Igångsättning snabbare om man är omföderska?
Tror inte det går att förutsäga. önskar det gick för man vill ju vara mentalt förberedd. jag brukar resonera konstigt " tänk positiv var negativ", och egnetligen menar jag inte att man ska vara negativ och spänna sig inför förlossningen för det ska ju vara underbart , men om man upplever den som smärtsam eller vill ha mer kontroll över själva förloppet än vad som är möjligt för en så är det som sagt bättre att vara beredd på det jobbigaste och så blir man istället glatt överraskad att det var inte så illa som man trodde
Hoppas ni förstå vad jag menar...
Själv tog min 1 a förlossnign ca 9 timmar från att jag kom in på KK men drygt 22 timmar från första rikitga värken....
Och det var BF +5. , men med andra barnet kom pojken 16 dagar efter BFoch jag blev igångsatt. Då tog det två gele omgångar innan värkarna ens startade och sen när jag märkte att fan ta mig nu e det på G så tog det ändå 8 timmar innan ungen till sist ploppade ut, tack vare en gigantisk undersköterska som lade sig över min mange och tryckte ut den övergödde bebbe som låg i den
Alltså inte mkt smidigare trots att det var andra barnet....