Inlägg från: Anonym (På väg mot op.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På väg mot op.)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

hejsan alla tuttälskare
    var på min konsultation igår och har bokat in operation 15 April, spännande och pirrigt.
    man kan väl säga att mina bröst är tråkiga och "tomma" efter amning så en snygg klyfta kommer bli kanon.
    min fråga är var ni hittar era bhar? jag kommer att ha större än C, det blir väl antingen en D eller DD.. jag hoppas i alla fall att de inte blir större än DD. men nya underkläder verkar vara svårt att hitta, eller så letar jag på fel ställe?
    tips?

Gelehallon inläggen har inte funnits i en livstid så man kan omöjligt veta om man behöver byta ut dem eller man kan ha dem hela livet.. finns ju ingen garanti på att dem håller i 70 år, alltså är ju vi försökskaniner till det, men förhoppningsvis slipper man byta ut dem.. tekniken går ju ändå bara framåt.

är det någon här som är runt 55-60kg 165-167 cm lång.. och har lagt in mer än 450? med en a-b kupa innan?

det är med storleken är ett evigt dilemma känns de som.. vill inte det ska bli för stort, men vill ju inte det ska bli för litet heller, hrm.. jag håller på att bli knäpp

Anonym (A till E) skrev 2009-03-22 21:06:29 följande:

Jag har opererat mig på Citadellkliniken för snart ett år sedan.Kan verkligen rekomendera denna kliniken då den verkligen var super! Konsultationen var i Malmö men operationen var i Landskrona. Peter Cosmo som var min läkare var verkligen proffsig. Kliniken i Landskrona är som ett hälsohem.Så fint och så trevlig personal. Lite trisst att åka hem dagen efter pga detta Jag kände mig riktigt bra dagen efter. Då kliniken låg så fint o jag är fototokig så stack jag ut innan jag blev hämtad för att ta lite kort.Nyopererad o fotar för fullt...Konstiga människa! Det jobbiga var att öppna dörrarna. De var tunga o de kändes lite trots att jag var väl sederad. När jag sen blev hämtad så bar jag ner min övernattningsväska själv. Detta såg Peter o ryckte genast väskan ifrån mig för att hjälpa mig att bära den Jag har 400 cc gelehallon under muskeln. I början kunde jag bara bära ett mjölkpaket o inte lyfta armarna. Var hemma 3 veckor från jobb o det kändes jättebra. Värsta dagarna var typ dag 3-7.Nu har jag jättesnygga bröst med snygg klyfta och jag är helnöjd. De känns verkligen som mina egna.
    Jag ska opereras i Landskrona på Citadellkliniken den 15 April, min läkare heter Johan Nordquist och är Klinikschef, ägare till halva kliniken. jag säger precis som du, ett riktigt fräscht och fint hälsohem, där man blev väl bemött på konsultationen och kände mig verkligen trygg efteråt, kliniken ligger precis vid havet i ett välrenoverat hus med fräsch inredning och bara det gör ju att man känner sig trygg, att man kommit till ett ställe där det är rent och prydligt. jag längtar tills jag ska dit och bli opererad, just för att man blev så välbemött plus att man ska få fina boobs ju men för er som bor i södra delen av Svergie, kolla in citadellkliniken.se ni kommer inte ångra er, om ni har beslutsångest om vart ni ska vända er.

om man får en kapesellbildning efter operationen, fixar dom det för en självkostnad på ca 3000kr. dom sa också det att dessa fallen har sänkts dramatiskt med dagen teknik och inlägg m.m. så förhoppningsvis slipper man det. men det känns ändå tryggt att veta om de nu skulle hända att man är i trygga händer.
    när du har bestämt operationsdag, kommer det papper hem ca. två veckor innan, där är bland annat ett recpet på smärtstillande så man slipper gå och ha jätte jätte ont, heh. man ska börja knapra smärtstillande kvällen innan operationsdagen om jag har förstått det hela rätt. man ligger även över en natt för att dom ska se så man är ok och redo för hemfärd dagen efter, dom har mysiga rum och som sagt personalen är super trevliga.
    ja, det hade varit roligt att dela den erfarenheten med någon annan, är en aning nervös inför hela upplevelsen, men gud va man kommer vad nöjd efteråt, hoppas jag i alla fall.
    Barnakär- har du bestämt konsultations tid eller du kanske redan har varit på en? jag kan självklart dela med mig av hela upplevelsen när jag är färdig, kan även maila dig för och efterbilder.

Barnakär skrev 2009-03-23 10:53:11 följande:
    Någon som vet när man får börja använda t.ex. bikini och vanlig bh efter en operation hos Citadellkliniken? Förstoring via armhålan?
    jag tror att man kan använda bikini rättså fort, men bh kanske är annorlunda beroende på hur länge man får gå med bandaget över brösten som trycker ner dom.. men brösten läker ju relativt fort, och snittet i armhålan också, allt är ju givetvis från person till person.. alla läker ju olika.
    ska du har nya boobs i sommar får du göra operationen innan dom stänger, dom har stängt under sommaren, men jag vet inte riktigt när dom stänger. ring o hör med dom.

Operation 15 April citadellkliniken i Landskrona..

nej usch det låter inte alls trevligt, därför ska jag lägga mina bakom muskeln, det är dessutom det som ser mest naturligt ut.

om du ringer idag får du antagligen en tid runt 20 april, sen ungefär en månadsväntetid till operation, men du får ju naturligtvis bestämma själv när du vill opereras, om en senare tid skulle passa tror jag, jag ville ju givetvis ha min så fort som möjligt
    men det beror ju helt på när dom stänger för sommaren

1/3 Söta Nasse Konsultation kosmetisk kirurgi

10/6 MammasÄlsklingar ska göra : Bröst lyft ,sätta in silikon bakom muskeln Ca 350-400 har nuC kupa,Full buk op och fettsugning på Strandkliniken i sthlm
    171 lång väger mellan 63-65 kilo

3,5år sedan, Anonym (KKAB) har gjort: Bröstförstoring, 460cc (B(C) till F) 165cm 60kg. Skrev in mig på listan jag också då ni kanske har frågor :)

Anonym(NÖJD)
    väger ca 62 kg
    Är 164 cm lång
    Gjorde gelehallon 350 cc & 390 cc bakom muskeln.
    Gjordes i Örebro 4/3

Catya, 31/1 2007
    174 cm, 68 kg, full bukplastik, lyft och förstoring, 470 cc, runda gelehallon bakom muskel, från ca B till F/G-kupa.

Anonym (75C-D)
    182 cm 68 kg
    Gjorde geléhallon 395 gr delvis bakom muskeln (speciell teknik de har på Viktoriakliniken)
    Opererades för 3 år sedan, tycker fortfarande att de är lite för stora (A-kupa innan)

Anonym(på väg mot op.)
    167cm 57kg, Bröstförstoring med gelehallon hög profil, bakom muskel, storlek fortfarande osäker, men det lutar mot 480gr
    15 April på citadellkliniken i Landskrona

Anonym (KKAB)- du skulle inte vilja maila bilder till mig på dina bröst, vi är ju ungefär lika stora och jag hade tänkt lägga in ungefär lika mycket som du, rädd är det blir för stort bara.. hade varit bra att jämföra med andra..

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-24 19:44:42 följande:

Jag ska försöka leta fram lite bilder, har bytt data och har lagt över bilderna på en cd-skiva som jag har i ngn flyttkartong. Men jag ordnar det till senare ikväll eller i morgon. Vilken mail?
    du kan maila till a_sjoren@hotmail.com och ni andra som vill dela med er av era bilder är varmt välkomna att maila också men skriv hur mycket ni la in och hur stora ni är osv.. ja ni fattar

KKAB- tack så mycket för bilderna

jag har en kupa som pendlar mellan a - b... hade b innan jag fick barn men nu är det mer en a kupa, jag har också beslutångest om vilken storlek jag ska ta.. bestämde mig för 500 vid konsultationen, rädd att det blir för stort.. så jag är mer inne på att ta 480.. men tänk om det blir för litet. vilka problem vi har

Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"