• mitchi

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

en fråga till dom somgjort bröstop.

vet ni om dt är farligt att bli gravid tätt in på bröstoperationen?

• mitchi
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-01 10:40:19 följande:
    det frågade jag på min konsultation och då sa dem att efter man är helt läkt och inläggen lagt sig till rätta dvs 3-4 månader efter op är det ingen fara att bli gravid igen.
    gud vad bra. dock så börjar jag bli orolig eftersom mensen ska komma men har inte dykt upp men jag väntar ett tag till. kämpade i lite mer än 1 år innan jag ville göra operationen och kom så på andra tankar. men vi får se hur det blir.
  • mitchi
    Anonym (xlnt) skrev 2009-04-02 09:34:15 följande:
    Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?
    jag åt smärtlindring i 4 veckor. först åt jag dexofen i 3 dagar med panodil sen åt jag panodil och ipren och dexofen till natten och sen bara ipren 2gg/dag + antibiotica i 1 vecka.

jag låg halvsittandes i ca 2 veckor tror jag. jag började ligga på sida då jag vågade och kände att det gick bra. provade att ta bort under ryggen men jag fick ont i skulderbladen då jag inte la mig på sida. kan få det nu oxå och fick de innan op.
    jag vet inte hur lång tid det tog för mig innan jag låg på sidan kanske 2 veckor. tror jag va lite feg.

i dag har jag varit på återbesök. och hon tyckte det va jätte bra allting. fotade igen och tyckte att jag skulle trycka ner mitt hö lite mera annars va det så fint allting.
    frågade henne om varför jag ibland hade ont där bhbanden går och det e en nerv som sitter där som gör ont. och tyvärr kan man inget göra. frågade oxå om det där med om man skulle råka bli gravid och det gjorde inget alls.
    han sa att det va faktist dom som hade varit de vid 2 månadersbesöket. och hon sa då att det man ska göra va att smörja in brösten varjedag med mjukgörande och ha en bra bh. så jag kan vara lugn om det blir något.
  • mitchi
    Söta Nasse skrev 2009-04-03 07:08:38 följande:
    mitchidet sa hon var för att man tog det i förebyggande syfte efterosm att ipren är inflammationshämmande. Så att man är helt säker på att man inte får en inflammationHade ju tänkt gå på en till konsultation idag, men ringde och avbokade den. Kändes inte helt 100 perfekt hos aina, men vi blev ju visserligen störda hela tiden av min 9månaders bebis, så hon kan ju ha missat en del pga det. Det är ju ändå inte hon som genomför operationen och hon var ju trevlig och så.Ska däremot ringa och se om jag inte kan få göra operationen i juni istället
    jo det vet jag men jag undrar om det bara va på kkab som man får göra så.
  • mitchi
    Anonym (xlnt) skrev 2009-04-04 15:44:15 följande:
    Jag ska också knapra ipren i en månad. Hoppar dock över idag på inrådan av dom då de är tjejmiddag på g ikväll ;)
    okej. ha en trevlig tjej middag. {#lang_emotions_smile}
  • mitchi
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-07 08:38:49 följande:
    nu är det bara en vecka kvar sen är det min tur på operationsbordet nu börjar man bli lite smått nervös och det pirrar i magen när man tänker på det. äntligen kommer det bli verklighet.
    gud vad roligt. var va det du skulle göra någon stans?
  • mitchi
    Anonym (Bröst+Intim) skrev 2009-04-09 10:37:44 följande:
    Hej tjejor! Är ny i tråden.Jag var på konsultation på KKAB i Falköping igår. Och jag är såååå glad! Bokade operation 9/6. (2 lååånga månader kvar....)och det blir Ivan Letterfors som opererar mig. Brösten ska jag lägga in ca 400ml i, högprofil förmodligen. Har idag 70B, och är 173cm lång och väger ca 58kg. Sen ska jag även vid samma tillfälle göra ett litet ingrepp i underlivet, då min ena blygdläpp är mkt längre och större än den andra, det stör mig så mkt så jag tänkte jag gör det när jag ändå ligger där liksom!För övrigt är jag 24 år och har inga barn, men en sambo... (som är väldigt emot detta..) :(
    2 månadekommer att gå fort.
    min sambo sa till mig att han tyckte det va dumt att op men ville jag det för mig själv och att jag skulle må bättre så skulle jag göra det.
    han ongrar inget i dag att jag gjort det.
    jag gjorde oxå min i falköping och dom e helt underbara där.
  • mitchi
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-15 07:51:47 följande:
    såå då var det min tur, idag får jag mina nya boobs det pirrar lite i magen kan jag ju säga.
    ååå vad roligt.
    hoppas allt går bra. skriv när du orkar.
  • mitchi
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-17 08:40:25 följande:
    hej tjejer nu är det gjort.. mina nya tuttisar är på plats.. det har gått två dagar och jag känner mig en aning handikappad fortfarande käkar en massa smärtstillande.. den som säger att det inte gör ont att förstora brösten ljuger.. men det är helt klart värt det..
    grattis.
    visst gör det ont men jag trodde det skulle göra ondare när jag gjorde det. men alla e vi oliga.'

e du nöjd då? varr la dom snittet?
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"