Rökare: när har ni fött era barn?
Hela denna hets kring rökning och graviditet tycker jag är helt sanslös.. Ja det är skadligt att röka när man är gravid, det är alltid skadligt.. Men hela det här pratet om att man är självisk och blahablaha kommer från folk som aldrig varit beroende av något, kanske inte ens sockerberoende.. Jag är idag snart 26 år har en bror som snart fyller 27.. Min mamma trappade inte ens ner med rökningen, hon försökte men hon kunde verkligen inte! Hon mådde dåligt, klarade inte av att jobba (jobbet är viktigt när man ska ha barn, då barn kostar pengar) och min pappa stod inte ut med hennes abistnens humör.. Så hon fortsatte röka och allt vart bra igen.. Vi föddes normalt, vi var normal stora.. Faktum är att jag åt pencelin för första gången i mitt liv som 16 åring, då pga en könssjukdom.. Min bror har aldrig behövt äta antibiotika.. Så visst det är dåligt att röka, men man behöver inte måla fan på väggen pga rökning.. Jag tror det är massa mer än bara rökning som gör riskerna, faktiskt! Kommer jag alltid tro, trots alla siffror om ditten och datten.. Många utav mina vänner som har massa allergier o astma har mammor som aldrig rökt i hela sitt liv.. Jag tror att om man gör det som känns "bra" ( kan vara att smälla i sig den största choklad kakan också) med måtta, så är det nog mer farligt att bli stressad och nojig över saker än att röka.. Och NEJ jag är inte rökare själv, så sitter inte och försvarar mig själv..