Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

busbajsen skrev 2009-05-25 22:36:13 följande:
    Tack så mycket. SP är Socker Pasta. Första gången jag använder det. Har bara gjort egen MMF, Mars Mallows Fondant,  förrut.
    Man lär sig något varje dag...
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-05-26 07:15:57 följande:
    Är det någon här inne som använder sig av MUS Cake eyeliner? Tänkte testa att köpa den på klubbkvällen men vill veta om den är värd sina pengar först.
    jag vet att Linny använder den. Det var ett tag sedan hon var här, men inboxa henne.
  • Fridapida

Anna M skrev 2009-05-26 17:40:47 följande:

nån som använt Make up stores glittriga eyeliner?Har en i färgen "aqua", men vet inte hur jag kan använda den. Är ganska feg med färger. Tips?
    Jag har sett det på andra men har själv aldrig riktigt fallit för grejen... Men OM jag skulle ha den skulle jag nog ha den över en annan vanlig eyeliner och ha en matchande ögonskugga till.
  • Fridapida
    Helennnna skrev 2009-05-26 18:08:00 följande:
    Hej brudar. Behöver Tips på vad ni tycker är den bästa foundationen om ni får välja mellan märkena FACE och MUS. Är nyfiken på dessa märken nämligen.
    Spontant skulle jag säga FACE. Det baseras enbart på hörsägen... jag har inte provat dem själv.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 19:15:01 följande:

LMD:TAck så mycket för din hjälp....Jag har fler frågor om det går bra:)Vad använder du som grund då?ID vart köper jag det?ÄR det bra även om man har lite torr hy och lite finnar??
    Jag kan svara lite eftersom LMK inte varit inne på ett tag. ID köper du på Åhlens City, NK och på vissa Kicks. Det finns även på vissa vanliga "sminkaffärer" och hos de hudterapeuter som använder Decleor. Det finns även ID på nätet. Där köper du det billigast. Jag köpte senast från ebay, vilket gick bra.

Jag upplever som att ID fungerar bra på mig som har haft en riktig problemhy. Man kan dock få byta dagkräm om man redan har problem med torr hy. Satsa på en som återfuktar mer o ev. mer fett. Det känns som att mineralfoundation "kräver" en mer återfuktande dagkräm.
  • Fridapida

längtan09

Kul med lite nytt. Snyggt med starkt rosa!

trolltyg

Åh vad kul! Jag sitter nu och plaenrar in en sminkshoppingdag i Stockholm. Jag vill snoka runt bland MACs produkter.

• Fridapida
    längtan09 skrev 2009-06-02 16:08:57 följande:
    Allt blev så mycket roligare med consealer och eyeliner Det har varit vad som fattats hittills och jag kan inte med eyeliner som har en tillhörande pensel i locket, dom och jag har aldrig kommit överens
    Jag gillar MACs dipliner, då är "penseln" som en spets istället för pensel. Det är lättare tycker jag.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-03 09:13:07 följande:
    GodmorgonHär kommer en recension av sminket jag inhandlade häromdagen.Skuggorna var sådär bra :( de är i små flaskor med roll on funktion vilket jag upplever svår att applicera bra. Tog en pensel och testade att dutta dit skuggan men då försvann hela glitter effekten och intesiteten(*stavning*) i färgen :( allt glitter lade sig på kinden istället, morr morr, hade som tur är lagt löspuder under ögonen.Hade lagt en bra bas oxå så förväntningarna var stora. Kanske ska testa med highteclighter från MUS som primer så kanske de sitter bättre, får återkomma om det. Färgerna var ju så fina, snyft.Eyelinern var bra som tur var. Lätta att applicera och sudda. Så de får helt klart + från mig.
    Vad tråkigt... du får fortsätta att testa. Ibland tar det ett tag innan man får in den rätta knycken. Hoppas det blir bättre med en klistrigare yta att fästa på. Bra att eyelinern var bra iaf.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 11:02:41 följande:

Fridapida:TAck för att du vill hjälpa mig:)Jag ska åka till Åhlens och kolla vad jag hittar:)Jag tycker att jag har torr hy men när jag va till salongen och fick ansiktsbehandling så sa hon att jag har fet hy.Så jag vet inte.Isf har jag använt helt fel rengöringsprodukter:/Vad ska jag använda för att dölja blå,mörka ringar under ögonen då?Och vad ger mig en fin hy nu till sommaren?Jag älskar glitter och shimmer:)Har du nån bra hemsida där jag kan kolla på produkterna och kanske beställa?
    Om du gillar skimmer så kan jag rekommendera Diors shimmerpowder. I love! Jag använder den hela tiden.
    svalmarkskan.blogg.se/2009/february/bronzer-och-highlighter.html

Det finns även en i rosa toner. Jag är lite sugen.

Jag har den både som highlighter och som ögonskugga.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 19:11:30 följande:

Fridapida:Vart har du köpt din maskara?
    Collistar Infinito, den köpte jag på en liten parfymeria här i Örebro. Jättebra! Den har en hård borste, dvs av piggar, och en rad med lite längre piggar som en kam.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter