Anonym (xlnt) skrev 2009-04-02 09:34:15 följande:
Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?
jag åt smärtlindring i 4 veckor. först åt jag dexofen i 3 dagar med panodil sen åt jag panodil och ipren och dexofen till natten och sen bara ipren 2gg/dag + antibiotica i 1 vecka.
jag låg halvsittandes i ca 2 veckor tror jag. jag började ligga på sida då jag vågade och kände att det gick bra. provade att ta bort under ryggen men jag fick ont i skulderbladen då jag inte la mig på sida. kan få det nu oxå och fick de innan op.
jag vet inte hur lång tid det tog för mig innan jag låg på sidan kanske 2 veckor. tror jag va lite feg.
i dag har jag varit på återbesök. och hon tyckte det va jätte bra allting. fotade igen och tyckte att jag skulle trycka ner mitt hö lite mera annars va det så fint allting.
frågade henne om varför jag ibland hade ont där bhbanden går och det e en nerv som sitter där som gör ont. och tyvärr kan man inget göra. frågade oxå om det där med om man skulle råka bli gravid och det gjorde inget alls.
han sa att det va faktist dom som hade varit de vid 2 månadersbesöket. och hon sa då att det man ska göra va att smörja in brösten varjedag med mjukgörande och ha en bra bh. så jag kan vara lugn om det blir något.