Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Sth67: Åh vad glad jag blir över att du får fortsätta. Hoppas att H. har fel och att blåsan inte alls tar över. Dessutom var det ju bra att Östrogenet har stigit. Håller verkligen tummarna för dig nu, var det på fredag nästa koll var.

Kramiiis: Tänker på dig också.

Emmaelsa: Nej, vad tråkigt. Blir verkligen jätteledsen för din skull. Vet du vad dina embryon hade för kvalité? Om det kan var någon tröst så är mina ena i magen en liten 7,5:a.

Kela81: Välkommen!

• Turbomamma

Emmaelsa: Tack så mycket! Läkarna brukar inte tala om poängen vid ET. Oddvar brukar muttra nåt om att han inte riktigt kommer ihåg (eller hur...). Vet inte om det är för att dom inte vill att man ska haka upp sig på det. Har fått reda på poängen när jag pratat med sköterskorna efteråt.

Djurgårdsrutan: Det är klart att jag håller tummarna. Kommer säkert att gå jättebra.
    Sth67: tänker på dig!

Kramar till alla!

• Turbomamma

entjej: Jag fattar inte heller varför den har flyttats. Verkar som om dom har flyttat flera trådar dit. Vår pluss-tråd blev också flyttat för några veckor sen. Gillade bättre när man både kunde läsa frågor, diskussioner och kliniktrådar på samma ställe.
    Kram!

• Turbomamma

Emmaelsa: Man kan önska läkare vid samtal men vid behandlingar och kontroller får man ta den läkare som är i tjänst just då.

Djurgårdsrutan: Stort lycka till imorgon!

PP08: Helt fantastiskt att det snart är dags för dig. Minns när vi träffades och du var i typ v. 14.

Själv är jag helt slut efter en helt tokjobbig kväll på¨jobbet. Förstår inte hur typ alla kan bli sjuka samtidigt. Kramar till alla!

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Grattis till lyckat skörd, både på dig och killen . Nu får vi hålla tummarna för många befruktade tills imorgon. Har också haft Maria på ÄP och hon var jättegullig. Tzatziki har jag för mig att vi också brukade äta på när vi bodde i U-a. Visst är det det som ligger nere vid fallet vid fyrisån.

Sth67: Tänker på dig och har varit nervös hela morgonen för din skull. Hoppas så att du kommer med lite positiva nyheter snart.

Långväntan: Hur blev det med FET, blev det nåt i veckan eller var det senare?

Själv måste jag göra typ 1000 saker idag ¨på min lediga dag. Ska ha möhippa för en kompis i morgon och vi ska vara hemma hos mig så jag borde verkligen börja med mat och städning, så tråååkigt. Kramar till alla från Turbo

• Turbomamma

Sth67: Har inga tips att ge men jag hoppas och tänker på dig mycket.

Kramiiis: Håller tummarna imorgon!

• Turbomamma

Kramiis: Vad ska man säga, så otroligt tråkigt och orättvist! Har inboxat dig också. Massa Turbo-kramar!

• Turbomamma

moe: Jättestort grattis! Vad roligt att allt har gått bra, känns som om din graviditet har gått jättefort, eller det känns iaf som nyss jag läste och du typ var i v.20.

Sth67: Tänker fortarande på dig och beundrar din styrka att orka kämpa vidare trots motgångar. Är sambon lite mer engagerad nu?

Kela81: Lycka till imorgon!

Djurgårdsrutan: Blev rätt överstimulerad nu vid senaste försöket och ett bra tips om man är orolig är att hålla koll på vikten.

Ego: Var på ett KUB-test i förrgår (har inte velat skriva nåt när det har varit så mycket jobbigt som hänt här inne) men tvillingar mådde iaf jättebra. 6 cm långa från huvud till stjärt hade dom blivit och fick superbra siffror båda 2. Själv var jag mest lättat över att de fortfarande fanns därinne och mådde bra.

Kramar till alla!

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Det där med Rd är nåt som hittats på här på FL och inget som klinikerna kör med men jag man brukar räkna ET-dagen som 0 och rd 1 som dagen efter. Kram

• Turbomamma

Kela81: Tack och lycka till i sänghalmen nu i sommar !

Sth67: "Mina små trollungar" du är gullig du. Tack så mycket! Tänker på dig ofta och beundrar din styrka. Hoppas verkligen att det kommer att ge utdelning! Visst stannar du väl kvar hos oss även fast du lämnar Cvl?

Djurgårdsrutan: Vad härligt det låter med Vadstena, är så himla mysigt där. Det där med hugg och stick i magen tror jag inte at du behöver oroa dig för. Det borde bara för tidigt för mens och det brukar ju inte kännas som hugg. En del säger att de känner hugg när de ruvat och blivit gravida. Själv tyckte jag nog att jag kände mer hugg och stickningar de gånger jag ruvade och inte blev gravid. Men det satt säkert mellan mina öron och dessutom så slutade jag känna efter och analysera vid sista ruvningen vilket var rätt skönt. Det kommer ändå att visa sig förr eller senare och nu har du ju redan passerat halvvägs. Fortsätter att hålla tummarna.

Ego: Vi köpte bil igår. Typ det första min sambo sa i hissen på Cvl efter att vi fått veta att det var tvillingar var: "Kan vi köpa kombi nu?". Jag vägrade liksom att byta till någon jättestor bil när det bara var han och jag men nu gick det inte att hindra honom längre. Själv tyckte jag att vi kanske kunde väntat några månader till men han vill absolut ha ny bil före sommaren. Vad nu det spelar för roll?

Annars sitter jag just nu och väntar på att få gå till jobbet. Känns sådär när resten av Sverige ska ut och njuta av solen. Samtidigt är det nog lika bra med tanke på mina sönderbrända axlar att jag håller mig inomhus. Massa kramar till alla, från Turbo

• Turbomamma

Djurgårdsruten: Vad tråkigt med blödningar. Vill inte ge dig något falskt hopp men jag blödde från rd 9 till 12 när jag plussade. Men tyvärr känner man ju sin kropp rätt väl så känns det kört så är det säkert det. Även om man vet att chansen inte är så stor så hoppas man ju ändå mycket och blir besviken. Hoppas att ni snart är på banan igen med nya försök. Visst fick ni några till frysen också. Kram

• Turbomamma

Linalotta: Vad tråkigt att det inte funkade med frysisarna och trist att ni känner er dåligt bemötta. Kram på dig och hoppas att ni snart kommer igen och orkar kämpa vidare.

Djurgårdsrutan: Ruvningen är jättejobbigt och jag upplevde det helt klart som den allra värsta biten. Då har jag ändå hysterisk gyn.skräck och låg bara och skakade på ÄP. Blöder du kraftigt och du känner att det är kört så är det säkert det. När har du testdag? Själv orkade jag inte vänta in testdag och 2:a behandlingen testade jag inte alls för jag orkade inte se ett minus. På ett sätt är det lättare när man vet. Då kan man tillåta sig att gråta, skrika och vara helt förstörd och sen (fråga mig inte hur) så reser man sig igen, börjar tänka framåt och fokuserar på nya försök. Jag upplevde nästan ovissheten som jobbigast. Du kommer absolut att orka mer än du tror och när du väl lyckas så kommer du att känna dig som en mycket starkare person. Även om du inte plussade på första behandlingen så gick det ju jättebra eftersom du fick 3 embryon av toppkvalité. Finns ju dom som går igenom alltihop och sen inte ens får något tillbaka.

Ego-inlägg: Trött, tröttare tröttast men alltmer glad och lycklig igen. Börjar äntligen känna igen mig själv.

Kramar till alla från Turbo!

• Turbomamma

Embla82: Trist att du ska hamna här men hjärtligt välkommen till oss! Kom du fram till hur du ska göra angående 3-pack eller betala per försök?

Sth67: Härligt att det verkar lovande med Danmark. Håller tummarna för dig!

Djurgårdsrutan: På lördag kan du säkert testa även om du troligen redan vet resultatet.

Själv åker jag till landet över helgen. Kramar till alla!

• Turbomamma

maxie: Nervöst, håller tummarna inför fredagen och hoppas att det ser bra ut. Tror att du har rätt i att det inte spelar någon roll med Progesteronet nu längre. Fostret (eller gulkroppen) borde om allt ser bra ut ha tagit över den produktionen nu. Har du blött mycket då och hur känns det? Kram och lycka till!

• Turbomamma

Maxie: Förstår att du är orolig. Det behöver ju inte vara någon fara men ´man vill inte se blödningar när man är gravid. Tror inte att du behöver oroa dig för det där med Progesteronet. Det är väldigt olika hur stor effekt läkarna tror att Progesteronet har och du har ju dessutom gjort ostimulerat FET och är  inte nedreglerat. Själv slutade jag med Progesteron redan på Rd 9 eftersom jag blödde då och plussade inte förrän rd 13, hade lite ångest men det var ju ingen idé att börja igen. Enligt sköterskan så var ömma bröst ett tecken på att man kroppen redan producerar progesteron. Lycka till på fredag! Kram

• Turbomamma

Tror inte att det är moderkakan utan från början produceras Progesteronet av gulkroppen som senare ombildas till moderkakan. Men det är väl inte bara progesteronet som förhindrar mensblödning utan också HCG som väl produceras av fostret eller av gulrkoppen. Dessutom tror jag inte att missfallen beror på brist på Progesteron utan det tar man mest i samband med IVF för att bygga upp en lite tjockare slemhinna. Tidiga missfall beror i de allra flesta fall på att det är något fel i celldelningen hos fostret och det kan man ju tyvärr inte förhindra hur gärna man än vill.

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....