Inlägg från: Anonym (snart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snart)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

hej hej
    Ska opereras på conturkliniken av Leif Perbeck. Nån som har gjort där, eller blivit opererad av Leif?? Ska göra en bröstförstoring och lägga in anatomiska. Blir förmodligen 440 cc.

Gör det för att jag inte har någon form kvar alls! Storleken spelar väl egentligen ingen roll, men när jag ändå ligger där tänker jag att jag ska få lite storlek också. Har aldrig haft särskilt stora, eller välformade heller för den delen :)

Anonym (funderar) skrev 2009-04-12 20:39:05 följande:

En till som funderar på en bröstförstoring. Jag mår inte dåligt över att jag knappt har bröst. Men jag skulle gärna ha ett par större bröst, trött på att inte kunna klä mig kvinnligt.Men så svårt med alla beslut. Finns det någon här som lagt in sina inplantat via armhålan? För och nackdelar. Varför har ni valt det ni har valt?
    Tror inte att de lägger in "gelehallon" via armhålan, utan att det i såna fall blir koksaltlösning. Men jag är inte helt säker...
  • Anonym (snart)

Anonym (mars) skrev 2009-04-13 21:15:47 följande:

Anonym (snart) skrev 2009-04-13 17:28:52 följande:
    Hur menar du med "välformade"? För tänk på att det fortfarande kommer att se ut som dina bröst efter en ev. op. bara lite större
    :) Nejdå! Jag ska ju handla lite justare form också! (trodde det var vad man fick med gelehallon) ;)
    he he...
    och så ganska mycket större faktiskt, men det ska bara bli trevligt tror jag
  • Anonym (snart)

Anonym (75C-D) skrev 2009-04-14 14:20:02 följande:

Varför vill man ha implantatet via armhålan? Då är det ju i princip omöjligt att dölja ärret när man har ärmlösa toppar på sommaren...I vecket under bysten syns det ju inte alls...Såg dock en amerikansk dokumentär där de förde in implantaten via navel, då får man inga ärr alls. Går dock bara med koksalt.
    Såg också en sån dokumentär, och det såg riktigt läskigt ut när de gick in genom naveln och liksom slet i hela magen och upp... huh (fast såg rätt kul ut när de pumpade upp brösten)
    Gör mina som vanligt med snitt under brösten, kommer aldrig att visa mig toppless i alla fall :p
  • Anonym (snart)

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-15 07:51:47 följande:

såå då var det min tur, idag får jag mina nya boobs det pirrar lite i magen kan jag ju säga.
    Åh vad roligt!! Längtar!

Ska göra om drygt tre veckor, men drömde asskumt inatt. Brösten såg superjusta ut till en början, men sen skulle jag byta till en superkomplicerad sport-bh/korsett-variant, och då låg inläggen utanför brösten och började åka runt på kroppen. Såg ut som två fryspåsar med vatten, som var igentejpade. Mina egna bröst hade de tagit bort och sytt ihop med korsstygn, och så hade de gjort super-mini-bröstvårtor. Sen kom en sköterska och häftade fast det ena inlägget på ryggen, så att det skulle sluta åka runt. Men jag var rätt nöjd ändå...
    Ehh, hoppas det inte var en sanndröm
  • Anonym (snart)

Geléhallon: Ja, det är klart det blir mina boobs! Jag har ju betalt dem

Fast det är ju som du säger, mina - fast större. Och det är nog viktigt att man inte har orealistiska förväntningar, då blir man bara besviken.

• Anonym (snart)

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-17 08:40:25 följande:

hej tjejernu är det gjort.. mina nya tuttisar är på plats.. det har gått två dagar och jag känner mig en aning handikappad fortfarande käkar en massa smärtstillande.. den som säger att det inte gör ont att förstora brösten ljuger.. men det är helt klart värt det..
    Supergrattis!!

DD-E-kupa med 450cc. Hur lång är du och vad väger du (om jag får fråga)
    Ska lägga 440 och kirurgen sa att jag skulle få C-D kupa. Fast då är det anatomiska som är ganska breda och höga liksom...
  • Anonym (snart)

Anonym (KKAB) skrev 2009-04-18 17:19:29 följande:

Anonym (snart) skrev 2009-04-18 14:15:30 följande:
    Säger Grattis jag också :P Kan också svara på din fråga ang. stl. Jag la in 460cc och fick DD(E)-F och jag är 165cm lång och väger normalt 60kg (58-63). När vi diskuterade stl sa dem D-kupa men så blev inte fallen ;)
    Aha, jag är 175 och väger runt 70, så 440 kanske blir C-D på mig
  • Anonym (snart)

Anonym (längtar) skrev 2009-04-27 16:23:10 följande:

längtar mycket :) var på konsultation igår, blir gelehallon 425 high profile :) blir nog tokbra, men kommer bli först i december
    Oj vilken lång väntetid! Var ska du göra?
  • Anonym (snart)

Anonym (26) skrev 2009-04-30 19:21:30 följande:

Är det någon som vet vad 310cc blir för bh storlek sen. ????????????
    Anonym (350) skrev 2009-04-30 23:45:39 följande:
    Anonym (26) skrev 2009-04-30 19:21:30 följande:
    Jag hade en 75 b kupa innan och fick en D, ibland E kupa av 350...
    Det är väl jätteindividuellt, särskilt om man tar anatomiska. Min kirurg förklarade med tabeller och var jättepedagogisk, för jag trodde jag skulle få jättestora med 440cc. Men jag är ganska lång och bred, så mina inlägg kommer att vara ganska breda och även fylla upp lite upptill. Så det blir inte lika stor bh-storlek som om jag skulle ha tagit runda 440cc. Så fick jag förklarat i alla fall... En kompis till mig har 400 runda och hon har D-E, och jag kommer alltså lägga in mer, men ändå bara få en C-D.
  • Anonym (snart)

Idag är Dagen! Tjohooo!
    Ganska nervös, men hoppas att ni håller tummarna för att det blir skitsnygga och komplikationsfria bröst

kram på er, får se när jag orkar titta in nästa gång

• Anonym (snart)

Det är svullet och stenhårt. Men jag är superglad och nöjd.

Åkte till conturkliniken, bad dem dra 44.000 på visakortet och checkade in.
    Leif Perbeck var vänlig nog att lägga in 440 cc anatomiska, och gjorde det väldigt snyggt om jag får säga det själv
    Fast när jag skulle checka ut hade jag så ont att jag ville bli sövd igen!
    Överlevde hemresan, och lyckades somna ganska omgående. Vaknade senare på kvällen och mådde oförskämt bra. Tog bild med mobilen och mms:ade några nyfikna kompisar
    Är hög på smärtstillande, och får tänka på att ta det lugnt så att jag inte får bakslag för att jag inte varit tillräkligt försiktig med rörelser och så.

Hur har det varit för er andra som op:at er?? Jag trodde man blev bandagerad och intryckt i en "tortyrbh"? Men jag har bara tejpen och kompress på snittet. Det var jag inte beredd på. Kan kanske vara därför det inte gör så ont jag trodde det skulle. Bröstmuskeln får vara lös och ledig liksom Har alltså implantaten under muskeln. Det är först om en vecka, på återbesöket jag ska ta på mig en sportbh.

• Anonym (snart)

Anonym (A till E) skrev 2009-05-08 19:26:56 följande:

Jag hade tortyrBH och bröstband. Det beror nog på vilken klinik man operaras på vad man får efteråt. Jag var på  Citadellkliniken.Detdär med att man gör mer än vad man borde känner jag igen-tyvärr så straffar det sig i efterhand
    Ja, jag undrar också! Kan man sabba brösten? Eller menar du bara att det gör ont sen när man rört sig för mycket??
  • Anonym (snart)

Miss Maria skrev 2009-05-17 07:52:29 följande:

Är oxå sugen som fan men ha har en fråga....hur finanserar ni det? Har ni pengarna eller lånar ni eller? Kram
    Sparade ihop. Fick lite på skatten, och så lite över på en såld bil, och så lite extra jobb.

Anonym (ledsen) skrev 2009-05-17 22:16:22 följande:
    jag gjorde en förstoring för ett år sedan. Nu har jag fåt sk double bubble. Är det nån som råkat ut för det?? vad kan jag kräva av läkaren som utförde op?? han berättade aldrig om denna risk! Jag vill ju att han korrigerar detta utan kostnad! Snälla hjälp mig...
    Åh vad trist! Hoppas de kan korrigera det.

Själv går jag och nojjar för att jag fått BO. Att fickan inte håller ordentligt. Har dragit en tejp under bröstet för att "stänga in" implantatet. Förmodligen gör det varken till eller från Men det känns bättre i alla fall Och förhoppningsvis är det bara mina nojjor som spökar! Det är nog inget...

Vågor som kan synas när man lutar sig framåt t ex är väl rippling?
  • Anonym (snart)

Anonym (ledsen) skrev 2009-05-18 22:09:02 följande:

håll tummarna för mig imorrn em snälla...att jag slipper tjafsa med läkaren. vet inte om jag orkar det!! . har gråtit hela dagen idag .en sak till....om man väljer att ta ut implantaten, hur kommer brösten att se ut då tror ni? som innan ungefär eller helt förjävliga om huden blivit uttänjd?? nån som vet?
    Ska verkligen hålla tummarna för dig!

Har ingen aning om hur det ser ut om man tar ut implantaten... Beror väl kanske på om det var väldigt stora implantat, och kanske hur länge du haft dem. Jag vet inte, men lycka till i alla fall
  • Anonym (snart)

Anonym (ledsen) skrev 2009-05-19 19:35:19 följande:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det gick jättebra hos läkaren idag..det va mycket riktigt db jag drabbats av....inte jättemkt men iaf. Jag trodde ju att jag skulle få bråka till mig att han skulle hjälpa mig gratis men det kom inte ens på tal Han tittade på brösten och konstaterade att detta skulle korrigeras redan nästa vecka. (utan kostnad) Så glad för det Klart att jag är ledsen över att det blivit såhär, ser verkligen inte fram emot att gå igenom den ohyggliga smärtan igen . och ärren som blivit så fina ska slitas upp igen . MEN det är som det är, och det måste göras, så det är ingen ide att gräma sig!! bara gå dit o hoppas på att det inte blir fler kompliktioner! tack för alla hållna tummar
    Åh, vad bra!! Eller, det är ju trist att behöva korrigera. Men toppen ju att det blir av så snart, och att det inte kostar.
  • Anonym (snart)

Ledsen:
    Hur hittar du bilder på internet? Alltså, jag vet hur man söker efter bilder men försöker hitta nån bild på db, men får inga bra sökresultat. Vad skriver du för sökord?

• Anonym (snart)

Anonym (ledsen) skrev 2009-05-19 20:51:40 följande:

snart- jag har googlat på allt med db sen gått in i olika trådar osv o lyckats hitta nån länk med bilder
    okej, får väl göra så då... Tack
  • Anonym (snart)

Är det bara jag som inte kommer in på plastikkirurgiforumet?

• Anonym (snart)

Anonym (xlnt) skrev 2009-05-19 23:21:12 följande:

Anonym (snart) skrev 2009-05-19 22:22:28 följande:
    Nej inte jag heller :/
    De kanske håller på med uppdateringar eller nåt? Borde skriva det på startsidan i såna fall tycker jag...
    Får se om det går bättre i eftermiddag.
  • Anonym (snart)

Anonym (xlnt) skrev 2009-05-20 10:32:04 följande:

Anonym (snart) skrev 2009-05-20 07:06:07 följande:
    Jo men de är ju skitskumt att man ens kommer till startsidan och sen inte längre. Den borde ju inte öppnas alls då menar jag..
    Kommer också till förstasidan och är inloggad, men kan inte komma vidare.
    Tycker också förstås att de borde skriva något på förstasidan om de håller på med något. Nu har det gått lite väl lång tid, så det är förmodligen nåt annat fel. Men man tycker att man borde bli vidarelänkad till nåt meddelande, och när de tror att felet är åtgärdat.

Ledsen:
    TROR att det inte gör lika ont som första gången. Håller tummarna för det.
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"