Inlägg från: Anonym (xlnt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xlnt)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Jag gjorde mina igår Kkab, Stefan Modin.
    375 i ena och 400 i andra, mentors moderate plus. Sjukt svullna men ack så nöjd hittills

• Anonym (xlnt)
    mitchi skrev 2009-03-24 17:32:28 följande:
    gud vad roligt. grattis. i morgon e det 7 veckor sedan för min del. men jag kommer ihåg hur jag kännde mig. hehehe
    Tack så mycket :) När gick den värsta svullnaden ner för din del? För just nu är dom toksvullna och dom svullnar liksom utåt så det ser ju skitkul ut ;) Känns som om de kommer dröja jättelänge innan man kan göra nånting normalt men de kanske bara är just nu dom första dagarna (hoppas,hoppas)?
  • Anonym (xlnt)

Anonym (HM) skrev 2009-03-24 21:09:25 följande:

Åh, GRATTIS, xlnt!! Hur känns det?? Visst hade du inte bestämt stl innan operationen..? Hur gick operationen till?? Vad menas med "mentors moderate plus"?
    Ne jag hade ingen aning om vilket storlek och just nu är jag mest livrädd för att dom känns så för små. Kan beskriva open utförligare senare :)
    Tack tack så länge :)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (nya bröst på fre) skrev 2009-03-25 22:04:42 följande:

ÅÅåå... Jag har sån vansinnig beslutsångest!!! Pratade med min läkare idag om storlek. Har varit inne på 350 länge men är rädd att det ska bli för lite så hade i stort sett bestämt mig för 400 nu. Men när jag pratade med honom idag sa han att han hade inlägg på 350 och att nästa steg var 425.... ´Vet inte hur jag ska göra nu.. tänkt om 425 blir alldeles för stort?!? Men min läkare sa att hans erfarenhet är att om man står o väger mellan två storlekar ska man ta den större... då verkar flest bli nöjda... Ni som har gjort, blev ni nöjda med ert val av storlek?? Jag vill inte ha några JÄTTEbröst, men samtidigt vill jag ju att det ska synas lite med Sorry, mitt "pladder", men jag var tvungen o skriva av mig lite...
    Jag opades i måndags, lade in 375/400 och hade en b-kupa. Verkar landa på en liten d-kupa. Mina är verkligen inge jättebröst utan snarare lite för små, hade jag valt om idag så hade jag tagit större. Så ja, mitt råd är 425 då ;)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-26 18:30:35 följande:

Om du nyss gjort din op. kan jag nästan med säkerhet säga att dem kommer bli större när bröstmuskeln "släpper till", brukar ta någon vecka :) Anonym (xlnt) skrev 2009-03-25 23:13:02 följande:
    Haha skönt att höra, ger jag inte upp hoppet än då :D
  • Anonym (xlnt)

Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S

Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?

• Anonym (xlnt)
    mitchi skrev 2009-04-02 21:04:07 följande:
    e det bara jag som fick äta ipren i 1 månad?
    Jag ska också knapra ipren i en månad. Hoppar dock över idag på inrådan av dom då de är tjejmiddag på g ikväll ;)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (8 juni) skrev 2009-05-14 19:19:40 följande:

Ska op 8 juni och har läst runt på massa bloggar mm. Är det vanligt att man får sån rippling eller vad det heter. Alltså att det blir som veck eller vågor på implantaten som syns och känns utifrån.?? Tycker var o varannan har fått det när man läser bloggar..
    Tror att det kan vara rätt vanligt att man får någon liten känning av det. Jag har lite i klyftan, syns inte så mycket men blir de värre måste jag ju göra nått åt det.. Grejen är att får man lite på undersidan eller utåt på bröstet så gör de ju inget och om du lyckas bli en av oss med lite mer otur så får man helt enkelt ta de då. För mig är det värt det iaf, nu är ju inte jag tjejen som springer med urringning ner till knäna men.. :)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (75C-D) skrev 2009-05-15 11:21:14 följande:

Anonym (xlnt) skrev 2009-05-14 22:28:35 följande: Du får inte det med geléhallon, det måsta vara löst silikon eller koksalt för att det ska bli så.
    Det där stämmer inte är jag rädd. Huden kan skapa vecken ändå, dom spekulerar i om de kan handla om hur fickan är gjord osv då man eg inte vet varför de uppkommer.
  • Anonym (xlnt)

men sen är de lättare att få de med koksalt ja, då innehållet i implantaten inte är lika fasta.

• Anonym (xlnt)

Anonym (26) skrev 2009-05-16 14:13:46 följande:

Nu är det bara 12 dagar kvar till jag ska göra min operation. Känns jätte spännande. Läser här om ripplingar och komplikationer men tänker så här att jag oroa mig inte förrens jag har gjort operationen. Jag har bestämmt mig för att lägga in 330cc. Anatomiska.
    Klart du inte ska oroa dig :) Man bör ju tänkt igenom det ändå, om man får komplikationer osv och hur man skulle hantera de men de har du ju garanterat redan gjort. Jag tror att de kommer bli skitbra, lycka till nu :)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (ledsen) skrev 2009-05-17 22:16:22 följande:

jag gjorde en förstoring för ett år sedan. Nu har jag fåt sk double bubble. Är det nån som råkat ut för det?? vad kan jag kräva av läkaren som utförde op?? han berättade aldrig om denna risk! Jag vill ju att han korrigerar detta utan kostnad! Snälla hjälp mig...
    Vart opade du dig? Det är dubbelbröst du menar va?
  • Anonym (xlnt)

Var de tal om att du skulle göra lyft eller så? För har man en del egen vävnad och häng innan så ökar ju chansen för db. Ring kliniken och prata med dom, det är väl det enda du kan göra för att se hur dom ställer sig till det, om inte annat kanske du åtminstone kan få en korr till reducerat pris. Det är svårt att veta hur klinikerna ställer sig till det där med korrigeringarna och vem som ska betala. Men ring dom och hör, meddela gärna här sen vad dom sa :)

• Anonym (xlnt)
    mitchi skrev 2009-05-18 10:04:38 följande:
    jag har aldrig hört att man kan få det. hur yttrar sig det. hur ser det ut ungifär?
    Man får typ två bröstveck, det är svårt att förklara :) försök googla lr kolla på plastikkirurgiforum.se där borde de finnas nån som har bilder utlagda på de.
  • Anonym (xlnt)

Anonym (ledsen)
    Det är just det som är så tråkigt beroende på vilken klinik man valt, vissa fixar de mesta helt på eget bevåg utan att man ska behöva tjata medan andra inte verkar vilja ta något ansvar alls utan snarare lägger över allt på patienten. Lycka till iaf!

• Anonym (xlnt)

Anonym (ledsen)
    Håller tummarna, skriv när du fått "dommen".

• Anonym (xlnt)

Men vad bra :) hur korrigeras de? Är ärren finfina nu så blir dom nog lika bra nästa gång!

• Anonym (xlnt)

Anonym (snart) skrev 2009-05-19 22:22:28 följande:

Är det bara jag som inte kommer in på plastikkirurgiforumet?
    Nej inte jag heller :/
  • Anonym (xlnt)

Anonym (snart) skrev 2009-05-20 07:06:07 följande:

Anonym (xlnt) skrev 2009-05-19 23:21:12 följande: De kanske håller på med uppdateringar eller nåt? Borde skriva det på startsidan i såna fall tycker jag... Får se om det går bättre i eftermiddag.
    Jo men de är ju skitskumt att man ens kommer till startsidan och sen inte längre. Den borde ju inte öppnas alls då menar jag..
  • Anonym (xlnt)

Anonym (ledsen)
    Det borde ju inte göra lika ont andra gången för nu är man ju redan uttänjd och du ska väl ha samma storlek? Det kommer gå fint, tycker att du ska fortsätta intala dig att de inte kommer göra så ont, för smärtan är någonting du får ta itu med då.
    Lycka till!

Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"