Anonym mamma38 skrev 2025-07-04 12:27:11 följande:
Du har uppenbarligen ingen erfarenhet av att sälja fastigheter i en lågkonjunktur heller... Jeeze... Tror du jag är dum i huvudet? Tror du det är därför jag tjänar +80 000kr? Det första jag gjorde var att försöka bli av med fastigheterna, men för er som inte fattat det så är lyxkonsumtion inte direkt på agendan för de flesta just nu, så för oss som HADE den lyxen, men inte har råd med den längre, sitter vi fast i en ekonomisk fälla. Har aldrig sagt att det är synd om oss, men även höginkomsttagare kan må dåligt och hamna i ekonomiska problem. Men det verkar tydligen vara svårt att förstå i denna tråd...
 Och den där bufferten ni alla pratar om - återkom när ni gått igenom en smutsig skilsmässa så ska vi ta ett snack och se hur det står till med er buffert. 

OMG, vilka korkade människor det finns. 
Jo, jag har erfarenhet av att sälja i lågkonjunktur.och måste man så gör man det. 
Ja, jag börjar faktiskt tro att du är dum i huvudet. Har man +80 0000kr i inkomst så ser man till att ha en bra buffert/sparande. Allt annat är dumt. 
Har man inte det så får man skylla sig själv när man sitter där och inge har råd att vara sjukskriven. 
Jag har också gått igenom en skilsmässa. Men nog fan har jag en buffert oavsett. Har alltid sett till att ha det. 
Jag håller helt med att det finns korkade människor.