• Anonym

alvedon överdos

Hej!
    Vad finns det för risker med att inta ca. 22 tabletter á 500 mg alvedon under ca. ett dygn.

Obs! Detta gäller inte mig så kan itne svara på varför detta har gjorts.
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden alvedon överdos
  • Anonym

Tack. Vad är det för symtom? Kan hon ha klarar sig utan eller är det "säkert"?

• Anonym

Den personen som har gjort detta bör söka vård omedelbart för att förhindra eller undersöka vika skador som gjorts på kroppen framför allt levern.

• Anonym

okej... Jag försöker..
    Symtom? Tidiga?

• Anonym

Tack för era svar, ska försöka åka in!

En annan fråga, hur snabbt kan gulsot uppträda vid en paracetamol överdos?

• Anonym

Gulsot är symtom på att leverskada skett så om man läser fasstexten så uppkomemr det vanl. efter ett par dygn

• Anonym

Om du inte kan övertala att åka in så ring 112 så de kan skicka en ambulans, kan vara lättare för abulanspersonalen att övertyga.

• Anonym

Fan.. Hon har slängt i sig sammanlagt 30 tabletter under två dagar.. Hon svarar inte på mobilen längre..
    Vad ska jag göra? Ringa polisen? kan dom hjälpa mig?

Hur farligt är 30 tabl? Jag vet att det är farligt och kan ge leverskada men är det i princip säkert att hon får leverskada efter 30 tabletter?

• Anonym

hon har sagt det till mig, i telefonen.. Tror att hon inte svarar för att jag säger att hon måste åka till sjukhuset..

• Anonym

pratat med polisen och dom skulle skicka en bil..
    Jag kan inte göra så mkt mer nu eftersom jag inte får tag på henne, vet inte ens om hon är hemma!?
    Är de försent att hindra att hon får leverskador när hon började ta tabletterna igår?
    Tack för all hjälp!

Svar på tråden alvedon överdos