Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Tyson77 skrev 2009-05-09 17:35:52 följande:
    Är det ingen som har svar?
    Det finns väl svar på det i inlägg nr 534?
  • längtan09

Jag vet inte om jag tvättar ansiktet jättekonstigt, men jag brukar bara ta remover på ögonen, resten tvättas bort med ansiktstvålen. Men brukar då börja med att tvätta ansiktet för att sen ta bort ögonmakeupen för att mascaran mjukas upp av vattnet och blir då lättare att tvätta bort sen.

Det finns ju från L'oreal våtservetter man kan tvätta bort smink med, är dessa bra? Sugen på att testa då min makeupremover snart är slut och jag inte är helt tillfredsställd med den.

• längtan09

Idag blev jag nöjd med min sminkning Har tyvärr ingen bild, men började med foundation, sen MUS mineralpuder, sen deras Wonder Blush. Sen på ögonen la jag inte så mycket fokus utan hade på en vit skugga med lite skimmer i från en palett från Isadora, sen en ljusrosa nyans från samma palett på båda sidorna om ögat så det blev vitt bara i mitten Synd bara att det varit en innedag så bara sambon fått sett det

• längtan09

Enda gången jag kan ha eyeliner är om jag applicerar det före allt annat smink så jag kan rätta till efter :-P Blir hackigt på ena ögat :-P Har gett upp det :-P

• längtan09
    LMK skrev 2009-05-14 16:54:28 följande:
    Eller hur!? Så blir det för mig oxå. Därför är det så bra med den sneda borsten för då kan man "trycka" dit linjen bit för bit & darret minimeras. Det är verkligen en konst att lägga perfekt eyeliner. Älskar Gwen Stefanis look med eyeliner & röda läppar!
    Hehe ja Gwens look är skitsnygg, tyvärr passar inte jag i den. Eller ja det gör jag väl säkert, men känner mig obekväm :-P Kör mest på rosa och lila nyanser på ögonen och sen neutrala läppar. Viktigast är ju att man själv känner sig snygg tycker jag
  • längtan09

Är det någon som vet vad det är för skillnad mellan MUS microshadow och cybershadow? Har funderat på det ett tag nu :P

Blev lycklig idag nr jag för första gången applicerade microshadow med fuktad pensel, kändes som det blev en helt annan nyans, är ju kul om man kan få två nyanser i en nästan när det kostar så mycket att köpa en enda skugga. Orkade inte med att hålla på med bas och så idag eftersom jag bara skulle iväg i en timme och blev förvånad över hur bra det sitter utan foundation och puder under.

• längtan09
    Honey1982 skrev 2009-05-18 20:23:00 följande:
    Microshadows kan vara både matta, pärlemoskimrande och innehålla glitterkorn. Cybershadows innehåller samma mängd, men är som Fridapida skriver hårdare packat för att ge ett mer intensivt resultat. De är något krämigare i konsistensen och är alltid (mer eller mindre) skimrande.
    Tack så mycket både till dig och Fridapida som tog er tid att svara
  • längtan09

Är det någon här inne som använder sig av MUS Cake eyeliner? Tänkte testa att köpa den på klubbkvällen men vill veta om den är värd sina pengar först.

• längtan09
    Honey1982 skrev 2009-05-26 13:25:07 följande:
    jag gör det dagligen och tycker att den är väldigt lätt att använda. ungefär som vattenfärg!
    Sitter den bra? Är den värd sina pengar? Förlåt för 100 frågor men han åkt på så många nitar med eyeliner :-P Använder du deras pensel och vatten eller någon annan pensel?
  • längtan09
    Honey1982 skrev 2009-05-26 15:01:00 följande:
    Den sitter jättebra och är väl värd pengarna, den är ju dryg också. Jag använder vatten (om man vill ha ännu mer vattenfast kan man t.ex använda Mixing Liquid som finns på MUS) och jag använder pensel #103, som är en kort fyrkantig eyelinerpensel istället för den klassiska #102 (men det är ju en smaksak).
    Tack för informationen Blir nog att jag köper en sån, speciellt eftersom det är 20% rabatt istället för 10, man får ju passa på då
  • längtan09
    Helennnna skrev 2009-05-27 21:14:52 följande:
    Har en fråga till. Foundation och puder, va kostar det i märket face eller mus. Tänkte åka till linköping imorgon och handla men vet inte hur mycket pengar jag ska ta med mig. Kostar dom straxt under 200 som foundation och puder på hm eller är det dyrare? Sen så undrar jag om dom är drygare och räcker längre eller om det är ungefär det samma?
    Alla priser finns på www.makeupstore.se
  • längtan09

Någon mer än jag som ska på Bronzed klubbkvällen på MUS idag?

Funderar på vad man ska köpa då man får 20% rabatt

• längtan09
    LMK skrev 2009-05-28 13:16:14 följande:
    Jag blev faktiskt medlem igår! Fattar inte varför jag inte blivit det tidigare... Blev då oxå inbjuden till klubbkvällen, men tror inte att jag hinner. Typiskt!Igår köpte jag nytt gloss på tub & en läppenna. Fick som medlemspremie en skugga i en grålilablå ton. Jättesnygg! Kommer inte ihåg namnen... Produkterna i just Bronzekollektionen är riktigt snygga, kolla på dem!
    det är ju lätt värt 100 kr, speciellt eftersom jag köper nästan allt mitt smink därifrån :-P det här blir dock min första klubbkväll så vi får se vad det blir
  • längtan09

Var på MUS klubbkväll igår, köpte lite smått och gott, cybershadow Baby Doll, cake eyeliner, tri brow color och cover all mix + två borstar. Handlade för mer än 500 kr så jag fick en sminkväska med en microshadow i honey pie och scent lips rif-raf.

Blev helnöjd med allt nu när jag testade i morse. Dåliga bilder finns på min blogg svarttusch.blogg.se

• längtan09
    Fridapida skrev 2009-06-02 07:08:20 följande:
    längtan09 Kul med lite nytt. Snyggt med starkt rosa! trolltyg Åh vad kul! Jag sitter nu och plaenrar in en sminkshoppingdag i Stockholm. Jag vill snoka runt bland MACs produkter.
    Allt blev så mycket roligare med consealer och eyeliner Det har varit vad som fattats hittills och jag kan inte med eyeliner som har en tillhörande pensel i locket, dom och jag har aldrig kommit överens
  • längtan09
    FlikkanZombie skrev 2009-06-09 14:13:13 följande:
    Nu har jag handlat lite på tradera och om jag har gjort fynd eller inte återstår att se, va tror ni?www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=9218...www.tradera.com/auction/auction.aspx mina auktioner!)Jag tycker iaf att det ska bli spännande att testa nya färger
    Tror helt klart att det var värt pengarna Du får uppdatera sen
  • längtan09

Finns det några somriga färger som passar gröna ögon som inte är rosa? Skulle ju kunna matcha kläderna som du säger Fridapida, bara det att jag oftast har svart eller rosa Lite guldfärgat kan jag tänka mig är snyggt, och självklart sotat, men sen då?

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter