticker till lite ibland och gör ont där ärren sitter när jag rör armarna för mycket men annars känns det ganska bra. Jag slutade med smärtstillande efter 5 dagar.

Det som jag tycker är jobbigt är att jag sover så dåligt för jag får så ont i ryggen av att ligga på rygg. (jag sov bara uppallrad med kuddar dom första nätterna). Så inatt la jag en kudde under bröstet och la mig på sidan. Sov så ett par timmar och bytte sida sedan innan jag återgick till rygg. De va skönt att variera lite.
    mitchi skrev 2009-04-02 21:04:07 följande:
    e det bara jag som fick äta ipren i 1 månad?
    Jag fick inte det rådet iaf..

Söta Nasse: Kul att du fick en tid lite tidigare! Förstår om du längtar, jag höll på och längta ihjäl mig, när jag väl hade bokat tid! )

De här med storlek är inte lätt.. Jag la ju in 425cc (är 171cm o 68kg), och det tycker jag blev bra på mig.. skulle inte vilja haft dom större. Hade inga bröst alls innan typ och hamnade nu på en D-kupa.

Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"