Inlägg från: Anonym (xlnt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xlnt)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Hej tjejor :)

Söta Nasse skrev 2009-03-13 07:41:17 följande:

Då är det högprofil jag vill ha. Vill inte att brösten skall gå ut så långt på sidan.
    Jag är mer rädd för att mina ska få lite häng... vill ha dom rätt ut men de kommer nog inte då då jag redan har egna bröst och ett lyft undviker man ju helst vid första op. Alla implanttyperna har visningar med måtten på sina hemsidor, så googla, de blir kanske lite lättare att se när du ser måtten så att säga :)
  • Anonym (xlnt)
    Anorska skrev 2009-03-13 23:50:05 följande:
    Hallå! Ligger just nu o tar igen mig efter en bröstoperation o vilken pärs de har varit...Men helt klart värt det... Är de nån som har några frågor så e de bara att fråga på... Jag har också några frågor om de finns nån här som har gått gravid med implantat och om de gick att amma och hur brösten såg ut efteråt? //Anna
    Ah va kul, hur känns de? Vad har du lagt i? Var har du gjort? Det är nog vad jag undrar hittills ;)
  • Anonym (xlnt)

Söta Nasse skrev 2009-03-13 08:37:39 följande:

nån somvet vilken/vilka tillverkare kosmetisk kirurgi använder sig av?
    Vet inte om du fått svar på din fråga men annars använder kkab sig av PIPs och mentors. Men har även hört om några tjejor som har fått nagors monterade där :)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-13 11:09:52 följande:

Hej hej! Jag gjorde en op. på Kosmetisk Kirurgi i Falköping för drygt 3 år sedan och då använde de sig av märket Nagor och Mentor. Nu kanske det är annorlunda. Har ni några frågor så svarar jag gärna :)
    Vi vill så klart veta allt det där klassiska, som vad du lade i, dina mått och hur mycke :) Jag ska också opas på kkab, nästa vecka närmare bestämt :s vilken kirurg hade du? Nu har ju du ändå haft dina ett tag - Vad har du för plus och minus? Framförallt, finns de nått du önskar du gjorde annorlunda?
  • Anonym (xlnt)

Angående amning och dess påverkan på brösten, min kompis fick höra på sin konsultation att om man är noga med att hålla upp brösten med en bra bh hela vägen och även efter avslutad amning så att man ger huden möjligheten att dra ihop sig så ska det iallafall inte total förstöra sillisarna..

• Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB)

Jag är 173 lång och har gått upp till 67 :O från 63 på två veckor. Har slutat röka... :s Vilket betyder att jag försöker gå ner som en idiot nu, är livrädd för att brösten ska bli hängiga efteråt när jag gått ner dom där 7 kg jag vill ner, tror du det är någon fara? Hur mycke har du gått upp och ner och hur påverkade det brsöten? Med en vecka kvar till op så känns de bara hemskt för de gick så himla fort att gå upp men neråt är ju alltid betydligt svårare..

Ja det där med att känna sig tjockare känns ju inte alls roligt.. samtidigt kanske det är bra för peppningen till att sköta kost och motion lär ju gå på högvarv ;) Vad hade du för stl innan och vad landade du på efteråt? Tycker du att dina är elgrande eller kan du se "anständig" (hittade inget bättre uttryck :D ) ut med?

I dagsläget tänker jag nog runt 400 cc, vill ha mentors men vi får ju se vad kirurgen tycker blir bäst, det blir Stefan Modin. Har varit inne på mellanprofilen hela tidne men har börjat fundera kring högprofil istället för jag absolut inte vill ha nått häng, vilket ju kan bli svårt då jag redan har lite bröst och efter amningen så finns de ingen vidare form på dem kvar.. Men de kanske itne kan hjälpa lite med högprofil då?

På vilket sätt blir träningen svårare? Känner du av att implantatet flyttar på sig när du tränar?

Tusen tack för dina svar och ursäkta mina tusen frågor men det är ju snart dags här och snurret i huvudet blir ju äääännu värre :)

• Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-16 11:26:56 följande:

Jag gick upp 15kg efter op. (på 3månader), sedan gick jag ner 17kg på (2,5månad) och brösten blev bara snyggare efter -17kg :) Så jag personligen tror inte att det är någon fara. 67kg till 173 tycker jag inte låter mycket, men om du vill gå ner 5kg tror jag inte att det kommer göra ngt med dina "nya" bröst. Jag hade B-C innan och skulle hamna på en D enligt sköterskan med 475cc. Jag valde 460cc och det blev F, hmm. Jag tycker att det kan vara svårt att hitta kläder ibland och hade då önskat att dem var lite mindre, för att inte tala om bh:ar, är jättesvårt att hitta snygga bh:ar, så har någon tips på snygga bh:ar säg gärna till!? Sedan blir man ofta "blind" själv och tycker att dem är rätt små (vilket inte är fallet). Vad gäller träningen så är det en olustig känsla som infaller, men man vänjer sig, det lovar jag :) Rekomenderade kirurgen mellanprofil så kör på det, jag blev inte rekomenderad högprofil då mina bröst då kanske skulle inta en "strutig" form, och det ville jag absolut INTE ha. Bara att du skriver alla frågor du har, jag försöker svara mer än gärna :) Anonym (xlnt) skrev 2009-03-15 10:56:11 följande:
    Vad skönt att höra, då kan jag ju banta i lugn och ro :D Uppskattar att du svarar för man har trots allt tusen frågor. Har en stor B och en liten och gissar på att jag kommer behöva ca 50 cc mer i det ena men 450 cc (som jag rekommenderades för en d-kpa) låter så mycke.. men det är ju jättesvårt för att på vissa ser det ju giganatiskt ut medan det på nån annan är helt perfekt. Iaf och lägga in 350 och 400, då känns 350 alldeles för litet istället.. 400 och 450 känns som en jätteskillnad... gaaah jag får panik! Men jag får helt enkelt ha tålamod och försöka lita på kirurgen :s
    En vecka kvar, nu börjar det kännas.. först nu börjar jag verkligen se fram emot det, med skräckblandad förtjusning förstås ;)
  • Anonym (xlnt)

Söta Nasse skrev 2009-03-17 06:57:12 följande:

vem är det som rekommenderar storlek på inlägg hos kosmetisk kirurgi? sjuksköterska eller kirurgen?
    På din konsultation träffar du en sköterska som ger dig en rekommendation efter att du klargjort dina önskemål. Sen på operationsdagen träffar du kirurgen där det slutliga valet görs.
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"