Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

LMK skrev 2009-04-28 20:59:40 följande:
    LMK har fotat! Hur skönt är det inte med dagsljus när man kommer hem från jobbet!? Passade på & lekte lite med färger. Några nya bilder ligger uppe. En turkos sommarmejk & en väldigt grön partymejk. Hur kommer ni se ut i sommar?
    De var snygga båda två. Fint med färg på vattenlinjen.

Jag sminkar mig knappast alls nu för tiden... jag är så omotiverad. Vet inte varför... jag har inte ens varit inne på MUS och kollat in den nya kolektionen. Det enda jag använde nu är min foundation, Laguna, NARS och min favorit diors shimmerpuder i nyans 002. Den har jag som ögonskugga och i anskitet. Underbar! Men i sommar hoppas jag att jag rycker upp mig lite och orkar mer.
  • Fridapida
    FruLidgren skrev 2009-04-29 13:01:41 följande:
    Halloj alla sminkgalningar!Ska på bröllop på lördag, ett kvällsbröllop. Ska ha en svart klänning med en rosa sjal runt axlarna. Sjalen är ljust rosa med inslag av silver och mörkare rosa.Vad skulle ni ha valt för färger på ögonen? Ska jag ta upp det rosa där? Eller välja nåt helt annat?
    Åh bröllop...

Jag skulle nog satsat på att plocka upp den ljusrosa på läpparna. Allt måste ju inte matchas in i ögonmejken. En grå/svart mejk och rosa på läpparna. Det tycker jag är en fin kombination. När man är finklädd, på bröllop osv, så gillar jag mest att vara mer klasiskt sminkad.
  • Fridapida
    FruLidgren skrev 2009-04-29 13:47:45 följande:
    mm det låter som en bra idé! jag tycker ändå att jag ser skum ut med rosa skugga! Kanske ska försöka mig på en sotning? visst har du en bra i din blogg?
    Det tyker jag att du ska. Sotat är snyggt, fungerar alltid. Jag har några sotningar i min blogg, om de är bra eller inte får du avgöra själv.
  • Fridapida
    FruLidgren skrev 2009-04-29 15:55:48 följande:
    Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?
    Det blev snyggt. Om jag var du skulle jag nog lägga en ordentlig eyeliner också, men utan vinge. Jag skulle göra den bred med inte en vinge med sving utan mer en vinkelavslutning. Lite svårt att förklara... tänk dig två parallella streck och ett streck som man binder ihop dem med som lutar i 45 grader vinkel. Gör sedan sotningen över eyelinern. Jag tycker att det blir fint då man förstärkt fransarna ordentligt.
  • Fridapida
    Duckan74 skrev 2009-04-29 13:39:17 följande:
    Fridapida, Diors shimmrpuder säger du. Blir det bara som glitter på huden? Ett sånt har jag från Estée Lauder.Jag efterlyser en foundation eller dylikt som ger ett mer blank/fuktigt lyster. Förslag?
    När du säger glitter menar du skimmer då? Resultatet blir skimrigt. Huden får en underbar lyster. Den innehåller inga glitterkorn vilket jag gillar med den. Jag har bronzers med glitter och de är fina, men eftersom den här inte har glitter passar den så bra att ha dygnet runt och även i ansiktet.

När det kommer till foundation så har jag inget bra tips.
  • Fridapida

Hej, här var det tyst... Det är kanske det fina vädret som lockar. Många nya ansikten, det är alltid roligt. Jag har varit inn och tittat ibland men hinner inte skriva så mkt. Jag har mkt i skolan och jobbet. Så är det.
    Ha en bra dag!

• Fridapida

Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande:

Jag skickade min stackars kompis som råkar bo i Sthlm att inhandla en rejäl laddning MAC-produkter i helgen och tjejen i mac-disken på Åhlens sa att nästa gång kan jag ringa direkt dit för de har tydligen börjat skicka hem!Så alla MAC- älskare runt om i landet, nu kan vi också få!Jag har köpt 10 skuggor, fluidline liner, 2 borstar och ett läppstift...som borde komma i brevlådan idag! Tänk vad lycklig man kan bli av lite smink!
    Gud vad bra! Och tack för att du delar med dig av den informationen.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-05-06 14:47:26 följande:
    Hej FridapidaMissuppfatta mig inte nu men gud vad kul att du är inne visar dig ;) saknar dina inlägg om dina sminkningar. Du är en stor inspirationskälla :)Bra tips på produkter och borstar har du oxå. Sen jag hitta denna tråd har du och Linny tipsat om många saker som jag sen införskaffat. Sen jag utbildade mig som Make up artist så gillar jag att kunna få bra tips härifrån på produkter som jag aldrig hört talas om och som är kul att använda på mina jobb.
    Tack vad roligt att man varit till lite nytta. Jag vet att jag är väldigt frånvarande nu och bloggen står stilla. Fy skäms på mig... Jag har bara så mkt nu. Jag gör näst sista terminen på socionomprogrammet vilket innebär praktik och sedan jobbar jag för att ha råd med mitt dyra intresse - smink.
  • Fridapida
    MrsK skrev 2009-05-06 23:19:59 följande:
    Vart i Stockholm hittar man MAC och i vilken prisklass ligger de?
    Finns på Åhlens city. Prisklass... Ögonskuggor är väl som make up store ungefär? Ligger väl på 150 kr. Det är inte det dyraste märket men verkligen inte billigt. Deras verktyg är ganska dyra men väldigt bra. Jag skulle nog säga att MAC är ett av de mest prisvärda märkena. Överlag. De håller hög kvalité.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter