Rökare: när har ni fött era barn?
Ni som rökt under graviditet:
När har era barn blivit födda i förhållande till beräknat förlossningsdatum? Har de varit mindre än andra, och har det blivit några andra komplikationer?
Ni som rökt under graviditet:
När har era barn blivit födda i förhållande till beräknat förlossningsdatum? Har de varit mindre än andra, och har det blivit några andra komplikationer?
födde 3dagar inna BF inga konstigheter gick snabbt och va normal stor frisk va han oxå
Min son föddes dagen före beräknat datum. Vägde tre och ett halv kilo och var 51 cm lång,
2 v över tiden med bägge, normalstora barn. Inga konstigheter sedan heller (de är vuxna nu). På "min" tid var det ju inte tabu att röka och vi var många i min generation som gjorde det.
Han kom 2 dagar innan bf. Han vägde drygt tre och ett halvt kilo och var 50 cm lång och mådde utmärkt.
hej mina barn har oxå varit normal vikt ändå om jag rökte då..nu e jag gravid i gen vet inte hur jag ska göra jag vill röka men ändå inte e rädd för missfall e i v.14+3..snälla hjälp tro ni det kan hända missfall om man röker men inte mycket ca 5 cigg om dagen eller mindre skulle vara tacksam o få lite råd??
Jag har en väninna som rökte när hon väntade sin son. Nu får hon inga barnbarn eftersom han är infertil. Rökning under graviditet ökar risken för at pojkar blir infertila.
Mitt barn kom precis när hon var beräknad och jag hade en jätte jobbig graviditet. Var ensam om det, ständigt orolig och rökade.