Inlägg från: Anonym (mars) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mars)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Hänger med här i den nya tråden med mina alldeles nya bröst Gjorde på Victoriakliniken i torsdags...

• Anonym (mars)

Anonym (HM) skrev 2009-03-15 19:32:36 följande:

Åh, Grattis till "tillökningen" Mars!! Hur känns det? Hur mkt lade du i? Vad för sorts implantat? Vill veta allt det där vanliga. Jag har också kollat lite på KirurgCentrum, nån som vet eller hört något om dom??Kan någon hjälpa mig att fatta det här med implantaten lite bättre? :-PModerate, mellanprofil, högprofil o.s.v?!?!Gud, nu när man läser så mkt om operationen så blir man ju om möjligt ÄNNU mer sugen! Vill ha NU!!!!
    Allt känns bara: "ahh, äntligen" Jag har Mc Ghan style 410...320 och 335 cc, bakom muskeln med snitt under bröstet.
    Var i stort sett helt platt innan, ammat ett barn. 165 cm lång och 52 kg.
  • Anonym (mars)
    Anonym skrev 2009-03-17 14:09:59 följande:
    Anonym (mars) skrev 2009-03-15 17:54:07 följande:
    Vad kostar det nu för tiden på Victoriakliniken?
    47 000:- och ja, dom är väl lite dyrare än dom flesta andra ställen...men man blir så väl omhändertagen där och stannar kvar en natt för observation då alla passar upp på en och ser till så att man mår så bra som möjligt, så fort som möjligt

och att dom inte ens behöver göra reklam för sin verksamhet säger väl ganska mycket
  • Anonym (mars)
    Anonym skrev 2009-03-17 16:55:35 följande:
    Anonym (mars) skrev 2009-03-17 16:53:30 följande:
    I know, gjorde mina bröst där men det är 4 år sedan. Nu funderar jag på att göra dem mindre men det får bli efter amningen, är gravid nu.Undrar om det kostar lika mycket att byta implantat som att göra helt nya?
    jadu, jag vet inte...men det räknas väl som en helt ny operation så det är väl inte omöjligt. berätta gärna ifall du tar reda på det
  • Anonym (mars)
    mitchi skrev 2009-03-18 15:22:28 följande:
    det kostar mera. föer det e tydligen jobiggare och mera a´vancerat att byta än att bara lägga in.
    Frågan avser Victoriakliniken speciellt...så jag vet inte om ditt svar stämmer...
  • Anonym (mars)

Anonym (snart) skrev 2009-04-13 17:28:52 följande:

hej hejSka opereras på conturkliniken av Leif Perbeck. Nån som har gjort där, eller blivit opererad av Leif?? Ska göra en bröstförstoring och lägga in anatomiska. Blir förmodligen 440 cc. Gör det för att jag inte har någon form kvar alls! Storleken spelar väl egentligen ingen roll, men när jag ändå ligger där tänker jag att jag ska få lite storlek också. Har aldrig haft särskilt stora, eller välformade heller för den delen :)Anonym (funderar) skrev 2009-04-12 20:39:05 följande:
    Tror inte att de lägger in "gelehallon" via armhålan, utan att det i såna fall blir koksaltlösning. Men jag är inte helt säker...
    Hur menar du med "välformade"? För tänk på att det fortfarande kommer att se ut som dina bröst efter en ev. op. bara lite större
  • Anonym (mars)

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-18 09:37:58 följande:

citadellkliniken i Landskrona helt underbar personal..( rekomenderar) jag la in 450cc gelehallon genom armhålan.. det känns mycket bättre idag.. har en D bygelbh på mig nu, kommer nog sluta på en DD- E kupa när dom lagt sig helt.. jag tycker att storleken ser bra ut än så länge smärtan har minskat radikalt sen igår.. tror att all bedövning försvann igår men nu känns det absolut bättre och jag längtar tills jag kan klä mig normalt och se hur det ser ut
    humm, bh med bygel ska man väl undvika i början? så sa dom där jag gjorde iaf! och om det bara är ett par dagar sen du gjorde så är dom nog rätt svullna än (?) så "när dom lägger sig" blir dom ju isf inte större...
  • Anonym (mars)

Anonym (A till E) skrev 2009-05-08 19:26:56 följande:

Jag hade tortyrBH och bröstband. Det beror nog på vilken klinik man operaras på vad man får efteråt. Jag var på  Citadellkliniken.Detdär med att man gör mer än vad man borde känner jag igen-tyvärr så straffar det sig i efterhand
    Hur menar du då?
  • Anonym (mars)

Anonym (snart) skrev 2009-05-08 20:56:30 följande:

Anonym (A till E) skrev 2009-05-08 19:26:56 följande:
    Ja, jag undrar också! Kan man sabba brösten? Eller menar du bara att det gör ont sen när man rört sig för mycket??
    Ja, iaf så kan jag säga att jag gick tillbaka till jobbet efter 2 veckors sjukskrivning...och jag lyfter hela tiden i mitt jobb och kände väl att det stramade lite i bröstmusklerna och så... ( man ska ju inte anstränga bröstmuskeln dom första 6 veckorna...men men ) ...jag gjorde mina stretch-övningar regelbundet och tyckte inte att det obehagligt eller kändes som att det skulle ha nån inverkan. Kroppen säger nog till ifall något är knas. Nu 2 månader efter OP har dom hängt till sig och ser superfina och naturliga ut Man får helt enkelt lyssna till magkänslan och känna vad kroppen orkar...
  • Anonym (mars)

Anonym (wizzor) skrev 2009-05-23 05:12:37 följande:

undrar vad ni tycker om mellanprofil? alltså mellanting mellan nomaöl och hög. var ho s cosmo på citadell och han tyckt ejag kunde ta 275cc nomrla profil. projektion 3,8 och omkrets 12,2 eller 300cc mediumprofil 4,4 proj men samma bas, alltså 12,2. hur hade ni tänkte? vad kommer skillnaden bli? vilket ser mest naturligt ut tycker ni?
    Förlåt, men jag förstår faktiskt inte hur kirurgen kan överlåta valet till personen som ska operaras...själv vet man ju ingenting nästan, det är ju DOM som ska vara experter! Gå till Victoriakliniken ist, där vet dom vad dom sysslar med!
  • Anonym (mars)
    MammasÄlsklingar skrev 2009-05-26 11:57:27 följande:
    Guuud igår skulle jag till kliniken välja stl profil osv.Jaha jag hade med en bild så som jag vill ha.O min kirurg sa att då måste jag fylla 500 cc high profile?Jag har 75C nu häng ska även lyfta.Men hon på foto har inte ens high profile.Jag var så ställd.. vad tror ni? Blir dom inte enorma då? Hon sa att d skulle bli en E kupa
    Men det där med hurvida du ska ha high profil eller inte kan ju ha att göra med dina förutsättningar för att få så lika som möjligt som på bilden du hade med dig! Att hon på bilden inte hade det är inget du ska hänga upp dig på...
  • Anonym (mars)

Anonym (8 juni) skrev 2009-05-26 20:59:58 följande:

Kan någon förklara för mej vad high, medium och low profile betyder..
    Kolla här! www.victoriakliniken.com/Page.asp&SubMenuParent=3&SubSubMenuParent=7
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"