vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Isake: hej! Jag har precis varit iväg och lånat lite böcker om balkong odling på biblioteket tidigare år har det bara blivit perenner men i år ska jag ha flera sorters blommor, amplar,gräslök,tomater,dill,persilja och sånt.
Alla balkonger stora som små med eller utan inglasning kan man odla på:)
jo jag lånade 4 stycken:)
Jag skulle gärna ha citrus träd men har hört att det ska vara svårt?
Pumpkin det lät kul!
ser att ni verkar ha tagit och planterat redan jag har inte gjort det än pga att vi har en massa snö kvar här i östersund,suck,...
men jag ska förså lite här inne i allafall tänkte jag.
i går sådde jag:
dill
persilja
gräslök
tusensköna
praktmalva
luktärt
pysslingkrage
ringblommor
tagetes
lavendel gillar lukten:)
också några andra sorter jag inte minns namnet på just nu.
Grekisk lövkoja hur ser dom ut,är dom dyra?går dom att hitta ´vartsomhelst?
Nu blev jag nyfiken
Jättehärlig balkong du verkar ha Knasis!
advocado har jag odlat några gånger och det är lätt och den växer och blir hög min ena blev över 1 meter.
Har ´dock läst att någon frukt ska man inte förvänta sig då det är i stort sett helt omöjligt.
men det är kul att se när den växer.
Ja välkommen hit ronnbat.
Vad har du för balkong?
det är riktigt snyggt de!
Jag sitter nu och funderar på om jag ska våga inreda min balkong lite annorlunda.
Jag tycker det är ofantligt obekvämt att sitta på vanliga plaststolar det gör att jag aldrig är på balkongen,funderar på att inreda med sittpuffar och kuddar i stället men jag vet inte riktigt...
Problemet är väll om man ska äta där ute i såna fall.
Tycker det skulle varaså skönt att kunna ligga/halvsitta och slappa.
Vad tycker ni?
i dag har jag total stylat min balkong jag behåller bordet och stolarna ett tag till.
Jag höll på där ute i ca 2 timmar.
Lite bökigt att böja sig ner iom att jag är gravid i 7e månaden.
Jag skulle också vilja ha smultron eller jordgubbar gud vad mysigt att kunna ha egna.
Men det får jag nog vänta ett tag till med bor ju i jämtland och värmen har precis hittat hit.
I går och i dag har vi haft jättevarmt.
jag tror jag ska kolla efter jordgubbsplantor.
Nu har jag fått det ganska fint på balkongen men ska köpa någon hängväxt någon som har något bra förslag?Jag vill att den ska hänga lite i en ampel.
ja dom är fina.
trivs dom på en söderbalkong?
pumpkin vad jobbar du med?
Tack för länken ronnbat en massa fina blommor där,jag har tänkt mig någon blomma med mycket färgoch den ska tåla sol och värme då min balkong brukar kunna bli väldigt het vissa sommardagar.
Jaha okej roligt jobb:)
åh vill också ha jordgubbar....
vad kul ronnbat!
Jag har också fått till det bra på balkongen och min gräslök har börjat växa likaså dillen.
självklart välkommen hit!!