LillYmer skrev 2009-03-18 14:18:31 följande:
Jo men vissa har ju oturen att må extremt illa i början utan att kräkas speciellt mycket och då hjälper det bara att äta nåt, vad som helst bara man får i sig det fort!!. På det viset kan det smyga på sig några extra kilo trots att man äter bra i övrigt. Och 11 kg i v.30 är inte såmycket. Jag hade gått upp ca 8 kg då.Beror ju även på hur man klassar promenader/motion. Vissa går en tiominutersrunda varannan dag och vissa går två-tre timmar om dan.Allt är relativt. =) Själv tror jag att fem kg av det jag gått upp är bröst och resten sitter på ryggen och röven. Magen väger ingenting haha.
Jag menade absolut inget illa, det är jättebra tips att följa, oberoende av viktökning

.
Jag är själv en sån som mådde illa i början, och som du säger, det enda som hjälpte var att äta, vilket gjorde att jag gick upp 5-6 kg redan före vecka 20, och då väger ju inte livmoder+bebis speciellt mycket. Men jag hoppas klara mig på med att gå upp endast 4-5 kg resten av graviditeten. Men, men, blir det mer så blir det.