Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Tyson 77 skrev 2009-04-01 07:05:41 följande:

Puffar lite för mig själv, än en gång...
    Jag håller med din MUA, du passar väldigt bra i mörka färger. En fördel med att ha stora ögon är att man kan ha mörka dova skuggor och fortfarande ha öppna/pigga ögon. Jag tror inte att du behöver tänka så mkt på att ögonen blir "för" stora. Det är i så fall att du lägger för mkt mörkt under ögat att det ger en känsla att du får håliga ögon. Men du kan ha båda ljusa och mörka skuggor utan problem. Och glittriga... Gå in och titta på www.rocketqueens.blogg.se så får de se en tjeje med STORA ögon som inte är rädd för att exprimentera med färger och former.
  • Fridapida
    PsychoBitch skrev 2009-04-01 18:13:52 följande:
    Hej! Hoppar in här med en fråga.Jag har fet hy & har inte hittat nån fondation som sitter kvar, någon som har tips på nån bra?
    Använder du primer? Prva annars att lägga en primer under din foundation. Jag gillar den från FACE. Annars kanske du behöver se över din hudvård, torkar den ut din hud så att huden verproducerar fett? Har du en foundation som låter huden andas? Prova gärna mineralfoundation, det passar fet hud mkt bra.
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-01 19:02:07 följande:
    hej brudar (antar att vi bara är brudar som hänger här )Funderar på det här med ögonskuggor, jag älskar verkligen ögonskuggor men idag när jag skulle kolla på nyanser (sambon erbjöd sig att betala, svårt att tacka nej ) låste det sig verkligen. Jag var dum nog att skaffa rosa/röda/lila glasögon vilket gör att man inte han välja alla nyanser, håller mig mest till rosa och lila. Finns det några fina nyaser på M U S som passar gröna ögon? Har Butterfly nu, annars har jag inga, det är så jobbigt att välja utan att se ögonskuggan "på". Någon som har bra erfarenheter av deras foundations, behöver en ny och dem verkar vara den enda affären som har någon som matchar min hudton, är väldigt gul, inte alls så röd som nyanserna från Lóreal och andra märken.
    Jag älskar den ljusa Muffin som allround-skugga. Passar till allt. Sedan tycker jag itne alls att du behöver ha ögonskuggor bara i de färgerna. Det går ju att ha bruna och gråa toner som känns "färglösa" mot glasögonen.
    Svårt att ge tips på deras skuggor. Men gå in och testa. Jg gillar deras Devil Dust, svartlila eyedust när jag sotar.
  • Fridapida
    levina skrev 2009-04-01 21:45:14 följande:
    Hudvård...hur ofta använder ni ansiktsskrubb? Mask?De gågner man skrubbar- kan man ha mask då efter sen, eller ska man göra detta vid olika tillfällen?"Brukar" man behöva ha mask lika ofta på vår/sommar som höst/vinter?
    Ansiktsskrubb sk användas högst två ggr i veckan. Enligt min hudterapeut så är det en bra idé att ha en mask efter då huden är öppen (eller hur man förklarar) MEN då tror jag att det handlar om masker som INTE är exfolierande (alltså peelande). Då blir det kaka på kaka.

Hur ofta man behöver ha mask beror lite på för vilka problem man har. På vintern är man ju mer innomhus vilket ofta leder till mer hudproblem.
  • Fridapida
    PsychoBitch skrev 2009-04-02 09:54:33 följande:
    Jag använder inga uttorkande produkter, det enda är att jag kan lägga en mask för fet hud ibland annars brukar jag hålla mig till produkter för normalhy eller bara återfuktande produkter. Min kropp prudecerar mycket fett generellt, inte bara ansiktet jag har fet hy Men nu måste jag då fråga var primer är för något?Jag är intresserad av smink, har alltid varit, men har aldrig lärt mig riktigt vad, hur man använder osv...Här blir det mest bara kajal, ögonskugga & rouge, för foundation har jag inte hittat nån som sitter.Tack för tipset!!
    Primer är en produkt som man grundar med. Man har den efter fuktkrämen och innan foundation. Olika primers har olika funktioner. Men syftet med primer är att den ska hjälpa foundaton att sitta bättre. FACE perfect primer håller huden matt och jag tycker verkligen att den fungerar.
  • Fridapida
    PsychoBitch skrev 2009-04-02 10:18:25 följande:
    Tack så mycket Då ska jag införskaffa både primer & mineralfoundation
    Ja, de är väl värda att prova. Undvik även produkter med talk i. DVS pressat puder. Talket täpper igen och gör huden fet. (det finns pressade produkter utan talk men de är få, tror att GloMinerals är en av de få)

Undvik även mineralfoundation från budgetmärken. De är inte alltid tillräckligt "rena".
  • Fridapida
    Helennnna skrev 2009-04-02 14:32:39 följande:
    Är det bara pressat puder det finns talkt i? Eller ska man undvika foundation med talkt med? om det är talk i foundation vill säga. Av dom du har testat värkar det som om FACE perfect primer är bäst? Eller har du kanske bara testat den och fastnat för den?. För jag testade Lumenes primer och tycker sminket sitter bättre men om det finns en ännu bättre primer så varför inte..
    Oj... jag vågar inte säga vilka produkter som det finns talk i. Det finns säkert i många. Men de finns i typ alla pressade produkter. Det är därför man ska byta till löspuder om man upplever att man har fet hy. Det finns inte talk i löspuder. MEN jag vågar inte sätta något på att det inte finns i något löspuder. Man bör alltid fråga innan man köper en produkt om det är ngt ämne ma vill undvika. Personalen bör veta, eller veta hur man tar reda på det. Iaf om du handlar på typ Kicks, Åhlens eller andra parfymerior.

Primer var det... jag har inte provat så många. Stämmer helt rätt. Jag använder ibland Estee Lauder Idealist som primer, det är en inte en primer men fungerar som det. Sedan använder jag även IDs Mineral Veil som primer men tycker att FACE primer är bättre. Jag är däremot mkt nöjd med resultatet jag får när jag använder FACE primer.
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-02 17:04:37 följande:
    Har man primern över hela ansiktet eller bara där man har mer att täcka?
    Hela ansiktet tycker jag.
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-02 21:41:33 följande:
    Blir inte sminket rätt tjock då? Om man först ska ha primer, foundation och sen puder?
    Primer är en tunn kräm som ska smälta in i huden.
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-02 22:34:37 följande:
    Aha okej Har M U S också en sån eller finns det något bra billighetsmärke? Har inget FACE här i karlstad :-P
    MUS har definitivt en primer, Lumene har väl en också. Det finns säkert andra till bra pris en inte som jag känner till på rak arm. Annars finns ju internet...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter