Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Alliamelle: Vad tråkigt för dig !  
    För mig var det så att jag började blöda på rd 9, vid mitt tidigare försök fick jag mens den dagen så jag bara tog för givet att det var helt kört. Fick aldrig någon mensvärk och blödde inte lika kraftigt. Efter typ 3-4 dagar avtog blödningen helt. På fredagen skulle jag börja med pergo inför FET-försök och då ville Cvl att jag skulle testa innan... En grej som jag märkte var att brösten började ömma nån gång runt rd 11.

Djurgårdsrutan: Lycka till med sprutorna! Kommer säkert att gå jättebra, är det Puregon eller Menopur? Jag jobbar inom vården och ger folk sprutor varje dag. Var inte ett dugg orolig inför att sticka mig själv men sen när man väl sitter där med sprutan i handen så är man inte alls lika kaxig. Tänk på att det är värt alla stick om det funkar och låt killen göra det om det känns bättre för dig. 

Sth67: Ha det bra i fjällen, tänker på dig ofta och mycket. Kramar i massor

• Turbomamma

Maryah: ÄP imorgon? Stort lycka till i så fall!

Kramiiis: Mensen ska inte börja och strula och jag tror absolut att du hinner ett försök till innan sommaren. Dom stänger väl inte förrän början av juli. Kram

• Turbomamma

Maryah: Grattis till lyckat ÄP. Hoppas att du mår bättre idag, har också alltid känt mest smärta på höger sida. Håller tummarna för att det går bra idag på ET och att det blir många fina ägg både till dig och till frysen.

Linalotta: Låter jobbigt det där med sprayen. Själv har jag bara kört korta metoden så det är inget jag känner igen.

Djurgårdsrutan: Kan inte så mycket om doser. Har för mig att jag sprutade 125 E Puregon men det ordineras väl efter hur svår/lättstimulerad man bedöms vara. Första gången kan ibland vara lite som ett test eftersom det är väldigt individuellt hur man svarar på stimuleringen.

Glad påsk och kramar till alla, Turbo

• Turbomamma

Maryah: Grattis! Det låter ju superbra, både till dig och till frysen. Håller tummarna för att du plussar nu. Är du väldigt svullen eftersom dom tror att du redan börjaar bli överstimulerad? Jag svullnad upp några dagar efter ET och gick upp 2 kg på 2 dygn. Såg jättegravid ut och tappade all kondis. Var lite läskigt när man inte ens orkade gå uppför en trappa.

S1R1: Trivs jättebra på Cvl. Vet inte vilka de samarbetar men det måste väl stå på deras hemsida. Hoppas att ni kommer på nåt sätt. Verkar ju rätt jobbigt om ni ska åka enda från Skåne för att göra VUL.

Kramar till alla, turbo

• Turbomamma

Hej Tjejer!

Är kommer ett riktigt egoinlägg. Har fått Oddvar-magi i dubbla doser... 
    Har idag varit på VUL. Till min oerhörda förvåning och lycka visade doktorn mig först ett litet hjärta som slog. Sedan tittade han lite på mina svullna äggstockar och vätska som jag fortfarande har i magen. Tittar sen på fostersäcken och hjärtat som pickar när doktorn säger "här har vi ett hjärta som slår och det är inte samma". Jag väntar tvillingar!!!

Är ju fortfarande tidigt och mycket kan hända men idag slår iaf 2 små hjärtan och jag är världens lyckligaste!!! 

• Turbomamma

Missne och sth67: Tack så mycket, känns helt otroligt... Jag bara sitter och stirrar på UL-bilden med ett stort leende. Tack för allt stöd!

• Turbomamma

Hej Tjejer!

Tack för alla grattis! Ni ska veta att ni betyder jättemycket för mig och har varit ett jättestort stöd under hela den här processen. Håller verkligen tummar för alla som kämpar på här inne. Alla är värda att lyckas och ingen förtjänar att hamna i det här eländet.

Ja, jag hade satt in 2 stycken men det gjorde jag även förra gången och då tog sig inget. Fick ju blödningar på Rd 9 och gav ju helt upp även detta försök tills jag plussade på rd 13. Så att gå från att ha gett upp till att bära två levande foster känns helt otroligt. Var i tisdags helt inställt på att jag skulle åka dit och få veta att jag troligen skulle få missfall och blev så otroligt lättat när jag direkt kunde se det lilla hjärtat som pulserade. Blev tydligen så till mig att jag satte mig upp så sambon och doktorn tryckte ner mig! Fick sen veta att det var 2 hjärtan som pickade på och den känslan går inte ens att beskriva. Var så lycklig efteråt att jag slängde mig om halsen på doktorn och den snälla sköterskan som jag mötte i korridoren. 

Massa kramar till alla, Turbo 

• Turbomamma

Sth67:  Åh vad tråkigt med din pappa, det är inte vad du behöver nu när du ska fokusera på att hålla dig frisk från alla virus och fokusera på nästa gång. Tänker på dig och hoppas så för din skull. Du förtjänar verkligen att lyckas som alltid håller humöret uppe och orkar peppa oss alla trots att du själv har mycket motgångar. Min sambo är såklart överlycklig. Han är ju inte heller alls lika orolig som jag och vill typ springa ut och köpa ny bil med barnstolar och allt på en gång. Själv tar jag  fortfarande en dag i taget... Massa kramar till dig!

linalotta: Låter som om det skulle stämma. Kvällen för ägglossningsspruta har jag också bara tagit den och sen ingen spruta alls kvällen före ÄP. Annars ring igen till Cvl. Lycka till på måndag.  

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Tack så mycket. Förstår nog inte riktigt än och vågar inte hoppas allt för mycket. Men det är ju iaf ett stort steg i rätt riktning!

Knodd: Tack och grattis till dig också! Är bara i 8:e veckan (7+1 enl. FL och 7+3 enl doktor, undrar vem jag borde lita på ). Just nu tar jag en dag i taget och tiden går rätt långsamt. Hoppas bara att båda mina små pyren vill stanna.

Trevlig helg till alla!

• Turbomamma

Maryah: Du behöver inte oroa dig för att du stöter bort nånting. Embryot ligger väl skyddat i livmodern och kan inte ramla ut. Fast jag vet att man tänker så. Ibörjan vågade jag knappt gå på toaletten. Det där du känner i magen är säkert dina äggstockar särskilt om du hade lite tendenser till att bli överstimulerad. Bara en vecka kvar nu, håller tummarna för dig. Har du tänkt tjuvtesta eller tror du att du kommer att kunna hålla dig.

cah: Tack, känns fortfarande så overkligt att jag typ måste titta på UL-bilden varje dag för att försöka förstå.

Kramar från Turbo!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....