• Fru Majsan

Viktväktarnas pointshjälp- och inspirationstråd!

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi snabbt kan få hjälp om vi undrar över pointsinnehåll i någon maträtt, eller om vi vill ha tips på vad vi vill laga till middag.

Jag börjar: vet någon hur många points det är i McDonalds cappucino?

Har någon ett bra recept på något gott att laga av innanlår (har även fetaost, vanlig ost, tomater, potatis, pasta, lök, vitlök, squash och massor av kryddor och såser hemma)

• Svar på tråden Viktväktarnas pointshjälp- och inspirationstråd!
  • Fru Majsan

Gör ett nytt försök...gick ju inte så bra förra gången men skam den som ger sig!

I dag undrar jag om någon snäll person därute vet hur många points det är i en bit Vienetta vanilj/choklad??

• Madelen84

Jag vet inte men jag hänger gärna med i denna tråden

• Fru Majsan

Välkommen Madelen! Hittills verkar det bara bli du och jag...det verkar ju helt kört att få svar på sina frågor i det här forumet!! Försökte på VV:s hemsida också, men där var det ännu trögare!

Vi får väl hoppas att fler hittar hit!

Håller du på med din viktminskning nu eller försöker du bara hålla vikten? Själv blev jag guldmedlem för två år sedan men har gått upp en del i samband med graviditeten. Nu tänkte jag ta tag i de sista kilona igen.

• Aiwendil

Bra tråd...

Har inga frågor just nu men... det kommer säkert

• Aiwendil

Jo.. hur man får tillbaks motivationen

• Madelen84

Jag ska gå ner 4-6kg tänkte jag, har gått ner de 18kg:na jag gick uppp under gravditeten men är inte nöjd för jag gick upp lite innan graviditeten också och dom och lite till vill jag bli av med.

Motivationen får man tillbaks när man fått nog av sin kropp som man inte är nöjd med, allafall är det så för mig

• Nightwish3

här är en till som håller på med pointsen
    Mc donalds capucciono ska kolla tillbaka om en liten liten stund.

• Nightwish3

oj så jag stavar såg jag

Capuccino, färskmalet ska det vara 1,5 points i.
    Stor Capuccino, färskmalet ska det vara 2 points i.

• ZannaE

Är det någon som vet vad man ska beräkna Hemost (ko ost som är hemmagjord) på för points? Jag har inte en aning om vad det är för fetthalt eller nått..
    Men den är GRYMT god, så jag tror att den är värd minst 10 points/skiva..

Svar på tråden Viktväktarnas pointshjälp- och inspirationstråd!