• BaraCookie

Tips på gott alkoholfritt vin?

Imorrn är det ju final i melodifestivalen! :)
    Är bjuden på en stor tillställning & tänkte då "festa" till det med lite alkoholfritt vin såhär i gravidtider..

Är det någon som har ett bra tips på ett som smakar bra?

Rött eller vitt spelar ingen roll!

• Svar på tråden Tips på gott alkoholfritt vin?
  • Sawalee

Jag har hört att läsk har mer alkholhalt i sig än alkoholfritt vin. Minns inte vilket program det var, men typ uppdrag gransking eller nåt...

För det är väl ingen gravid som dricker läsk??????

Jag rekommendrar också cidern eller mousserande vinet... Smakar mycket bättre än vinerna.

Sen är ju ölen typ clausthaller som du kan köpa i VI-butikerna vet jag - en höjdare.

• aylen

brenda star: jag, fakstiskt. Jag avstår från filmjölk och dylikt. Är medveten om detta. Men jag ska inte säga mer än att jag tycker synd om de stackars barnen.

• Honey Boo
    aylen skrev 2009-03-22 10:38:34 följande:
    brenda star: jag, fakstiskt. Jag avstår från filmjölk och dylikt. Är medveten om detta. Men jag ska inte säga mer än att jag tycker synd om de stackars barnen.
    Filmjölk? Den härliga myten! Filmjölk innehåller INGEN alkohol, det är syrad mjölk som man KAN jäsa fram till att bli alkoholhaltig, men vanlig filmjölk innehåller INGEN alkohol!!! Men det är väl bra att du avstår från det då..

Har du alkoholfri deodorant med? Tänk vad som absorberas genom huden... Hoppas att du inte jobbar någonstans där du kommer i kontakt med handsprit, för då håller du väl andan så du inte får i dig ångerna? Du äter väl inte godispraliner med alkohol heller, eller dricker cider från ICA för den innehåller ju alkohol med?

BrendaStarr: Låter bra med någon som provat igenom sortimentet! Drack Blue Nun igår och tyckte det var helt okej! Smakade mer vin än Fre vinerna gjorde, så änsålänge är det favoriten bland de vita!
  • galengalen

Nja helt en myt är det inte, men infon är lite "utspädd". I filmjölk finns ingen alkohalt, men i kefir tex finns små mängder alkohol (precis som i juice), men enligt arla ska man äta 7 liter kefir under kort tid för att få i sig alkohol motsvarande en lättöl. Och ayla, när du kommer med starka påståenden som de du gör kraävs det att du har en stark faktagrund. Tycker du ska läsa på kring den forskning du säger saknas (för det gör den INTE) både för paracetamol och alkoholfria (dvs under o.5) drycker och livsmedel. Om du bara vill kasta skit omkring dig tycker jag du ska lämna den här tråden, dina inlägg är helt OT och inte välkomna om du läser forumreglerna!

• Honey Boo
    galengalen skrev 2009-03-22 12:00:48 följande:
    Nja helt en myt är det inte, men infon är lite "utspädd". I filmjölk finns ingen alkohalt, men i kefir tex finns små mängder alkohol (precis som i juice), men enligt arla ska man äta 7 liter kefir under kort tid för att få i sig alkohol motsvarande en lättöl.
    Läste i Systembolagets tidning Bolaget just en notis om detta, myten med alkohol i fil. Tidningen ligger på nätet, men bara utvalda sidor. Dock står det i pappersvarianten att det inte finns någon alkohol, och som du skriver galengalen så menar vi nog samma sak!
  • Natosh

Aylen: Jag citerar mig själv

Natosh skrev 2009-03-21 23:09:34 följande:
    "Vad man kan dricka istället (vid graviditet) Idag finns det många alternativ. Du kan till exempel välja bland många goda alkoholfria viner eller ölsorter. Vid jul smakar must och alkoholfri glögg gott." källa vardguiden.se. seriöst nog för mig.
    Jag tror inte att vårdguiden med andra är i maskopi med satan och vill att vi mördar våra barn. Men du lever förstås inlåst på en gård med endast egenproducerad mat utan tillsatser med en glaskupa över?

Men varför inte starta en egen tråd istället i stil med "Gravida som dricker alkoholfritt vin är mördare!" (ursäkta överdrifterna) och låt den här tråden hålla sig till topic istället så är du jättegullig. Tack på förhand
  • mammajennifer

på bolaget finns ett jättegott vin som heter Fre och finns både som rött och vitt :)

• siamusen

Visserligen inte vin men alkoholfria Pina Coladas âr jâttegott och uppfriskande pa sommaren

Litet tips bara

• Honey Boo
    siamusen skrev 2009-03-22 14:27:54 följande:
    Visserligen inte vin men alkoholfria Pina Coladas âr jâttegott och uppfriskande pa sommaren Litet tips bara
    De hade jag glömt bort! Nu blev jag alldels semesternostalgisk!
Svar på tråden Tips på gott alkoholfritt vin?