Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Odella skrev 2009-04-03 07:30:33 följande:
    Nån som kan rekommendera nån bra foundation för mig som är likblek? Har lite mörkare "fläckar" i ansiktet också tex vid överläppen och vid näsan. Har även lite märken och nån finne här och där Skulle också behöva tips på concealer, puder och mascara. Har testat maxfactor innan men vill testa på något annat, den är så fet och jag blir blank jättefort. Pris; inte det dyraste men inte heller det billigaste. En till fråga: använder bara guldögonskugga då alla andra ögonskuggor ser för starka ut i mitt ansikte. Kontrasten blir jättestor! Nån som har ett tips om vad som passar mig som rödhårig med gröna ögon? Tacksam för alla tips
    Jag har inte provat MACs foundation själv, men de har väldigt ljusa nyanser. Finns tyvärr enbart i Stockholm, GBG och Malmö. Men bor du i närheten så kolla in. Puder... Jag gillar IDs Mineral Veil, ett lätt löspuder men även Biotherms puder är mjukt och lätt. Concealer finns sååå många. Det beror lite på vad ditt behov är. Ska du täcka är Make up stores cover all suverän, men ska du bara ha för att ljusa upp t.ex. under ögonen gillar jag Dior Skinflash. Macara... Oj, jag älskar MaxFactors masterpiece men upplever att den fäller. Annars är det en bra budgetmascara.

Guldiga skuggor är jättefint tycker jag också. Prova lila skuggor, det är fint till gröna ögon.
  • Fridapida

Hej tjejer! Här var det full aktivitet ser jag. Mycket frågor om primers, både för ansiktet och för ögonen. Jag kan förstå att det känns virrigt, frågan om man behöver två olika kommer ofta upp. På den frågan svarar jag JA. Primer för ansiktet har en annan funktion är den som är för ögonskuggan. Ögonskugga kräver en annan sorts bas. Precis som att det finns primer att ha på läpparna, den ska fästa på en helt annan yta samt hålla fast en fet produkt. Namnen må vara lika med ändamålen skiftar. Min ansiktsprimer är en tunn gel men min ögonprimer är en fet hudfärgat kräm. Helt olika.

Jag har köpt FACE primer för ögonmejk nu också. Jag ska prova lite mer, men än så länge är jag nöjd. En burk - bättre än UDPPs märkliga flaska... Men det svåra är att applicera hygieniskt. Jag är alltid stressad och får tänka mig för att inte peta med smutsiga fingrar när jag stressar runt. Jag är nöjd med hur skuggorna fäster och sitter men jag vill nog avvakta lite om slutgiltigt betyg.

• Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-04-07 22:47:47 följande:

Jag har aldrig använt ögonskugga som eyeliner förut men ska testa. Pensel till det får jag i veckan. Jag har förstått att man kan blanda mineralen med vatten men finns det något annat? Jag vet att jag sett någon produkt som man sprayar i tex ett lock och blandar i mineralen, någon som vet vad det är?
    Man kan använda en sealer, finns på bl.a. madminerals.se, eller ögondropparna Visine fungerar också. Make up store har en produkt som heter Mixing liquid som man blandar produkten med för att få en eyeliner.
  • Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-04-07 23:24:00 följande:

Tack så mycket! Precis det svar jag behövde! Ska genast kolla in madminerals. Mus finns ju inte här där jag bor men visine borde ju gå att få tag i.
    Visine finns väl på apoteket.
  • Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-04-07 23:46:44 följande:

Ja ett apotek finns här ju i alla fall! Ska åka till Helsingborg om ett par veckor...tror MUS finns där annars. Kanske lite dyrare än visine...
    Ja, det stämmer och jag skulle välja Visine.
  • Fridapida

Lúthien Inglorion skrev 2009-04-08 08:59:03 följande:

Tycker hur som att min ansiktsprimer funkar bra för ögonen också så jag köper nog inte en för ögonen också. Sen brukar jag ta min pressade mineralconcealer och har över ögonlocken, då blir det ännu bättre
    Ansiktsprimern fungerar som underlag, den ger en jämn yta. Naturligtvis ger den en bra grund att lägga mejk på. Precis som foundation+puder gör. Skillnaden är att en eyeprimer ger ytterliggare fäste. En eyeprimer ögar intensiteten och hållbarheten. Sedan har man helt olika behov och smak.

Naturligtvis ska man inte köpa bara för att produkter finns. Det finns outtömligt med produkter. Trivs man med något och är nöjd med det, varför skulle man byta då?
  • Fridapida

Tack så mycket! Precis det svar jag behövde! Ska genast kolla in madminerals. Mus finns ju inte här där jag bor men visine borde ju gå att få tag i.
    det är ju så klart madminerals.com, inget annat. sorry
  • Fridapida
    Fridapida skrev 2009-04-08 09:11:45 följande:
    det är ju så klart madminerals.com, inget annat. sorry
    Nu är jag förvirrad... jag menar madminerals.org! Haha, det var ett tag sedan jag var inne där.
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-04-08 09:44:36 följande:
    Fridapida - haffar dig nu när du är inloggad! Vad heter ditt favvogloss från Dior, alltså vilken sort? Skall till Arlanda ikväll inför min resa & tänkte shoppa lite TaxFree!
    Det är Dior addict Ultra gloss reflect. Min nyans heter 247, men oj vad många fina det finns. Ha en trevlig resa och hoppas att du hittar ngt fint gloss.
  • Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-04-08 15:05:29 följande:
    Har fått lite extra klir i kassan nu så jag tänkte beställa lite. Har ni några bra tips på snygga ögonskuggor,primer för ansiktet osv? vart på nätet går det att beställa id produkter?
    Ja... som jag skrivit tidigare gillar jag FACE primer. När det kommer till ögonskuggor så är min favorit Urban Decay, den köper jag på hqhair.com. Underbar kvalité.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter