Inlägg från: Fläder |Visa alla inlägg
  • Fläder

vi balkong odlare

Men så roligt att jag såg den här tråden! Jag har stora planer för min balkong i sommar! Min balkong är öppen på två sidor och den tredje är ett plank mot grannens balkong så jag kommer kunna hänga upp krukor på väggen där har jag tänkt. Det är eftermiddags och kvällssol på balkongsidan och vanligt betonggolv. Jag bor i Skellefteå och väntar ivrigt på våren som troligen dröjer länge till.
    Har någon några bra tips på hur man bäst sköter om sina tomatplantor? Här har jag satt busktomat och de är redan omkring 10-15 cm höga.
    Annat jag planterat är sockerärt och physalis. Har ni några bra tips på klängväxter som blir gröna och mycket blad och så? Det tycker jag är så himla vackert!

• Fläder

Pumkin: Jag är nyinflyttad i Skellefteå sen i början på februari och är från början ifrån södra Sverige, men ack, så förälskad man blir i staden här. Förstår att folk är väldigt patriotiska. Vädret har varit fint länge tycker jag, mycket snö kvar men det är solsken och några plusgrader oftast på dagarna så det är skönt ute!
    Ska hålla ordentlig koll på sidoskotten den här gången då, har försökt ett par gånger med tomat, men inte lyckats någe vidare. Men i år, nu jädrar ska jag lyckas!

• Fläder

Knasis: Du jag tänkte det, luktärt, den blir väl ganska hög och buskig är det inte så? Jag måste googla på det och kika lite för jag vill verkligen ha en som du säger, prunkande balkong till sommaren!

• Fläder

Suverän länk till luktärtorna! Jag har suttit och spanat lite på den nu och skickade sambon att se om de hade några luktärtsfrön på Coop när han ändå skulle och handla! Här ska det bli luktärtor på balkongen i sommar säger jag bara! Vi som sår såna får lägga upp bilder i gallerierna sen så vi kan följa framstegen. haha...

• Fläder

Knasis: Smart att ta förebild på balkongen, det ska jag genast ta efter

Här hemma har jag för övrigt beställt hem lite frön på nätet. Praktiskt och bra att bara få hem dem i brevlådan. Det blev lite luktärt och någon hängande blomma jag inte minns namnet på nu, men de kommer troligen att trivas på min balkong hoppas jag.

• Fläder

Jag har då petat ner mina luktärtsfrön i krukor här hemma nu och i avsaknad av både djur och småbarn så känns det inte som att det ska vara någon fara för mig att ha ett gäng av dem på balkongen sen.

• Fläder

Nu är det några dagar sen jag satte mina luktärter här, även lobelia och lite annat smått och gott. Nyfiken fråga bara, hur lång tid brukar det ta innan luktärterna kommer upp?

Svar på tråden vi balkong odlare