• fenomena83

TRYGGHANSA

Inte ADHD, men autism, som ju också är NPF.
    Vi får ut en engångssumma tack vare att vi har Plus-försäkringen. Den tecknade vi när sonen var en månad gammal och vi har vårdbidrag för honom.
    Så det går ju att få ut, om man har Plus, annars får man ingenting.

• fenomena83
    Anonym skrev 2009-03-17 15:26:47 följande:
    kvittar vilken försäkring du har de har klausuler som gör att npf diagnoser inte täcks du med plus bör nog kolla igen har precis varit i diskussion med dem för vi hade faktiskt holmia trygga barn från start och den var ensam om att täcka npf då...och nu visar det sig att det kvittar för npf KAN vara medfött och ingen av försäkringarna täcker medfödda fh bara fh skapade av olycka eller sjukdom suck
    NPF täcks visst, om man har PLUS och tecknat den inom 6 månaders ålder. Kom inte med falska fakta.
  • fenomena83
    Anonym skrev 2009-03-17 19:21:37 följande:
    vilket gör att de utesluter alla oss som betalt den snabla försäkringen i många år vi får inget alls den jag pratade med sa att ingen av försäkringarna täckte om försäkringen tecknats efter 6 månader eller om diagnosen ställs eller problemen finns noterade före 6 års ålder
    Jaha du menar så.

Det där med att diagnosen inte ska ställas innan 6 års ålder fattar inte jag, min son är 4, vi får ju ut? Det måste va gamla villkor eller andra bolag som jag vet har det så, men inte TryggaBarn plus från 2004....
Svar på tråden TRYGGHANSA