Inlägg från: Anonym (xlnt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xlnt)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

MammasÄlsklingar skrev 2009-03-17 09:36:39 följande:
    Söta Nasse skrev 2009-03-17 09:30:42 följande: Jo! Jag träffade min kirurg Oya Ja fast det beror kanske iof på hur mycket man går ner o upp 5 kilo spelar nog ingen större roll skulle jag tro .
    Jag har också läst om viktminskning efteråt, gick upp 5 kg nu när jag slutade röka :O Jag vill också ner iaf 5 kg och kommer ju inte hinna det till på måndag och dessvärre verkar det som om de kan förstöra brösten en del med bara de... :/ men jag får väl helt enkelt ha en bra sporttopp på mig efter viktnegången nattetid osv och hoppas på att huden kan dra ihop sig lite ändå :s
  • Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-17 10:26:37 följande:

Jag träffade först sköterskan på konsultationen, där rekomenderade hon först stl. efter min önskan. Sedan träffade jag kirurgen och pratade igenom och provade ut stl. Blev ungefär det som sköterskan rekomenderat, lite mindre dock. Jag gick först upp 15kg efter op. sedan snabbt ner 17kg, och det hade ingen inverkan på mina bröst, men det är nog väldigt olika. Men att gå ner några kg spelar nog inte alls ngn roll. Lycka till!
    Påminner mig om din viktnedgång hela tiden så känns det lite mer betryggande
  • Anonym (xlnt)
    mitchi skrev 2009-03-17 10:39:36 följande:
    hur gjorde du för att gå ner?? e lite nyfiken eftersom jag vill gå ner.
    Det undrar jag med :)
    när jag gick ner 15 kg för några årsedan så funkade det här:
    promenera en timme innan frukost om du har möjlighet och ät sedan två kokta ägg till frukost. Jättebra om du även hinner med en rask promenad på eftermiddagen då man oftast börjar bli trött för att få igång förbränningen igen. Jag gick ner 15 kg på 3 månader och de tyckte jag var helt okej tidsmässigt.
  • Anonym (xlnt)

Underbara Dottern o Jag skrev 2009-03-18 20:43:57 följande:

Min läkare sa oxå att de e "livslängd" på silicon inplantaten nuförtiden. Trådstart: Nu är det inte långt kvar för oss!! Hmm.. börjar bli riktigt nervös nu... velar fortfarande lite m storleken... Har du bestämt dig??
    Kanske är mig du tänker på? 23,e mars? Jag var trådstartaren av den första tråden iaf :)
  • Anonym (xlnt)

Jenny Güzel skrev 2009-03-18 14:16:12 följande:

Jag op mig för snart 3 år sedan (10 juni) på Plastikakademin hos Professor Gunnar Kratz... Jag la in 450 cc moderate plus profil... cohesive 2...  under muskeln :) Är kanonnöjd med val av kirurg och resultat :) Har ni frågor om honom eller kliniken hjälper jag er gärna :)
    Hejhej :)
    vad kul att du har 450 cc, jag blev rekommenderad det på min konsultation men det låter ju GIGANTISKT :D Vad hade du för storlek innan? Vikt och längd? Framförallt hur blev dina bröst? Jag vill ju inte ha nått häng och har fått för mig att desto mer cc, desto större risk för häng, är jag ute och cyklar då? Ursäkta mina tusen frågor men de är ju bara 5 dagar kvar så skräck-känslan verkar vara här för att stanna ;)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 21:39:30 följande:

Nja, livslångt.... det ska man också ta med en nypa salt. Det sa även min seriösa kirurg som är Christer på Göteborgs plastik kirurgiska center. Han är dessutom en av de som har allra minst anmälningar på sig (vilket man bör kolla upp!) och sitter som ordförande för plastikkirurgen i för hela Sverige. Jag har fullt förtroende för honom. Det är förvisso tio år sedan jag gjorde min operation, men det är samma som används idag. Jag har sillikon. Jag skulle aldrig välja koksalt av många anledningar.
    Vad jag har förstått det som så är det livslängd på själva inlägget och oftast kanske man inte vill göra om dom pga att implantatet spricker utan snarare för att formen har förändrats efter några år eller att storleken kanske inte riktigt längre duger till som verkar vara ett vanligt skäl för omoperationer ;)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (10 år sen.)

Klart att jag har tänkt på risken för ryggvärk osv men efter vad även sköterskan sa så är runt 400 på en tjej med hyfsat "grov" kroppsbyggnad och som tränar flera ggr i veckan ingenting som påverkar ryggen. Men som sagt, det är ju sånt jag omöjligen kan veta nånting om själv :S

Grejen är att dom 450cc brösten jag tittat på (ca 100 st då) på nätet så ser dom inte så stora ut, självklart är dom åt det fylligare hållet men ändå inte så att jag tror att folk skulle glo ihjäl sig om dom kom gående med kläder över sig.. Har väldigt svårt för att tänka mig att jag skulle skaffa fler barn så det känns inte som nånting jag har i åtanke särskilt mycke. Jag är ju ute efter en d-kupa och runt 450 cc trodde sköterskan skulle göra att jag nådde upp till det, ska bli roligt att se vad kirurgen säger för det är ändå honom jag någonstans måste välja att lita på för när det gäller det tekniska på den här punkten så har jag ju faktiskt inte en jävla susning hur mycke jag än stirrat mig blind på bröst dom senaste åren :S Gahh så hemskt svårt det där med storleken..

Tusen tack för dina råd, uppskattar alla vinklar :)

• Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB)

Kära nån då, haha nu blir jag ju verkligen rädd för bomb-faktorn ;) men en e-kupa silikon ser inte heller så där jättestor ut så jag gråter inte om jag kommer på det heller men däremot om de bli ännu större så blir det några steg för långt.. fan vill hoppa en vecka framåt.

Jag tänker lägga storleksvalet i kirurgens händer helt känner jag nu, han borde se vad som bli proportionerligt på mig och vad som krävs för att dom ska bli lika stora osv för jag vill ärligt talat inte tänka mer på storleken. Ena dan känner jag att de inte gör så mycke om dom blir lite "för" stora medan jag andra dan känner att jag vägrar vakna upp och känna att "lite mer kunde jag ju lagt i".. usch för det här! Jag får panik, ja kommer ju inte fram till nånting, jag velar bara ännu värre och nu bli rjag snart hysterisk för jag vågar inte ens hoppas på två bröst i samma storlek med bröstvårtor som inte ser ut som två världsatlas och som sitter i samma kommun.. gahhhh

tack för alla råd ni gett mig, uppskattas verkligen!

• Anonym (xlnt)

Jenny Güzel skrev 2009-03-19 19:47:37 följande:

Jag hade en rätt så tom 75b-kupa innan.. Nu har jag 75 F eller 80 D-E (beror på tillverkare...) Men de ser inte så stora ut på mig... Jag e 168 cm lång och vikten pendlar mellan 64-68... Jag har haft mina i tre år och än så länge hänger de inte något :) Jag har lagt mina under muskeln och då är det mindre risk för häng än om man lägger över musklen. Har du en mail adress kan jag maila dig lite bilder på mina boobs :) Kramar Jenny
    Jag hade verkligen velat se bilder :) Du har ingen sida på nätet som dom redan ligger på?
    Känner mig lugnare efter dina inlägg här i tråden iaf :D
  • Anonym (xlnt)
    TereseA skrev 2009-03-19 21:16:32 följande:
    ok..vad motsvarar det i rispåsar..4,5 dl?fattar nada..
    Precis, du har ju kläm på det här nu ;) Gått med 4,5 dl i behån 100 ggr på några månader och jag har inte kommit en millimeter närmare ett beslut :D
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"