Inlägg från: Joleen |Visa alla inlägg
  • Joleen

Katten lider, HJÄLP!!!!

Hjälp, snabb hjälp!!!

Kissen är 17 år och veterinären sa att han var kraftigt uttorkad och har njurproblem! Han har varit extremt trött på senaste och sista dagarna tappat balansen... Han har även fått sår i munnen pga njurproblemen, sa läkaren!

Detta fick vi veta igår, och vi tänkte att vi vill ge han en chans att repa sig....vi fick specialkost att ge han, som är bra för njurarna!

Vad kan vi mer göra??? Kan han piggna till?

Någon som varit med om uttorkning och njurproblem?? Vi märkte inget innan, detta gick så snabbt....

Vill bara att han ska må bra igen!!

• Svar på tråden Katten lider, HJÄLP!!!!
  • Joleen

Ja, vet. tyckte det! Men våra tårar bara vällde fram och det knöt sig i magen....vår älskade vän...och familjemedlem!! SÅÅÅ hemskt! Tanken är sååå hemsk.... Jag vill bara att han alltid ska finnas....

• Joleen

Tack för fina inlägg!

Saken är väl just den att vi inte VET om och hur den lider...det uppdagades först i dagarna att han vinglade....DÅ blev det till veterinär.

Självklart är kattens bästa viktigast! Balansgången där är svår och frågorna många så klart....vi har väl hoppats in i det sista...hoppats på att han kan bli sig själv igen. Vi VILL att han ska må bättre. Hur vet man när det är kört?? Vi tyckte det var väldigt snabbt vet. konstaterade att det var avlivningsdags......vi blev helt chockade. Katten har ju varit trött men ändå någorlunda gosig med god aptit fram tills nu.....

USCH!!!!! *gråter*

• Joleen

Nu är det gjort....

Vi blev tvungna att åka in akut, han har varken ätit eller druckit sen igår....

Sorgen är bottenlös och oändlig....huvet sprängs av all gråt....

Vår älskade vän vilar nu i den eviga vilan. Han ser avslappnad ut.....han var trogen oss i 17 år.....älskade vän.....han var med oss i ur och skur, på alla äventyr, utflykter, resor, upplevelser....

Det är fullständigt ofattbart, det går inte att förbereda sig på detta hur man än gör..... Kan inte fatta att vi aldrig mer kommer att få träffa han, aldrig mer få gosa med han, aldrig mer hora han tassa omkring och känna hans mjuka nos.... Han var så unik.

Nu anklagar jag mig själv att vi inte undersökte hans hälsa tidigare än så här, kanske hade vi kunnat undvika detta!!

Jag har en sån hemsk huvudvärk nu....mår skitdåligt. Stackarn blev illamående av sömnmedlet veterinären gav...han spydde.....älskade vännen, hoppas han förstog att vi inte menade att skada han.....usch!!!!!

• Joleen

Tack....tårarna tar aldrig slut, fullständigt bottenlöst......fullständigt.

Det är bara så ofattbart fruktansvärt, även om jag förstår att det kanske var det bästa......

Saargr: Vi föreslog det sist vi var hos vet nu för 2 dar sen, men tydligen måste man ha nån licens för att få ge den droppen hemma.....och vet sa att kissen va för svag för ev. operation......han tyckte kort och gott att det var helt kört! Hemskt att höra.....

• Joleen

Vi föreslog även njurtransplantation, men det gör man inte i sverige heller... Bara i USA...

• Joleen

Granada: Ja, exakt - det absolut värsta är just medvetenheten om hans lidande....att han LED!!! Det är det värsta!! Tänk att man var så j*vla dum att man inte var mer uppmärksam och inte undersökte honom tidigare!!! Jag blir så arg! Men han hade ju inga konstiga symptom förutom trötthet, som man ju tror är normalt för en katt på 17 år.........

Men jag känner att jag borde ha SETT att han ej mår bra!!!!

• Joleen

Jag har gråtit och haft huvudvärk hela eftermiddagen och kvällen....tårarna har bara rullat....

Älskade vän....förlåt. Förlåt mig att jag inte SÅG. Förlåt att jag tillät sprutan, men vad skulle jag göra när du led......

Om jag ändå kunde krama honom en sista gång......känns inte som att det räckte till.....saknaden är enorm. Men nu är han i jorden, på sin favoritplats ute på landet. Där han älskade att vara....

Äntligen har han fått vila, och slippa smärtan. Usch, förlåt vännen....jag visste inte!!

• Joleen

Granada: Jaså, ger de tecken först när det är för sent?? Är det så?

Vad kan man göra för att förebygga det??

• Joleen

Granada: Ja, vi borde inte skuldbelägga oss själva..... Men svårt att inte..... Skönt att nån förstår iaf......

• Joleen

timber: Oh, fy så hemskt.....jobbigt, usch.....man blir deprimerad........liksom.

• Joleen

Ja, det känns hemskt.....huvet känns som en bomb, dunkar av värk....

Aima: Ja, det är väl det som är tur åtminstone....att vi hjälper djuren till ett mildare avslut, än vad vi människor får....vi får ofta plågas till döds sakta men säkert..

Svar på tråden Katten lider, HJÄLP!!!!