Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

vi balkong odlare

Hej flickor som är intresserade av odling. Hoppar in här och undrar om någon kan hjälpa mig angående balkongen. Om man har en helt vanlig balkong som inte är inglasad utan bara är betonggolv och väggar kan man odla något där då eller är det mer blommor i krukor som gäller?

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Blommiga tjejen skrev 2009-03-19 14:26:54 följande:
    Alla balkonger stora som små med eller utan inglasning kan man odla på:)
    vad rekommenderas till en icke inglasad balkong då?
  • littlemisstrouble
    vackrastarflow skrev 2009-03-20 10:44:29 följande:
    kolla mitt inlägg jag har inte inglasat
    oj missa att läsa det, vet inte vad jag ska odla men har lust att göra nåt kul med balkongen å du hade ju massa tips där tack
  • littlemisstrouble
    vackrastarflow skrev 2009-03-20 10:51:55 följande:
    tänk bara på att vissa buskar/plantor blir väldigt höga. Förra året gjorde jag misstaget att köpa en färdig tomat utan att veta vilken sort det var, den blev 2 meter hög i år har jag sått Tiny Tim som blir mellan 50-70 cm. Jag hade en physalis förra året också, den blev samma höjd och den blommade mycket sent. Klippte ner den när julgranen kom in
    tiny tim är det tomater? tomater och typ kryddväxter tror jag att jag skulle vilja ha
  • littlemisstrouble

planterade 4 st små burkar med gräslök, 4st med chili och 4 st med tomat. Fär tillfället står dom i mitt köksfönster och det är bara 2 st av chiliplantorna och en tomat som har kikat upp med tunna små spröt. Hoppas dom tar sig annars får jag köpa tomatplantor sen.

Svar på tråden vi balkong odlare