• BaraCookie

Tips på gott alkoholfritt vin?

Imorrn är det ju final i melodifestivalen! :)
    Är bjuden på en stor tillställning & tänkte då "festa" till det med lite alkoholfritt vin såhär i gravidtider..

Är det någon som har ett bra tips på ett som smakar bra?

Rött eller vitt spelar ingen roll!

• Svar på tråden Tips på gott alkoholfritt vin?
  • Dinturiel

Sutter Home Free's chardonnay är supergod. Det finns två vita viner av det märket och båda är lika goda. Rekommenderas varmt!!

• KlasStures mamma

de vita mousserande vinerna tycker jag har varit godare än de andra. Kommer inte ihåg vad de hette tyvärr.
    De är relativt billiga så om inte annat kan du ju köpa olika små flaskor och prova. Rätt så festligt tyckte jag när jag gjorde så med ölen :) Hade min egen lilla ölprovning på en fest :)

• PandaPrinsessa

Jag brukar alltid välja "Billabong" som är ett vitt bubbel. Jättegott tycker jag, smakar inte bara druvjuice utan smakar lite "festligt".

Hoppas att du får en trevlig kväll!

Nu har vi ett barn i himlen och ett på jorden...
  • Dinturiel

Köpte billabong till nyår och fick hälla ut det. Smakade fy och blää. Men smaken är som baken

• JJL

Jag tycker också Billabong är det bästa jag provat på! Har varit på en hel del bröllop där de serverat alkoholfritt vin under graviditeten men jag tycker alla har smakat pyton!

• Snova

Billabong är det enda jag gillar! Önskar att det fanns nåt som var torrare men det är iaf helt ok.

• lillamuan

blue nun helt klart!!!! det enda alkoholfriavinet som smakar vin

• Dawngirl
    lillamuan skrev 2009-03-15 12:30:00 följande:
    blue nun helt klart!!!! det enda alkoholfriavinet som smakar vin
    håller med, det goaste jag druckit som faktiskt smakar vin är blue nun
  • MER82

Jag gillar de alkoholfria vinerna som heter Free by Sutter Home.
    Både deras vita och deras röda är de bästa jag hittat.

Röda är svårast att hitta men Frees röda va helt ok.

• Honey Boo

Tycker att det röda Free är vidrigt. Smakade som avslagen glögg utan kryddor, bara märklig saft. Provade ett rött Luxton i stället, det var betydligt bättre. Smakar inte som ett fylligt rödvin, men faktiskt helt drickbart.

De har dock två vita Free viner med, en med turkos ettikett och en med lite mer mossgrön. Den med den turkosa ettiketten tyckte jag var gott. Det smakade inte direkt vin, utan mer som cider, dock inte så söt utan mer friskt!

Har inte kommit längre i sortimentet men provar vidare!

Svar på tråden Tips på gott alkoholfritt vin?