Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Tyson77 skrev 2009-05-07 13:03:14 följande:
    Jag har inte fattat dethär med foundationborste...?! Trodde att man applicerade foundation med en svamp... Jag är extremt torr, så det kanske är bättre med borste? Annars brukar jag fukta svampen i lite vatten, innan jag börjar.Hur ska man göra egentligen??
    Hur man väljer att applicera foundation är en smaksak. En del använder fingrarna, det blir ofta bra resultat. Med en fuktad svamp får man ett tunnare lager, så gjorde alltid jag. En foundationpensel tycker jag ger ett lite tjockare och mer täckande resultat och jag vill gärna "rätta till" med en svamp eller fingrarna. Det bästa som jag tycker är med pensel jämfört med svamp är att penseln är lättare att rengöra därför mer hygienisk.
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-05-07 17:17:06 följande:
    Köpte dem på Tradera. 207:-!!! Är inte det billigt?!Nr? Ingen aning???Kan kolla. Tror inte att det står några nummer på dem. Ska det göra det?
    Oj så billigt... Då kan du nog utgå från att de inte är äkta. Men vad spelar det för roll om de är bra. MAC-borstar kostar väldigt myket. Ett par hundra per borste är inte ovanligt.
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-05-07 20:33:32 följande:
    Men det är äkta päls på.Är de inte äkta då?
    Nja, jag skulle nog med stor säkerhet säga att de inte är äkta MAC-borstar. Men som jag skrev - det betyder inte att de är dåliga borstar.

Här ser du t.ex. ett set som kostar 125 dollar. Då är det bara fyra borstar i det setet. MACs bostar är dyra.

www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl&PRODUCT_ID=4569

Men jag tycker inte att det är något att deppa över. Om de du har köpt är bra så vad spelar det för roll? Du har ju kommit över bra borstar till ett bra pris då. 200 kr är inte dyrt för ett fodral med borstar.
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-05-07 21:30:13 följande:
    De ser exakt likadana ut!Det var en  kille som sålde dem...
    Ja, du kan ha haft tur.

Nu har jag faktiskt lagt ut ett nytt blogginlägg. Jag ska försöka bättra mig...
  • Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-05-13 18:49:12 följande:

Hej ni! Jag vill så gärna köpa make up stores produkter! Är det verkligen så att de inte skickar? Vet ni någon mailadress till någon MUS butik? jag bor långt ifrån närmsta butik
    Kolla upp tlf på eniro. Det är möjligt att ngn kan tänka sig att skicka mot postförskott eller så. Då spelar det ju ingen roll vilken del av Sverige butiken ligger i. Ring runt och kolla.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-05-13 21:55:16 följande:
    HejJag har ett problem :( jag får aldrig kajal/eyelinern snygg när jag sminkar mig.....får väl till det bra på ena ögat men sen skiter det sig rent ut sagt på andra ögat. Är det någon som kan ge lite tekniktips??? Fast jag är utbildad makeup artist så är detta mitt största problem när det gäller sminkning....får till kajal/eyeliner på andra som jag sminkar men aldrig på mig själv. Oftast så struntar jag i kajal men då känns det som om ngt fattas.Snälla, snälla hjälp mig.......suck!!!!!
    Oj... ja vad säger man. Det är mitt största stressmoment. Jag brukar helt enkelt se till att ha en vass penna och dra korta drag och sedan rätta till med pensel. Men för att få det jämt så tittar jag på olika avstånd. Först nära för att få fina streck sedan backar jag och tittar på håll o sedan tittar jag på mkt längre håll för att se intrycket av dem. Så hpller jag på tills jag är nöjd. Bättre kan jag nog inte förklara.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-05-14 15:13:01 följande:
    Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :) Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.
    Jag använder ofta en snedställd. Mycket bättre. Jag gillar även geleyeliner eftersom den är lättare att jobba med. Men jag har flytande också... och kajal. Äsch, jag varierar nog ganska ofta.
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-05-18 15:06:27 följande:
    Är det någon som vet vad det är för skillnad mellan MUS microshadow och cybershadow? Har funderat på det ett tag nu :P Blev lycklig idag nr jag för första gången applicerade microshadow med fuktad pensel, kändes som det blev en helt annan nyans, är ju kul om man kan få två nyanser i en nästan när det kostar så mycket att köpa en enda skugga. Orkade inte med att hålla på med bas och så idag eftersom jag bara skulle iväg i en timme och blev förvånad över hur bra det sitter utan foundation och puder under.
    Cybershadow är lite hårdare packad och skulle nog från början vara mer intensiv... Jag har hört förklaringen men glömt bort det mesta. Vet bara att trots att de ser olika stora ut ska det vara lika mkt i, antingen om det var pga hur hårt pressade de var eller vad det nu hängde på. Please... fyll i och rätta till... jag har dålig koll.
  • Fridapida

Oj... så här tyst har det inte varit på länge. Kan det vara så att flickorna är ute och njuter av solen?

Tänk på att smörja in er! Solen är stark nu.

• Fridapida
    busbajsen skrev 2009-05-25 22:30:55 följande:
    Jag bakar. Kika in i mitt galleri får ni se. Har gjort en ros i SP.
    Oj vad duktig du är. :) Vad är SP?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter